עינת קליש רותם (צילום: בועז כהן)
עינת קליש רותם (צילום: בועז כהן)

קליש רותם לממונה על השכר: לבחון את תנאי העסקת עובדי העירייה

הסלמה במאבק בין עינת קליש רותם לוועד עובדי עיריית חיפה. היועצת המשפטית לעירייה פנתה לבקשתה של ראש העיר לממונה על השכר במשרד האוצר בבקשה לבחון את תנאי העסקתם של עובדי העירייה במטרה להבטיח "התנהלות תקינה, מסודרת ומבוקרת"

פורסם בתאריך: 18.7.22 20:22

המאבק בין ראש העיר עינת קליש רותם לוועד עובדי העירייה מסלים. היועצת המשפטית לעיריית חיפה עו"ד ימית קליין פנתה אתמול (ראשון), לבקשתה של קליש רותם, לממונה על השכר במשרד האוצר בבקשה לבחון את תנאי העסקת עובדי העירייה. לטענתה של קליש רותם, כפי שמצוין במכתב, המטרה של הפנייה היא להבטיח את התנהלותה התקינה והמסודרת של העירייה.

כזכור, כפי שפורסם לראשונה ב"כלבו – חיפה והקריות", ועד עובדי העירייה מתנגד לתוכנית ההתייעלות של הנהלת העירייה, שמשמעותה הוא קיצוץ של 15 מיליון שקל כבר בשנת 2022 בתקציבי האגפים השונים שעלולים לפיטורים. הוועד אף פנה בבקשה להסתדרות להכרזת סכסוך עבודה. אתמול אישרה ההסתדרות את סכסוך העבודה והודיעה למשרד הכלכלה על אפשרות של פתיחה בשביתה ב-2 באוגוסט.

‏במכתב, שנשלח לממונה על השכר במשרד האוצר קובי בר נתן ולסגגנו יוני פת, כתבה קליין כי קליש רותם "מילאה את ידי לפנות אליכם בעניין כדלקמן: 1. במסגרת דיוני תקציב עיריית חיפה לשנת 2022 התברר כי במהלך מחצית שנת 2020 ועד לתחילת שנת 2022 חל גידול משמעותי, בגובה של עשרות מיליוני שקלים, בהוצאות השכר של העירייה, למיטב הבנתי בהיקפים ו/או בתחומים שלא היו כמותם בעבר.

"2. על פי הנתונים שנמסרו לי על ידי הגורמים המקצועיים בעירייה, הגידול איננו פועל יוצא של תוספות המשולמות מכוח הסכמים קיבוציים, אלא הוא נובע, בין היתר, מקליטת עובדים רבים בחוזים אישיים ובדירוג דרגה; 'שדרוג' תפקידים בעלות של מיליוני שקלים; שינוי מסלולי קידום באופן 'רוחבי'; הגדלת מספר העובדים המקבלים תשלומי שכר עידוד (פרמיה); מתן אחזקות רכב באופן 'אוטומטי' ללא בחינה של כללי הזכאות מראש ושלא על פי נוהל העירייה והוראות החשב הכללי במשרד האוצר; הקצאת תקציבים בהיקף של למעלה ממיליון שקל בשנה, החל מחודש ספטמבר 2020 לתוכנית לשיפור שכרן של הסייעות ועוד.

"3. מעבר לגידול המשמעותי בהוצאות השכר של העירייה, נראה כי ההתנהלות בנושא תנאי העסקה ושכר 'הוציאה' את המערכת העירונית משיווי המשקל, יצרה פערים ועיוותים בין העובדים וציפייה ליהנות מאותם תנאים ותוספות, ו'גררה' דרישות לשינויים נוספים בשכר ובתנאי ההעסקה ותביעות שכר.

 

 

"4. על מנת לסבר את העין, רק לאחרונה הודיע יו"ר ארגון עובדי עיריית חיפה (אמנון עידו; ב"כ) כי הוא ממתין למתן מענה מצד העירייה, בין היתר, בעניין קיום וועדת שדרוגים טרם שנת הבחירות; תשלום קצובת רכב לסייעות ולמלוות בהסעות; מתן פרמיה לפועלי הטיאוט; מתן 'תוספת מים' לפועלי התברואה כפי שהיא ניתנת לעובדים באגף הפיקוח העירוני; שינוי מסלול קידום לפועלי הטיאוט; מתן פרמיה לעובדי אגף אכיפת הגבייה ולעובדי אגף חיובי ארנונה.

"5. בהתאם לחוזר הע-כללי משנת 2017, הסכמה או הנהגה של תנאי השכר וההעסקה של העובדים בגופים מתוקצבים ובגופים נתמכים כפופות לאישור הממונה על השכר, ככל שהם חורגים מהנהוג בשירות המדינה.

"6. יתרה מכך, על פי החוזר, גם אם הגוף סבור כי ההסכמות הן בהתאם לנהוג במדינה ואינן חורגות מגדרי סעיף 29(א) לחוק יסודות התקציב משנת 1985, עליו להעבירן מראש לבחינת הממונה על השכר על מנת לוודא שלא יוצאת תקלה תחת ידיו.

"7. למיטב ידיעתי, השינויים בשכר ו/או בתנאי ההעסקה, כמפורט בסעיף 2, לא קיבלו אישור של הממונה על השכר, ככל שהדבר נדרש, או לא הועברו מראש לבחינתו. גם הדרישות החדשות (סעיף 4), לא הובאו, למיטב ידיעתי, לבחינת הממונה על השכר.

"8. מתוך חובתה הציבורית של העירייה להבטיח התנהלות תקציבית תקינה, העולה בקנה אחד עם הוראות הדין וכללי מינהל תקין, אני סבורה כי יש מקום שההתנהלות בנושא תנאי העסקה ושכר תיבחן בשיתוף עם הממונה על השכר על מנת שהעירייה לא תיכשל בהפרה של הוראות סעיף 29(א) לחוק, באישור או בהמשך ביצוע תשלום/ים החורג/ים מגדרי הוראותיו, ובמידת הצורך יפעיל הממונה את סמכויותיו, כמו גם על מנת שיינתנו הנחיות הממונה על השכר להתנהלות תקינה, מסודרת ומבוקרת".

בסיום המכתב מבקשת עו"ד קליין כי "על מנת לקדם את הבחינה והבדיקה האמורות מבקשת ראש העיר לקיים מולך ישיבת עבודה והצגת הסוגיות ביתר פירוט ולגופן".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. שכר מינימום

    הגיע הזמן ללא קשר לראות העיר שיבדקו את האבטלה הסמויה בעירית חיפה וכל ד'אלים מלך

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר