יוסי שלום (צילום: בועז כהן)
יוסי שלום (צילום: בועז כהן)

"המשא ומתן הופסק בשל סירובו של יהב לפנות מפעלים מזהמים"

אחרי פיצוץ המשא ומתן עם יונה יהב ביש עתיד טוענים כי הסיבה לכך היא סירובו לפנות את המפעלים המזהמים ממפרץ חיפה. יש עתיד: "תמוה בעינינו שעל נושא כה קריטי לבריאות תושבי חיפה מוכן יהב להתפשר בגלל מניעים ואינטרסים זרים". יהב: "אפעל למימוש החלטת הממשלה לפינוי המפעלים"

פורסם בתאריך: 9.8.23 12:08

ביש עתיד חושפים היום (רביעי) את הסיבות שלטענתם הביאו לפיצוץ המשא ומתן בינם לבין יונה יהב על ריצה ברשימה משותפת בבחירות הקרובות.

"במהלך המשא ומתן שהתקיים בשבועות האחרונים בין הצדדים סוכם כי נציג יש עתיד בחיפה יוסי שלום יקבל לידיו את מינהלת פינוי המפעלים המזהמים ואת תפקיד סגן ראש העיר על מנת שיוכל להיות עם יד על הדופק ולוודא כי המפעלים המזהמים במפרץ חיפה מפונים בהתאם להחלטת הממשלה ההיסטורית שהעביר ראש הממשלה לשעבר יאיר לפיד בקדנציה הקודמת – החלטה דרמטית למען בריאות תושבי ותושבות חיפה", אומרים ביש עתיד.

כפי שכבר פורסם ב"כלבו – חיפה והקריות", שלום דרש לקבל את תפקיד מ"מ ראש העיר וסגן ראש העיר לצד הקמת מינהלת ייעודית וסמכויות מהותיות שיאפשרו להוציא את החלטת הממשלה על פינוי המפעלים אל הפועל. לאחר שלדבריהם הם הבינו כי יהב מסרב להקים את מינהלת פינוי המפעלים עם הסמכויות שנלוות אליה, החליט שלום לוותר על התפקידים שהובטחו לו ולבחון דרכים אחרות לריצה בבחירות.

 

 

"לאורך כל המשא ומתן מול יהב ואנשיו הדגשנו כי פינוי המפעלים המזהמים במפרץ חיפה חייב להיות חלק מההסכם עם יש עתיד", מסרה המפלגה, "דרשנו שהיישום בחיפה יעבור לטיפולה של יש עתיד כדי להיות עם יד על הדופק ולראות שהדברים מתבצעים ולא מתמסמסים. תמוה בעינינו שעל נושא כה קריטי לבריאות תושבי חיפה מוכן יהב להתפשר בגלל מניעים ואינטרסים זרים".

שלום: "במשך כל חיי הציבורים מה שהניע אותי זה דאגה לתושבי חיפה. אין שום משמעות לתפקיד בכיר ככל שיהיה בעירייה אם אין מאחוריו מהות וקידום אג'נדות וערכים שבהם אני מאמין. פינוי המפעלים המזהמים הוא נושא קריטי לעיר, לעתידה ולבריאות תושביה, ועל זה אני לא מוכן לוותר. אני מתכוון לבחון את האפשרויות להמשיך לרוץ בבחירות הקרובות כדי לפעול למען התושבים. יש נושאים שאי אפשר להתפשר עליהם. בריאות תושבי חיפה לא יכול להיות כלי שרת של אינטרסים פוליטיים"

ממטה יונה יהב נמסר: "כפי שכבר אמרתי לא פעם, אני רואה בפינוי המפעלים המזהמים יעד אסטרטגי לאיכות חייהם של תושבי חיפה. כל עיכוב עלול להיות בכייה לדורות. לא אסכים שבריאותם של החיפאים תהיה בת ערובה של אינטרסים פוליטיים. כפי שלחמתי על פינוי מיכל האמוניה במשך 14 שנה, כך אפעל למימוש החלטת הממשלה לפינוי המפעלים ואפילו להקדמתה בשנתיים, במהלך משולב עם הרשויות המקומיות השכנות ועם התנועות לאיכות הסביבה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. יעל

    יש תחושה שיש עתיד מפלגה מנותקת. וכל המאבק הזה עם יהב הוא גרידא פוליטי ולא למען שום תושבים. כמו בזמנו שיש עתיד הבטיחה לתושבי חוף הכרמל שהאסדה לא תוקם. וזה אחרי שהיתה כבר בשלבים מתקדמים מאוד לקראת בנייתה. הבטחות שאין בהם כלום. אולי יש עתיד לא מכירים את תמא 75??? הפינוי הזה יצא לפועל עם ובלי יש עתיד. לכן נראה שכל הפיצוץ עם יהב הוא פוליטי ותו לא.

  2. חבורת הון-שלטון-סרחון

    יוסי שלום לא מחדש כלום למי שמכיר את יונה יהב.
    כשנסגר המפעל המזהם בעתלית, כרמל כימיקלים, יהב סייע לחברו גיל דנקנר להעביר את הייצור למפרץ חיפה.
    יהב גם רצה לפני הבחירות ב-2018 כגנב בלילה לאשר לבתי הזיקוק את הפצחן ואת חוות מיכלי הדלקים בקרקעות הצפון.
    מי שראה את הסרט על שיטת השקשוקה בו מככב יהב אצל משפחת עופר אז בעלי בתי הזיקוק ואת הקומבינות עם הדנקנרים,
    יודע שיהב היה ונשאר המועמד של המזהמים וההון-שלטון-סרחון (דנקנרים, עופר, גד זאבי..)
    אסור שהחבורה הזו תחזור לשלוט בחיפה בשום אופן.

  3. גלי

    זה יהב הישן והרע. הוא יעשה הכל כדי לחזור לכיסא המפנק של ראש העיר, גם להקריב את הבריאות של תושבי חיפה.

  4. להשתקם מחבורת העסקנים שהתנחלה בחסן שוקרי 25 שנה

    הדג מסריח מהיונה… והיונה יכולה להתעופף לפנסיה..
    חירבנה על העיר הזאת די והותר עם ארנונה בשמיים וזיהום בנחיריים
    ביי לכל חוג הפנסיונרים המליונרים – יהב סביון אלמוג בורובסקי לנדאו פיינגולד וכד'
    השתנתם על העיר הזאת מהמקפצה עם שכר ופנסיות עתק ואתם רק רודפים עוד ועוד
    הדור הצעיר חייב להציל את חיפה – ממכם.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר