אירועי יום העצמאות בחיפה (צילום: דוברות עיריית חיפה)
אירועי יום העצמאות בחיפה (צילום: דוברות עיריית חיפה)

קליש רותם עונה לנקש: "פגיעה מכוונת בחגיגות יום העצמאות"

הקרב על התקציב לאירועי יום הזיכרון ויום העצמאות הפך זירת ההתגוששות החדשה בין ראש העיר למועצת השינוי. אתמול אישרה ועדת הכספים תקציב של 4.7 מיליון שקל בלבד לאירועים, ולא שבעה מיליון כפי שביקשה עינת קליש רותם שטוענת: "אישור התקציב ליום העצמאות בסוף ינואר עלול לסכל את קיומם של האירועים"

פורסם בתאריך: 24.1.23 07:55

הקרב על התקציב לאירועי יום הזיכרון ויום העצמאות הופך לקלף מיקוח במאבק בין ראש העיר עינת קליש רותם למועצת השינוי.

אתמול (שני) אישרו חברי ועדת הכספים את סעיפי תקציב האירועים בהתאם לטיוטת התקציב לשנת 2023, כלומר 4.7 מיליון שקל, בעוד שאת הבקשה לתקצב את האירועים בשבעה מיליון שקל כחלק מתקציב מילואים הם הורידו מסדר היום. בצעד זה סנדל כל אחד מהצדדים את הצד שכנגד, שכן כדי לקיים את האירועים תהיה קליש רותם חייבת להביא את תקציב 2023 לאישור מועצת העיר, על שלל השינויים שביצעו בו חברי מועצת השינוי.

כפי שפורסם אתמול ב"כלבו – חיפה והקריות", טיוטת התקציב לשנת 2023 שהביאה ראש העיר לאישור ועדת הכספים עברה שינויים בחלק מהסעיפים על ידי מועצת השינוי בראשותה של חברת האופוזיציה וסגנית ראש העיר סופי נקש. בין השינויים היה גם איפוס תקציב האירועים בטענה להיעדר תוכנית מסודרת ופירוט סעיפי התקציב.

לנוכח סד הזמנים הקצר והעובדה שרשויות אחרות כבר סגרו עם אמנים, בהנהלת העירייה נלחצו, ובסוף השבוע שלחו לוועדת הכספים בקשה לאישור תקציב של שבעה מיליון שקל לאירועים, וזאת במסגרת תקציב המילואים ולא התקציב הרגיל. נוסף על כך התבקשה הוועדה לאשר 2.5 מיליון שקל מתקציב הפיתוח לצורך תשתיות לאירועים.

במועצת השינוי נעמדו על הרגליים האחוריות, ועוד לפני קיום הישיבה הודיעו כי בקשה זו לא תאושר עד להעברת תקציב 2023. לטענתם, קליש רותם נמנעת מהבאתו לאישור בשל השינויים התקציביים שהם ערכו בו, ומעוניינת להמשיך להתנהל על פי תקציב 2022 שמחולק ל-12 חודשים. במכתב ששלחה נקש לחברי המועצה היא הטילה את האשמה על קליש רותם וטענה כי היא יוצרת סחבת כדי לא להביא את התקציב לאישור המועצה.

 

 

אתמול, כאמור, הסירה ועדת הכספים מסדר היום את הבקשה לתקציב מוגדל עבור האירועים ואישרה רק את הסעיפים המקוריים שהסתכמו ב-4.7 מיליון שקל. בצעד זה החזירה למעשה הוועדה את הסעיפים לתקציב הרגיל – דבר שמחייב את קליש רותם להביא את תקציב 2023 במלואו לאישור המועצה.

לנוכח החלטתה של ועדת הכספים הודיעה קליש רותם לחברי המועצה אתמול על קיום ישיבת מועצה שלא מן המניין שתתקיים ביום רביעי, כאשר על סדר היום דיון בתקציב המילואים עבור האירועים. במקביל היא שלחה מכתב לחברי המועצה שבו היא השיבה על טענותיה של נקש וטענה מצדה כי השינויים שביצעה מועצת השינוי בתקציב לא היו בודדים אלא מקיפים ונרחבים, אשר נוגעים לעשייה המקצועית של מינהלי העירייה.

"השינויים שהוגשו מאיינים את איזונה של הצעת התקציב והם אינם ברי ביצוע כמתחייב על פי דין, ומשכך הגזבר ציין כבר במעמד ישיבת ועדת הכספים שאין בידו לאשרם ולהבטיח שהם ישמרו על איזונה התקציבי של העירייה", כתבה קליש רותם והוסיפה כי ניתנה קדימות עליונה לנושא, וכעת ממתינים להתייחסותם של הגורמים הרלוונטיים ולבחינת השינויים מבחינה משפטית. עוד כתבה ראש העיר כי כשתתקבל התייחסותם של הגורמים הרלוונטיים, הם יובאו לדיון בפני המועצה.

בסוף מכתבה התייחסה קליש רותם גם לסוגיית תקציב אירועי יום הזיכרון ויום העצמאות והתריעה כי אי אישורו יסכל את קיומם: "בהתייחס לתקציב המילואים שהוגש לצורך קיום אירועי יום העצמאות, הגשתו ואישורו נעשו לשם היערכות וחתימה על חוזים מול האמנים, שמתברר שחלקם הגדול כבר חתם עם ערים אחרות. אישור התקציב ליום העצמאות בסוף חודש ינואר עלול לסכל את קיומם של אירועי יום העצמאות, שכן אנו נתונים בסד מועדים דוחק. החלטת האופוזיציה לא לדון באירועי העצמאות בשלב זה – תכליתה ותוצאתה הישירות הן פגיעה מכוונת בחגיגות יום העצמאות של העיר".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אבי

    ראשת העיר, לא ידעת כי אירועים רגישים אלה יום העצמאות בכלל ויום הזיכרון בפרט אלה יגיע זמנם?
    לכי כבר הביתה נמאסת!!!!
    תסתובבי בעיר תראי איזה הזנחה, לכלוך, חניות על מדרכות ועוד.
    מה את עושה כל היום???

  2. חיפאית מיואשת

    למי איכפת מארועי יום העצמאות כשהעיר במצב כל כך ירוד.. עיר לא מנוהלת כבר יותר מ4 שנים… אם משרד הפנים היה עושה את עבודתו נאמנה אז כבר מזמן היו ממנים ועדה קרואה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר