אירועי יום העצמאות בחיפה (צילום: דוברות עיריית חיפה)
אירועי יום העצמאות בחיפה (צילום: דוברות עיריית חיפה)

ניצחון לראש העיר: אירועי יום העצמאות יתקיימו כסדרם

בתום שבוע של מתח אישרה מועצת העיר את תקציב המילואים בסך של שבעה מיליון שקל לאירועי יום הזיכרון ויום העצמאות. ההפתעה: גם חברי מועצת השינוי הצביעו בעד אישור התקציב לאחר שחלקם שינו את כוונתם לא לתמוך בו

פורסם בתאריך: 29.1.23 08:41

מועצת העיר אישרה את תקציב המילואים בסך של שבעה מיליון שקל לאירועי יום הזיכרון ויום העצמאות, שבו תמכו גם חברי מועצת השינוי לאחר שחלקם שינו את כוונתם לא לתמוך בו.

כפי שפורסם לראשונה ב"כלבו – חיפה והקריות", אירועי יום העצמאות ויום הזיכרון עמדו בסכנה לנוכח סד הזמנים הדחוק שנוצר לחתימת הסכמים עם האמנים. לאחר שטיוטת התקציב הרגיל שהגישה ראש העיר עינת קליש רותם, ובו סעיף אירועי יום העצמאות, אופס על ידי מועצת השינוי, היא הביאה לאישורה של ועדת הכספים, שנשלטת על ידי מועצת השינוי, תקציב גבוה יותר – בסך של שבעה מיליון שקל. חברי מועצת השינוי הבינו שראש העיר מנסה לעקוף את אישור תקציב 2023 במלואו ולהמשיך להתנהל לפי התקציב של השנה שעברה בחלוקה ל-12 חודשים, ולכן הם הסירו את הבקשה מסדר היום והחזירו את התקציב המקורי בסך 4.7 מיליון לסעיפי התקציב הרגיל – צעד שאילץ את קליש רותם להעביר את תקציב 2023 במלואו.

 

 

יגאל זאבי, מנכ"ל חברת אתו"ס שמפיקה את האירועים, אמר בישיבת המועצה: "החשיבות של האישור היא קריטית גם לגבי האמנים אבל גם לגבי התשתיות. ביום העצמאות, להבדיל מכל יום אחר, הספקים של הלוגיסטיקה עסוקים מעל הראש בכל הארץ. אם לא נפנה אליהם בזמן, הם ילכו למקומות אחרים, ואז נשלם יותר על הלוגיסטיקה".

דובר עיריית חיפה אלירן טל הסביר כי האמנים שעדיין יכולים להופיע בסד הזמנים שנוצר הם פאר טסי, ברי סחרוף, נונו אושר כהן, בניה ברבי, אגם בוחבוט, יונתן רזאל (לציבור הדתי) וחברי הרכב הפרויקט של רביבו. כמו כן נקבע בישיבה כי העירייה לא תשלם יותר מ-100,000 שקל לאמן.

לאחר הדיון אישרה מועצת העיר את התקציב. בעד האישור הצביעו קליש רותם, נחשון צוק, סיגל ציוני, ניר שובר, מנחם קפלן, אורי אוזן ואריה בליטנטל, וכן חברי האופוזיציה אביהו האן, מוטי בליצבלאו, שרית גולן שטיינברג, קיריל קארטניק, אלי בן דיין, יצחק בלס, שמשון עידו, יעקב פינגולד, אור ברק, חדוה אלמוג, אלי לנדאו ויואב רמתי. לזר קפלון, סופי נקש ורג'א זעאתרה נעדרו מההצבעה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר