נשקייה (צילום: megaflopp/depositphotos.com)
נשקייה (צילום: megaflopp/depositphotos.com)

בעקבות הפיגועים: דרישה לחמש את פקחי העירייה

לנוכח גל הטרור בסוף השבוע פנה חבר מועצת העיר איציק בלס, אשר משמש יו"ר ועדת הביטחון בעיריית חיפה, לראש העיר עינת קליש רותם בדרישה לחמש את פקחי העירייה: "תמצאי את הדרך להיענות לבקשתו של יו"ר אגף הביטחון. יישפך דם של חפים מפשע אם לא נתארגן כמו שצריך"

פורסם בתאריך: 30.1.23 09:25

חבר מועצת העיר איציק בלס, אשר משמש יו"ר ועדת הביטחון בעיריית חיפה, פנה לראש העיר עינת קליש רותם בדרישה לחמש את פקחי העירייה לנוכח גל הטרור בסופ"ש האחרון.

במכתבו לקליש רותם כתב בלס: "לאחר השבת השחורה שבה נרצחו אזרחים תמימים ולאור העדויות של האזרחים שהיו בזירת הרצח והטענות שאם היו בסביבה אזרחים עם נשקים ניתן היה למנוע חלק מהטבח הנורא, אבקש לטפל מיידית בהתארגנות ובחימוש של פקחי העירייה".

אל מכתבו צירף בלס את פנייתו של מנהל אגף הביטחון בעירייה יאיר זילברמן לוועדת הכספים כבר ב-8 באפריל בדבר הצורך בחימושם של פקחי העירייה על רקע אירועי הטרור שהתרחשו אז, ומצבם של כלי הנשק במחסן הנשק העירוני. ממכתבו של זילבמן עלה כי במחסן יש 112 כלי נשק, ש"רובם, למעט 30 אקדחי גלוק, הם ישנים מאוד". זילברמן פירט אז כי "בידי עובדי העירייה יש כעת 54 אקדחים (חלקם ישנים מאוד), והשאר נמצאים במחסן הנשק ללא שימוש בשל קוטר נמוך או שהם ישנים מאוד ולא ניתן לחמש עמם עובדים נוספים. עלות האחזקה של חלק מכלי הנשק לאורך השנים היא גבוהה מרכישת נשק חדש חליפי. התקלות מתגלות במטווח השנתי של אוחזי הנשק או בבדיקת שנתית לאקדחים שבמחסן הנשק, בהמשך לבדיקה של נשק מוסמך ממטווחי הצפון". זילברמן המליץ לרכוש 57 אקדחים במקום הנשקים הישנים, כאשר עלות רכישת נשק מסוג רמון הוא 140,000 שקל. זילברמן ביקש גם 45,000 שקל לאימון ולהכשרה לנשיאת נשק, חימוש של 20 פקחים שאינם נושאים נשק, החלפת 37 נשקים קיימים וחימוש של 15 פקחים נוספים בנשקים קיימים.

 

 

במכתבו לראש העיר כתב בלס עוד כי "היו בידייך את כל הכלים להיערך לפעילויות למען העיר ותושביה. את נושאת באחריות הישירה גם לביטחון העיר ותושביה, אותי לא מעניין מה הולך בוועדת הכספים ובוועדות אחרות, הבלגן במועצת העיר וחוסר השליטה שלך. את אחראית ישירה, וכל טענה 'אכלו לי שתו לי' מתאימה לכאלה שפספסו את השליטה. תמצאי את הדרך להיענות לבקשתו של יו"ר אגף הביטחון. אל לנו להקל ראש וחס וחלילה. יישפך דם של חפים מפשע אם לא נתארגן כמו שצריך. אני דורש מיידית וללא דיחוי למצוא את הדרך להיעתר לבקשת יו"ר אגף הביטחון, זה בנפשנו".

סגנית ראש העיר סופי נקש, המשמשת יו"ר ועדת הכספים, אמרה ל"כלבו – חיפה והקריות" בעקבות הפנייה של בלס לקליש רותם כי "באפריל 2022, בזמן הדיון על הנושא, ביקש הצוות המקצועי לבדוק מהיכן אמורים הכספים לצאת – מתקציב הפיתוח כהלוואה או מהתקציב הרגיל. הם היו אמורים לחזור עם המסקנות לוועדת כספים, ועד היום הם לא חזרו. גם בתקציב 2023 העירייה לא תקצבה את זה".

מעיריית חיפה לא נמסרה תגובה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. טל

    איציק בלס, הפקרת הבטחון שלנו היא חימוש הפקחים. בתור מי שכנראה עוסק בתחום רצוי שתקרא מחקרים על חימוש עוד ועוד כוחות בטחון ומי בסוף משלמות.ים את המחיר. אז אל תדבר בשם תושבי חיפה ואל תחגוג על הדם. שתה כוס מים ותרגע

  2. תלפיותית

    הפקחים של עיריית חיפה צריכים קודם קורס שליטה באגרסיות, חס וחלילה לתת להם גם נשק.
    מסתובבים בעיר בפוזה של כאילו מסתערבים עם סמכויות של בקושי חצרנים… יאללא

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר