עינת קליש רותם ויעקב פינגולד (צילום: בועז כהן)
עינת קליש רותם ויעקב פינגולד (צילום: בועז כהן)

נמשך הקרב על ראשות אתו"ס בין קליש רותם לפינגולד

ראש העירייה זימנה לישיבה את חברי דירקטוריון התאגיד לישיבה ביום ראשון הקרוב, כשעל סדר היום: "היכרות עם יו"ר הדירקטוריון – עינת קליש-רותם". אולם פיינגולד מחזיק בחוות דעת של היועץ המשפטי של אתו"ס, הקובעת, כי הסמכות של מינוי יו"ר לדירקטוריון היא של מועצת העיר בלבד. העירייה: "חוות הדעת שמחזיק פיינגולד אינה חוקית"

פורסם בתאריך: 10.3.22 15:26

נמשך מאבק השליטה על ראשות דירקטוריון אתו"ס בין ראש העירייה עינת קליש-רותם והיו"ר הנוכחי יעקב פיינגולד. קליש-רותם הוציאה זימון לישיבת דירקטוריון התאגיד, שאמורה להתקיים בחדר הישיבות הגדול בבניין העירייה ביום ראשון הקרוב, כשעל סדר יומה, כפי שנכתב בזימון: היכרות עם יו"ר הדירקטוריון – עינת קליש-רותם. הזימון לישיבה מגיע לאחר שבשבוע שעבר הודיעה ראש העירייה בישיבת המועצה, כי היא זו שתכהן מעתה כיו"ר התאגיד במקומו של פיינגולד.

בתגובה לזימון הישיבה על ידי קליש-רותם, שלח פיינגולד חוות דעת משפטית מטעמו של היועץ המשפטי של אתו"ס, עו"ד יעקב גילת.

בחוות דעתו מתייחס עו"ד גילת לסעיפים הרלוונטיים בפקודת העיריות וכותב: "אנו למדים, כי המחוקק, ובעקבותיו מחוקק המשנה, הורו מפורשות כי נציגי העירייה בתאגיד עירוני ימונו על ידי מועצת העיר. על פי הדין, הגוף העירוני המוסמך למנות דירקטורים מטעם העירייה בתאגיד עירוני הוא מועצת העיר (ולא ראש העירייה)".

מוסיף עו"ד גילת: "הסמכות למינוי דירקטוריון החברה נמסרה בחקיקה ראשית למועצת העיר. סמכות זו כוללת את הסמכות למנות את יושב ראש הדירקטוריון. סמכות זו אינה כפופה להנחיות והוראות של משרד הפנים בנוהל או בכל דרך אחרת, וניתנת לשינוי או צמצום רק בדרך של שינוי החקיקה הראשית המסמיכה. בהיעדר הסמכה מיוחדת לכך, סמכות המועצה למינוי הדירקטוריון והעומד בראשו אינה ניתנת להעברה או האצלה לראש העיר (או כל גורם אחר). ככל שמועצת העיר תחליט, להעביר את סמכות המינוי לראש העירייה, החלטתה זו תהיה בטלה ומבוטלת".

 

 

בסיכום דבריו קובע עו"ד גילת: "לאור האמור לעיל, חוות דעתי כי מר פיינגולד מונה כדין על ידי מועצת העיר לשמש דירקטור ויו"ר הדירקטוריון, והוא ימשיך לשמש בתפקידים אלה כל עוד מועצת העיר לא החליטה להעבירו מתפקידו ולמנות אחר או אחרת במקומו".

לאחר ישיבת דירקטוריון אתו"ס, שכונסה הבוקר (חמישי), בראשותו של פיינגולד, ולאחר שהוצגה בפני חבריו חוות הדעת המשפטית, הוציא הדירקטוריון הצעת החלטה: "הדירקטוריון מחליט לאמץ את חוות דעתו של היועץ המשפטי של החברה, הקובעת כי אין שינוי במעמדו של יעקב פיינגולד והוא ממשיך לכהן כיו"ר דירקטוריון אתו"ס".

פיינגולד אמר ל"כלבו – חיפה והקריות", כי הישיבה אותה מתכוונת קליש-רותם לכנס ביום ראשון הקרוב לא תתקיים. "אין לה סמכות לזמן את חברי הדירקטוריון. הסמכות הבלעדית לכינוס דירקטוריון היא של יו"ר הדירקטוריון, ומשום כך היא שלי".

מהעירייה נמסר בתגובה: "הודעת ראש העירייה לחברי מועצת העיר, לפיה היא יו"ר דירקטוריון אתו"ס, המגובה בחוות דעת של השירות המשפטי, תקפה. לכן, חוות הדעת בעניין כהונתו של מר פיינגולד כיו"ר הדירקטוריון – אינה חוקית".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר