קלפי (צילום: Hanay, ויקישיתוף, CC BY-SA 3.0)
קלפי (צילום: Hanay, ויקישיתוף, CC BY-SA 3.0)

שבעה חודשים לבחירות: אין תקציב לקיומן

ב-31 באוקטובר יתקיימו הבחירות המוניציפליות, ובעיריית חיפה עדיין לא עבר תקציב לקיומן. סגנית ראש העיר סופי נקש, אשר משמשת יו"ר ועדת הכספים, זימנה ישיבה של הוועדה ליום שלישי בשל "החשש הכבד כי תקציב הבחירות לא יובא לאישור על מנת לפגוע בהיערכות ליום זה על ידי גורמים בעלי עניין בהנהלת העיר"

פורסם בתאריך: 23.3.23 08:38

שבעה חודשים לבחירות המקומיות, ובעיריית חיפה עדיין לא עבר תקציב לקיומן. בשל כך גובר החשש בקרב חברי מועצת העיר מפני עיכוב בהעברתו ותקלות בהיערכות לקראתן.

על פי הנהלים, את הבחירות בכל רשות מקומית מממנת הרשות עצמה. מתקציב זה משולמות ההוצאות להצבת הקלפיות, להדפסת הפתקים והמעטפות ולחלוקתם, לשכירת מבנים לשימוש הקלפיות ולשכרם של עובדי הקלפי. מטיוטת תקציב העירייה לשנת 2023 – שעדיין לא אושר במועצת העיר – עולה כי תקציב הבחירות הוא 5.6 מיליון שקל, אך מכיוון שתקציב העירייה כלל לא הועבר לאישור המועצה, ובשלב זה נראה כי זה לא יקרה בזמן הקרוב, במועצת העיר חוששים מאי סדרים לפני הבחירות וביום הבחירות עצמו.

 

 

נוסף על כך, הנהלת העירייה עדיין לא מינתה את נציג העירייה שינהל את מערך הבחירות. בשנים עברו מילאה מזכירת העיר ברכה סלע את הפונקציה הזו, אך לאחר פרישתה לגמלאות מחפשים בעירייה מועמד חדש לתפקיד.

לנוכח החשש מפני עיכובים ואי סדרים קבעה סגנית ראש העיר סופי נקש, אשר משמשת יו"ר ועדת הכספים, ישיבה של הוועדה ליום שלישי. במייל ששלחה למרכז הוועדה יאיר דוד כתבה נקש: "עד למועד זה ראש העיר טרם הביאה לדיון במועצה את אישור תקציב 2023, למרות שוועדת הכספים דנה בנושא בישיבתה בחודש דצמבר. תקציב זה כולל גם סעיף תקציבי לטובת הבחירות שייערכו ב-31 באוקטובר. עד לשלב זה גם לא הובאה לאישור בקשה לתקציב זה מתוך תקציב מילואים. מכאן עולה החשש הכבד כי תקציב הבחירות לא יובא לדיון ולאישור על מנת לפגוע בהיערכות ליום זה על ידי גורמים בעלי עניין בהנהלת העיר. לאור זאת אבקש לכנס ביום שלישי ישיבה של ועדת הכספים לדיון בנושא תקציב הבחירות לרשויות".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    העבריינית המורשעת היא הפרצוף המכוער של השמאל "הנאור" ו"הדמוקרטי"

  2. לא קשור שמאל ולא ימין

    התושבים יבחרו וישאירו את הגברת לעוד 5 שנים….
    זה הכיוון. לשם זה הולך.

  3. חבל שאין בחירות עוד חודש!

    הדרך היחידה של קליש להיאחז בתפקיד זה לבטל את הבחירות – כמה דמוקרטי מנציגת מפלגת האבודה… לא להתפלא
    יש לקיים בחירות ולדאוג לראש עיר מתפקד אחרי עידן הבובה על היד של צוק

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר