איצטדיון סמי עופר (צילום: מיכה בריקמן)
איצטדיון סמי עופר (צילום: מיכה בריקמן)

על מסלול התנגשות: עיריית חיפה נגד חברת האיצטדיון

ביום רביעי, במהלך המשחק בין מכבי חיפה לפריז סן ז'רמן, הגיעו לידי בכירי עיריית חיפה עדויות על כך שתא הצפייה מס' 17 אשר שייך לה מלא בצופים שאינם עובדי העירייה. היועצת המשפטית עו"ד ימית קליין בדקה את הנושא וגילתה נספח לחוזה בין חברת האיצטדיון למכבי. וכאן העסק רק ממשיך להסתבך

פורסם בתאריך: 19.9.22 14:37

עיריית חיפה וחברת האיצטדיון על מסלול התנגשות. ביום רביעי, במהלך המשחק בין מכבי חיפה לפריז סן ז'רמן במסגרת ליגת האלופות, גורמים בכירים בעירייה, ובהם ראש העיר עינת קליש רותם, קיבלו עדויות על כך שתא הצפייה מס' 17 (תא צפייה כפול שכולל את תאים מס' 17 ו-18) אשר שייך לעירייה מלא בצופים שאינם עובדי העירייה, וזאת בלי שאיש קיבל לכך אישור מהעירייה. בעקבות פניית "כלבו – חיפה והקריות" עוד באותו היום, בעירייה החליטו לבדוק את הנושא, והמשימה הוטלה על היועצת המשפטית עו"ד ימית קליין.

בעירייה נסמכים על החוזה בין חברת האיצטדיון למכבי חיפה ועל הסעיף בו המתייחס לתאי הצפייה. "באיצטדיון נבנו 34 תאי צפייה על ידי החברה", נכתב בסעיף זה, "מוסכם בזאת כי שני תאי הצפייה המסומנים במספרים 19 ו-20 יושכרו לשימוש הבלעדי של המועדון עבור דמי שכירות שנתיים לשני התאים בסך של 35,520 שקל בתוספת מע"מ. שני תאי הצפייה המסומנים במספרים 17 ו-18 ייוותרו בבעלות עיריית חיפה. יתר 30 תאי הצפייה יימסרו לשיווק על ידי המועדון לצדדים שלישיים".

בעקבות פנייתה של קליין לחברת האיצטדיון התברר כי ביוני השנה נחתם נספח לחוזה בין חברת האיצטדיון לחברת קשר ספורט שמפעילה את מכבי חיפה. בנספח צוין כי חברת האיצטדיון תוכל להשכיר את התאים הללו בהסכמה מראש למכבי תמורת 7,000 שקל. קיומו של הנספח היכה בתדהמה את הנהלת העירייה ואת המחלקה המשפטית שלה.

 

 

אתמול (ראשון) שלחה קליין מכתב למנכ"ל חברת האיצטדיון ליאור פרי, שבו נכתב כי "תאי צפייה מס' 17 ו-18 הם בבעלות ובחזקה בלעדית של עיריית חיפה. ב-9 ביוני נחתם נספח להסכם שלא הובא לידיעת העירייה, וודאי שלא לאישורה המוקדם לכך. סעיף 4 להסכם קובע כי בהתאם לסעיף 17.3 להסכם, שני תאי הצפייה המסומנים במספרים 17 ו-18 נותרים בבעלות עיריית חיפה. המועדון לא יורשה לשווקם או לעשות בהם שימוש כלשהו, למעט בהסכמה נפרדת של החברה מראש. אם יינתן אישור לשימוש בתאים אלו, הוא יהיה על בסיס הריהוט הקיים ובכפוף לתשלום דמי שימוש בסך של 7,000 שקל לפני מע"מ למשחק. התשלום שיועבר טרם השימוש אינו כולל את ההסעדה ושימוש במולטימדיה הקיימת בתא זה".

קליין הוסיפה כי "מאחר וכידוע לכם היטב, תאי הצפייה הם בבעלות העירייה וזכות השימוש הבלעדית בהם מוקנית אך ורק לה, חברת האיצטדיון לא היתה מורשית להתחייב בשם עיריית חיפה, לא כל שכן לחתום על הסכם מול קשר ספורט בקשר עם כך. משכך, סעיף זה בטל מעיקרו. בהמשך לכך אוסיף כי פעולת החברה למתן רשות שימוש, אשר בפועל גם הרשתה שימוש לצד ג' בתאי הצפייה של העירייה, בוצעו בניגוד לכל דין ובחוסר סמכות".

את מכתבה סיימה קליין בהתראה: "הנכם נדרשים לחדול באופן מיידי מכל פעולה או שימוש בתאי העירייה ולהודיע לחברת קשר ספורט כי ההסכמות לגבי תאי העירייה אינן בתוקף".

מחברת האיצטדיון לא נמסרה תגובה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר