דוד עציוני ועינת קליש רותם (צילומים: בועז כהן; ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
דוד עציוני ועינת קליש רותם (צילומים: בועז כהן; ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

העירייה דרשה מעציוני להסיר שלט תעמולה – כך הוא הגיב

מנכ"ל העירייה ניר מריאש שלח לדוד עציוני, אשר מתמודד על ראשות העיר, מכתב דרישה להסרת שלט תעמולה ברחוב חורב שהוצב "ללא רישיון ובניגוד לחוק העזר לשילוט". במכתב התשובה של עציוני נטען כי הדרישה אינה חוקית וכי כי ראש העיר עינת קליש רותם עושה שימוש אסור בעובדי העירייה לצרכיה הפוליטיים

פורסם בתאריך: 18.5.23 16:02

דוד עציוני, אשר מתמודד על ראשות העיר, קיבל ביום ראשון מכתב ממנכ"ל עיריית חיפה ניר מריאש ובו דרישה להסיר שלט תעמולה שנתלה ברחוב חורב. "בביקורת שנערכה בחורב 16 נמצא כי הוצב/ו על ידך שלט/ים בולט/ים על גג המבנה ללא רישיון/בניגוד לחוק העזר לשילוט חיפה". במכתב נדרש עציוני להסיר מיד את השלט והוזהר כי אם לא יעשה כן "נהיה רשאים להסיר/להרוס את השלט בעצמנו ולתפסו, ולגבות ממך את הוצאות ההסרה או ההריסה".

בתגובה שלחו עציוני ורשימתו הבית שלנו, באמצעות עו"ד אבי גבאי, מכתב ליועצת המשפטית לעירייה עו"ד ימית קליין, למבקר העירייה עופר טל ולמריאש מכתב תקין שבו הם "דוחים את דרישת העירייה מכל וכל. בדרישה זו נפלה שורה של פגמים קשים וחמורים".

לטענתם, אין כל נוהל פומבי שנמסר לכל המתמודדים ו"לא ניתן להפעיל סנקציות אלה, הן משום שמקורן לא בדוח של פקח והן משום שאין מדיניות אכיפה שפורסמה ביחס לתקופת בחירות. בהיעדר איסור ספציפי בחוק על תעמולת בחירות, כל מה שלא מצוין בחוק מותר הוא. בענייננו אין בחוק העזר כל הוראה האוסרת פרסומים".

עוד נטען במכתב כי ראש העיר עינת קליש רותם עושה שימוש אסור בעובדי העירייה, ובמקרה זה המנכ"ל, לצרכיה הפוליטיים: "התנהלות ראש העיר מציבה את עובדי העירייה בסיטואציה בלתי אפשרית. מחד הם כפופים למרותה של ראש העיר, ופרנסתם (או קידומם) תלויים בה, ומאידך הם נדרשים על ידה לבצע פעולות המשרתות אותה באופן אישי. מצב דברים זה הוא חמור יותר הואיל ומנכ"ל העירייה הוא משרת אמון של ראש העיר ומהווה את זרועה הארוכה. לפעולה זו שני צדדים – האחד הוא עשיית שימוש בלתי חוקי בעובדי העירייה על ידי ראש העיר, והשני הוא כפייה על עובדי הרשות לבצע עבירות – תמיכה, בין בעקיפין ובין במישרין, בראש העיר באמצעות הסמכות השלטונית שניתנה לו".

 

 

עוד נטען במכתב כי פעילותו של מנכ"ל העירייה היא פעילות פוליטית באופן מובהק: "על המכתבים חתם מנכ"ל העירייה. בהתאם להוראות חוק העזר אין למנכ"ל העירייה כל סמכות לעשות כן. אף לא גורם מקצועי רלוונטי לא חתם על המכתב (ולא בכדי). חתימה של המנכ"ל – נזכיר שוב, איש אמונה של ראש העיר – הוא ללא סמכות ומהווה פעילות פוליטית אסורה על ידי עובד רשות מקומית".

בסיכום טענותיו כתב עו"ד גבאי: "מדובר בדרישה בלתי חוקית, ללא סמכות, שלא כדין, בניגוד להנחיות משרד הפנים ותוך פעילות העולה כדי ניגוד עניינים אסור של מנכ"ל העירייה לכאורה. מכאן, העירייה אינה יכולה לפעול להסרת השלט בעצמה (ודאי ללא הליך חוקי מתאים), אינה יכולה לדרוש אגרה או רישיון ואינה יכולה להשית קנסות מכוח חוק העזר. היה ומנכ"ל העירייה ימשיך לפעול בניגוד לדין נדרוש הפעלת סנקציה משמעית ומינוי חוקר לביצוע העבירות, נפעל להוצאת צו להטרדה מאיימת ו/או להגשת עתירה ו/או להגשת דרישה לחיוב אישי בעד שימוש בנכסי העירייה לצרכים פוליטיים, נשמור על מלוא זכויותינו וניפרע מכל נזק שנגרם לנו עקב התנהלות ו/או התנהגות העירייה ו/או ראש העיר ו/או מנכ"ל העירייה".

עיריית חיפה סירבה להגיב בטענה שמדובר בעניין פוליטי.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    איזה עציוני? עציוני שלנו? זה שלא מסוגל לכתוב פוסט ומעתיק פוסטים של אחרים?

  2. אייל חיפה

    מלחמת חושך בחושך.
    הכושלים חגים כמו עורבים מעל העיר. תיכף יצטרף העורב העייף 'יונה' למעגל. הרסו את העיר אבל כסא עם כיבודים ומשכורת עשרות אלפים זה הדבש שעוד נותר לרדוף בין בהריסות והרחובות הנטושים והמוזנחים. רוצו תלו שלטים עם פרצוף מבטיח ואף סיבה לקיים. חמיד רוצו לתקשורת זה על זו לאיים. מרשי מרשך אינו מורשה מרשי מרשו.

  3. Xxxx

    גם עציוני וגם קליש שני קומבינתורים הזכורים לנו מיום הבחירות ,איך התנהלו אז בבחירות – הכל היה נוגד חוק- לא שכחנו מי הם.
    שניהם מן הפח אל הפחת.

  4. חחח

    לקליש אפילו אין רשימה
    היא לא מוצאת אף אחד שרוצה לרוץ למועצת העיר איתה
    כולם מבינים שחבל על זמנם. כל מי שהיה כבר עזב.

  5. החילוני

    אסור לתת למר עציוני הקומבינטור להגיע לכס ראש העיר . הקבלנים רק מחכים שיבחר להציף את הואדיות בבנייה .

  6. חיפאי מעל 60 שנה

    רק לא עציוני הבוגד שמחפש גובים, לא מעניינת אותו העיר חיפה כלל…. קומבינטור!
    חיפה זקוקה סוף סוף לראש עיר שבאמת אכפת לו מחיפה לצערי אין כעת מועמד מתאים!

  7. רק ראש עיר צעיר

    עציציוני ומקולקליש שניהם לא מתאימים.
    יהב כבר כשל גם הוא 15 שנה.
    צריך לתת למישהו חדש צעיר דינמי לנהל את העירייה.
    למה אין מועמד צעיר אחר שירים את הכפפה??

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר