אמנון עידו ועינת קליש רותם (צילומים: בועז כהן; ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
אמנון עידו ועינת קליש רותם (צילומים: בועז כהן; ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

"היום נדע אם אנחנו הולכים לפתרון או לסכסוך"

ביום חמישי התקיים דיון נוסף בהליך הגישור בין ארגון עובדי עיריית חיפה להנהלת העירייה. מהישיבה שנמשכה עד לשעה 00:30 בלילה לא יצאט עשן לבן, אבל יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר טל טוען: "הטיוטה נמצאת אצל ראש העיר, וייתכן שנגיע להבנות. לא סגרתי את הדלת. יש התקדמות, והאווירה היא לא רעה בכלל"

פורסם בתאריך: 18.9.22 08:37

האם מסתמנת פשרה במאבק של ארגון עובדי עיריית חיפה מול הנהלת העירייה? תלוי את מי שואלים. ל"כלבו – חיפה והקריות" נודע כי ביום חמישי התקיים דיון נוסף בהליך הגישור בין הצדדים שנמשך עד לשעה 00:30 בלילה, כשאת הוועד ייצגו יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר טל ויו"ר הוועד אמנון עידו, בעוד שאת העירייה ייצגו מ"מ ראש העיר נחשון צוק והיועצת המשפטית לעירייה עו"ד ימית קליין. הישיבה הסתיימה ללא הסכמות בין הצדדים.

כזכור הסתדרות העובדים הכללית הכריזה על סכסוך עבודה בין הוועד להנהלת העירייה על רקע תוכנית התייעלות המתוכננת, שבמסגרתה יקוצצו 15 מיליון שקל מאגפי העירייה השונים. בתגובה קראה ראש העיר עינת קליש רותם לעידו לישיבה משותפת עם צוק כנציג מטעמה כדי לנסות לפתור את המשבר. בישיבה פירט הוועד את דרישותיו, שאליהן נוספו טענות על אי העברת התקציב שהוקצה לו לצורך רכישת מתנות לחגים, ואיים בפניה לערכאות.

שיאו של המאבק נרשם כאשר קליש רותם הגישה תלונה במשטרת חיפה נגד עידו בטענה להפרעה לסדר הציבורי, לאחר שלטענתה  הוא הפריע למהלך התקין של ישיבות מועצת העיר. לא חלף זמן רב לאחר הגשת התלונה, ועידו הוציא את העירייה לשביתה אזהרה של יממה, ושתי משאיות לאיסוף אשפה חסמו את הכניסה לבניין העירייה. בניסיון לפתור את הפלונטר קראה קליש רותם לעידו לשוב אל שולחן המשא ומתן במטרה להימנע משביתה שתשתק את העיר.

 

 

כעת, למרות שחלק מהגורמים הביעו ספקות באשר לתוצאות הגישור, בעיקר מכיוון שבתום הפגישה לא יצא עשן לבן, בר טל נשמע דווקא אופטימי, והיום (ראשון) צפויות התפתחויות.

בר טל, לא הגעתם להסכמות.

"זה לא שלא הגענו להסכמות, אבל אנחנו מתכוונים להמשיך בדיונים היום. יש לנו הצעה על השולחן, הצעה שהיא די מוסכמת, והיום בבוקר אדבר עם ראש העיר וננסה לסגור את העניין. הטיוטה נמצאת אצלה, וייתכן שנגיע להבנות. לא סגרתי את הדלת. דיברתי איתה ביום שישי, והסכם אמנם לא נחתם באותו רגע אבל יכול להיות שנתקדם. יש התקדמות, והאווירה היא לא רעה בכלל".

למה לא היה סיכום בישיבה ביום חמישי?

"זה לא בשל כי נדרשים שפצורים ונכנסנו ללחץ של זמן. השעה היתה כבר 24:00 בלילה והיו עוד ניסוחים אחרונים. יש רצון טוב של ראש העיר שיהיה שקט, ויש רצון שנגיע לעמק השווה. המועד להחליט אם יש שבר וכל אחד הולך לעשות מה שהוא רוצה או שיש הסכמות עוד לא הגיע לכדי בשלות, אבל יכול להיות שזה יבשיל היום. נמשיך במגעים, והיום נדע אם אנחנו הולכים לפתרון או לסכסוך. אם היא קליש רותם תשיב את פני ריקם, אז כל צד יעשה מה שהוא רוצה. אם היא תגיד שהטיוטה מוסכמת ושיש לערוך כמה שינויים פה ושם, אז תהיה התקדמות".

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר