שמשון עידו ואלי בן דיין ביום הבחירות (צילומים: בועז כהן)
שמשון עידו ואלי בן דיין ביום הבחירות (צילומים: בועז כהן)

ביום שאחרי: במחנה עידו מאשימים את בן דיין בבגידה

במחנה של שמשון עידו מטילים את האשמה בהפסד בבחירות לראשות הרשימה על חבר המועצה אלי בן דיין, שעד ליום שני נמנה עמם. לדבריהם, "לשמשון לא אכפת מההפסד, אכפת לו מהבגידה", אך בן דיין דוחה את הטענות: "הפער הברור לא נוצר בדיל כזה או אחר אלא הוא תוצאה של רצון אמיתי לראות משהו אחר"

פורסם בתאריך: 12.7.23 07:57

ביום שאחרי הבחירות להרכב רשימת הליכוד למועצת העיר, במחנה של שמשון עידו מטילים את האשמה בהפסד על חבר המועצה אלי בן דיין, שעד ליום שני נמנה עמם.

עידו רץ בגוש אחד עם בן דיין ועם יצחק בלס, כשבן דיין היה מועמד למקום השני ברשימה, אך למרות ההפסד של עידו ליניב בן שושן, בן דיין עדיין נבחר למקום השני עם מספר עצום של 104 קולות שאותם הוא קיבל מ-119 המצביעים. המשמעות היא ששני המחנות – גם של עידו וגם של אבי ג'מאל ורמי לוי שהריצו את בן שושן – נתנו לו את קולם. בסביבתו של עידו מדברים על דיל שרקם בן דיין עם המחנה השני מאחורי גבם – דיל שהעניק לבן שושן את המקום הראשון על חשבונו של עידו שהתדרדר למקום החמישי, והבטיח לבן דיין את המקום השני. בן שושן גבר על עידו על המקום הראשון בהפרש ניכר של 25 קולות (72 מול 47), והדבר מחזק אצלם את הסברה שאנשיו של בן דיין הצביע לבן שושן ולא לעידו.

מקורב לעידו במפלגת הליכוד אמר בשיחה עם "כלבו – חיפה והקריות": "בן דיין היה מספר 2 של עידו. במחנה השני בטח אמרו לו 'תן לנו את הראש של שמשון, אתה והאנשים שלך לא תצביעו לשמשון אלא ליניב, האנשים של ג'מאל ולוי יצביעו לך, וכך ליניב יהיו יותר קולות מאשר לשמשון, לך יהיו יותר קולות במספר 2, וזה יבטיח לך את המקום השני'. את הקולות שלו הוא נתן ליניב. אין דרך אחרת שיניב יגבור על שמשון בהפרש גדול כל כך. למה היינו בטוחים ששמשון ינצח? כי היינו בטוחים שאנחנו יודעים מי האנשים שלנו. ספרנו את אלי איתנו, הוא היה ברשימות שלנו, אבל את הקולות שלו הוא העביר ליניב".

בסביבתו של עידו סיפרו שהוא לקח את ההפסד באופן אישי, ויותר מאשר את ההפסד הוא לקח קשה את מה שהם מכנים הבגידה של בן דיין. לדבריהם, כמה ימים לפני הבחירות, מקורבים העירו את תשומת לבו של עידו לכך שבן דיין לא סגור באופן סופי עם המחנה שלהם, אך עידו בחר להתעלם מההזהרות.

"אנשים, כולל חברים במועצת הסניף ובמועצת העיר, אמרו לשמשון 'תיזהר ממנו' רק כמה ימים לפני הבחירות", סיפר מקורב לעידו, "שמשון ענה 'איך זה? הוא מספר 2 שלי, הוא בשר מבשרי. אני לא מאמין, הוא לא יעשה דבר כזה'. אבל עשה. לשמשון לא אכפת מההפסד, אכפת לו מהבגידה. כשזה בא מאדם קרוב אליך כל כך זה הכי גרוע. אבל אתה יודע מה – כל הכבוד לו. הוא זיהה משהו שאנחנו לא זיהינו. זו בגידה".

"ראינו את ההתנהגות של בן דיין במהלך יום הבחירות", סיפר מקורב אחר לעידו, "כשהשר ישראל כץ התקשר אלינו במהלך היום אמרנו לו 'אם בן דיין, ואנחנו רוצים להתבדות, לא עשה לנו תרגיל, אנחנו מנצחים'. כץ שאל למה אנחנו אומרים את זה, וענינו לו 'זאת התחושה שלנו, ואם זה לא נכון נבוא להתנצל בפניו'. אבל זה היה נכון. כששמשון הרגיש מה קורה זה כבר היה מאוחר מדי".

 

"מחנה עידו" במועצת העיר לפני שבועיים (צילום: בועז כהן)

"מחנה עידו" במועצת העיר לפני שבועיים (צילום: בועז כהן)

 

 

בן דיין, מצדו, דוחה את הטענות כלפיו במחנה עידו. "אני מודה לחברי הליכוד שבאו להצביע והפגינו חגיגה דמוקרטית, והוכיחו שתנועת הליכוד היא תנועה שבוחרת את נציגיה באופן שוויוני ודמוקרטי ומאפשרת לכל אחד ואחת להתמודד באופן שווה. במשך יותר מ-30 שנה אני פועל בתנועת הליכוד – בנוער הליכוד, בתנועת בית"ר ובאגודת הסטודנטים – והיום אני חבר מועצת העיר. במשך כל אותן השנים שמרתי על קשר חזק עם חברי הליכוד ועם התושבים, והראיה לכך היא התמיכה מחממת את הלב מהציבור והטלפונים שאני מקבל מאז פרסום התוצאות. חברי הליכוד הם אנשים שיודעים מה התנועה צריכה – רענון וחידוש השורות מצד אחד, ושיתוף פעולה ואחדות פנימית בתוכנו מצד שני. הבחירה בי ובמשה אלברט (שנבחר במקום הרביעי; ב"כ) – אנשים שלא מזוהים עם המחנה של בן שושן וג'מאל – מראה גם את הבגרות ואת הרצון של חברי הליכוד לשינוי אמיתי, וגם את ההערכה לאנשים שבאמת פועלים למענם ולמען העיר ורוצים שהליכוד יציג נבחרת מרשימה וטובה. צר לי על אי בחירתו של עידו, חברי ושותפי לדרך במשך שנים רבות. אין ספק שהיתה לו תרומה ענקית לעיר וכמובן לתנועת הליכוד. אני קורא לו ולחבריו הרבים להישאר בתנועה ולשלב כוחות למרות האכזבה ולהצטרף אלינו".

אז אתה מכחיש דיל עם המחנה השני?

"לא היה לא מיני ולא מקצתי. דיברתי עם כל חברי התנועה, משני המחנות, ואני יכול להגיד שזכיתי לאהדה ולהערכה גדולות על פועלי, וזה בא לידי ביטוי בתוצאות הבחירות. הפער שנוצר במקום הראשון בין בן שושן לעידו הוא פער ברור שלא נוצר בדיל כזה או אחר אלא הוא תוצאה של רצון אמיתי של חברי הליכוד לראות משהו אחר. אני שמח שג'מאל ובן שושן לא נכנעו לפוליטיקה קטנה ואפשרו לאנשים שלהם לתמוך במועמד שלא היה חבר שלהם או לא היה במחנה שלהם. הם לנגד עיניהם ראו את טובת התנועה ואת טובת העיר, והבינו מה הפוטנציאל שלנו לבוא ולעשות את השינוי האמיתי בחיפה. אין לי ספק שביחד עם בן שושן, שלמה עם שלם, אלברט וחברים נוספים נביא את השינוי המיוחל לעיר".

במחנה של עידו תוהים "איפה הקולות שהיו בלנקו של בן דיין?" וטוענים שהם עברו לבן שושן.

"אני לא יודע מה זה 'הקולות בלנקו' ואני לא יודע איך אנשים סופרים. אין ספק שהייתי מזוהה עם המחנה של שמשון, אין ספק שאנשיי שהיו מזוהים איתי הצביעו לי והצביעו גם לעידו. לצערי הרב זה לא צלח. אני חושב שלא צריך לחפש אשמים אלא לכבד את התוצאות ולצאת לדרך חדשה. כמו שדרשנו לפני כמה שנים מאלה שהפסידו לכבד את הצבעת התנועה, ככה אני דורש גם היום. אומרים 'נאה דורש נאה מקיים'".

ל"כלבו – חיפה והקריות" נודע כי עידו שוקל כעת את צעדיו. אם הוא יחליט להישאר בזירה הפוליטית המקומית עומדות בפניו שתי אפשרויות – לרוץ ברשימה עצמאית או להצטרף לרשימה אחרת. שתי האפשרויות עשויות להעמיד אותו בסיכון מול מפלגת הליכוד, אבל זה לא יהיה תקדים – ע"ע רמי לוי שרץ ברשימה עצמאית.

בכל מקרה, עידו יודע את העבודה. עד לבחירות הוא עדיין ראש הסיעה שלה שלושה מנדטים במועצת העיר. אם נוציא את בן דיין מהמשוואה, לעידו עדיין יש שני מנדטים – שלו ושל בלס. בישיבת ההזדהות שתתקיים לפני הבחירות, ובה כל סיעה תודיע עם איזו רשימה היא מזדהה לקראת הבחירות, עידו יהיה זה שיקבע את זהות הרשימה, ולא פחות חשוב מכך – שני המנדטים שלהם יתורגמו למימון בחירות. לדברי מקורביו, הם לא יכולים להבטיח שהוא יזדהה עם הליכוד מכיוון שבמקרה כזה הוא יעביר את תקציב המימון לבן שושן. עם זאת, הם מציינים, קשה להעריך מה יבחר עידו לעשות ולאן מועדות פניו בשל העובדה כי ההפסד עדיין טרי.

 

יניב בן שושן (צילום: בועז כהן)

המנצח של הבחירות בליכוד יניב בן שושן (צילום: בועז כהן)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אייל

    מלבד אלי בן דיין שהוא רואה חשבון והיה פעיל מאד במועצת העיר וחבל שלא רץ אפילו לראשות העיר –
    כל רשימת הליכוד זה חתיארים… מצטער אבל זאת האמת.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר