בניין עיריית חיפה (צילום: RnDmS/depositphotos.com)
בניין עיריית חיפה (צילום: RnDmS/depositphotos.com)

הקרב הבא: תוספות של 56 מיליון שקל לתקציב הפיתוח

זה שנה מתנהלת עיריית חיפה ללא תקציב פיתוח, וכעת מבקשת עינת קליש רותם מחברי ועדת הכספים העירונית לאשר בקשות בעשרות מיליוני שקלים במסגרת תקציב זה. יו"ר הוועדה סופי נקש: "ראש העיר עובדת בשיטת הבלת"מים. חבל שאחרי ארבע שנים היא עדיין לא הפנימה איך מנהלים תקציב ועיר"

פורסם בתאריך: 9.10.22 08:51

חברי ועדת הכספים העירונית הופתעו לקבל הודעה על בקשות לאישור תקציבי במסגרת תקציב הפיתוח לשנת 2022. הסיבה להפתעה שאחזה בהם היא העובדה שזה שנה מתנהלת עיריית חיפה ללא תקציב פיתוח, ולפתע נזכרה ראש העיר עינת קליש רותם לאשר תקציבים במסגרתו. יצוין כי כל בקשה לאישור פעולה בתקציב הפיתוח נדרשת להרשאה נקודתית מוועדת הכספים, שבראשה עומדת סגנית ראש העיר סופי נקש ממועצת השינוי.

מהבקשות עולה כי העלות של הפעולות המבוקשות על ידי ראש העיר בתקציב הפיתוח מסתכמת ב-56,790,490 שקל. בין הבקשות: שדרוג תשתיות בתחנת מעבר דנו (1.2 מיליון שקל), חיבור בתים לניקוז (267,000 שקל), פיתוח בחופים (449,000 שקל במימון משרד הפנים), השלמת גינון ברחוב חלוצי התעשייה (500,000 שקל), שיקום ונדליזם סביב איצטדיון סמי עופר והחניונים הצמודים לו (400,000 שקל), השלמה לעבודות המטרונית בצומת לין (1.5 מיליון שקל), הכשרת מבנה שירותים בחוף בת גלים (350,000 שקל), החלפת עמודי תאורה בחוף נאות בקרית חיים (650,000 שקל), השלמת עמודי תאורה בטיילת גוראל (470,000 שקל), פיתוח השטח ושתילת פרחים ברמת הנשיא וברחוב האיצטדיון (מיליון שקל), הקמת תחנת שאיבה לאיגום מקומי והובלת מים לטובת השקיה וגינון במבואות הדרומיים של העיר (2.5 מיליון שקל), שיקום מהלכי מדרגות ברחבי העיר (מיליון שקל), שיקום מדרכות בכבאביר, בשדרות הנשיא, ברחוב לוחמי הגטאות ובסטלה מאריס (600,000 שקל), תוכנית לפיתוח ולשימור ואדי שיח בהשתתפות רשות מקרקעי ישראל (1.2 מיליון שקל ש-800,000 שקל מהם במימון הממשלה), השלמת תקציב לסיום שלב א' במבנה שוק תלפיות (עשרה מיליון שקל שיגיעו ממימון ההשבחה), וכן שיפוץ חזיתות מסחריות והחלפת גגונים וקירויים בשוק תלפיות (1.5 מיליון שקל).

בתחום החינוך מבקשת קליש רותם 595,000 שקל לשיפוצי קיץ בבתי הספר לחינוך מיוחד אופקים, עפרים, גניגר, אורים, גיל והנרייטה סאלד ובגני הילדים איתן וברק, 60,000 שקל לתיקון סדק בקיר תומך בבית הספר נאות פרס, ו-351,000 שקל להתאמת כיתות לתלמידים לקויי שמיעה (רובו במימון של משרד החינוך).

 

 

בתחום התרבות מבקשת ראש העיר לאשר תקציב של 110,000 שקל להצטיידות מרכזים קהילתיים, בתחום הרווחה – שמונה מיליון שקל (3.2 מיליון שקל במימון ממשלתי ו-4.8 מהלוואות) לשיפוץ מרכז יום בקרית חיים ולהרחבתו, ובתחום הבינוי – 3.7 מיליון שקל (רובם במימון ממשלתי) לשיפוץ בית מיינץ ולהרחבתו, 4.3 מיליון שקל (במימון ממשלתי) לשיפוץ בית היוצר, ו-160,000 שקל להשלמת ספריית אבנר בקרית אליעזר.

כמו כן מופיעות בקשה לתקציב עבור פרויקטים משותפים עם אוניברסיטת חיפה בסך של שישה מיליון שקל (4.2 מיליון שקל מהם במימון ממשלתי), ובקשה של גזבר העירייה שמוליק מרמלשטיין לאשר לקיחת הלוואות בסך של 170 מיליון שקל לעבודות פיתוח בשנת 2022 לתקופה של עד 15 שנה, כאשר הביטחונות להלוואות יהיו שעבוד הכנסות עצמיות של העירייה.

נקש מסרה בתגובה לבקשות: "במקום להביא תקציב פיתוח מסודר בתחילת השנה, ראש העיר עובדת בשיטת הבלת"מים, ובכל פעם מביאה מקבץ נושאים לפי מה שבא לה ובלי תוכנית עבודה מסודרת, ולכן העיר נראית כך. נדמה שראש העיר לא מאמינה בפיתוח של חיפה, ולכן היא לא מביאה תקציב פיתוח מסודר לאישור המועצה כחלק מאישור התקציב. ככה לא מנהלים עיר ואפילו לא קיבוץ. חבל שאחרי ארבע שנים בתפקיד היא עדיין לא הפנימה איך מנהלים תקציב עירוני ואיך מנהלים עיר. כיו"ר ועדת כספים אני מזמינה אותה לבוא לוועדה על מנת שנסביר לה כיצד מנהלים תקציב עירוני, הן תקציב רגיל והן תקציב פיתוח".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. ניר

    סופי נקש מונעת פיתוח של העיר חיפה. היא מתנגדת לכל דבר ולכל הצעה שקליש וצוותה מביאים, ובכך פוגעת בתושבי העיר. חבל.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה ניסגר עכשיו סופי נקש מה ניסגר איפוא ראשת העיר איפוא ק.חיים מערבית איפוא גן שעשועים במערבית העיקר כולכם היתכנסתם ישבתם ואיין אפילו גן שעשועים נורמלי איפוא ראשת העיר רוצה לפתח בתוך חיפה למה שכונת דגניה המיבנים מיתנו אתים וזה עבר לידה עומד ליהיות אסון וזה עובר ליד כולכם בקיצור צרייך להחליף את כולכם דייי עייפנו מההזנחה של כולכם

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עינת קליש חייה בלאללנד חיה בנידמה לך
    את חושבת שיבחרו בך סליחה את עצרת פרויקטיים בקרית חיים מערבית שלא לדבר על ק.שמואל רצית לחסוך מרוב שעשקת אותנו הזנחת כאן אצלנו הכול את לא ראויה ליהיות ראשת עיר תיבדקי אצלך במישמרת אצלך מה הולך במחלקת להיתחדשות עירונית

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר