רכבה של ראש העיר עם המדבקה "עינת"
רכבה של ראש העיר עם המדבקה "עינת"

נקש טוענת: קליש רותם מבצעת תעמולת בחירות אסורה

על שמשת מכוניתה של עינת קליש רותם, שאותה היא קיבלה מעיריית חיפה מתוקף תפקידה, מתנוססת מדבקת קמפיין הבחירות שלה. חוזר מנכ"ל משרד הפנים קובע כי "נאסר על נבחרי הציבור ועל עובדי הרשות לעשות שימוש במשאבי הרשות לצרכי מערכת הבחירות". סגניתה סופי נקש פנתה ליועצת המשפטית בבקשה שתורה לראש העיר להסיר את המדבקה

פורסם בתאריך: 13.9.23 12:02

סגנית ראש העיר סופי נקש טוענת כי ראש העיר עינת קליש רותם מבצעת תעמולת בחירות אסורה, לכאורה. מעדויות שהגיעו ל"כלבו – חיפה והקריות" עולה כי מכוניתה של ראש העיר, שאותה היא קיבלה מעיריית חיפה מתוקף תפקידה, נושאת את מדבקת קמפיין הבחירות שלה – "עינת".

בחודש יולי פרסם משרד הפנים חוזר מנכ"ל שנשלח לראשי הרשויות המקומיות ואשר מחדד את הנחיות היועצת המשפטית לממשלה לקראת הבחירות. בסעיף "הנחיות הנוגעות לאיסור על שימוש במשאבי רשות מקומית לצרכי בחירות" בחוזר נכתב כי "במסגרת זו נאסר על נבחרי הציבור ועל עובדי הרשות לעשות שימוש במשאבי הרשות המקומית לצרכי מערכת הבחירות. שימוש מעין זה, כאשר הוא נעשה בקשר עם תעמולת בחירות, מהווה עבירה פלילית אשר על יסודה אף רשאי יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, ובתנאים מוגדרים גם יו"ר ועדת בחירות אזורית, ליתן צו מניעה ודוק, גם שימוש במשאבי הרשות המקומית לצרכים פוליטיים שאינם בגדר תעמולה הוא בגדר האסור – שימוש מעין זה עלול להוות עבירה פלילית של הפרת אמונים, והוא לכאורה הוצאה בלתי חוקית לעניין נוהל חיוב אישי".

 

 

לנוכח סעיף זה בחוזר מנכ"ל משרד הפנים פנתה נקש ליועצת המשפטית לעירייה עו"ד ימית קליין בדרישה להסיר את המדבקה מרכבה של קליש רותם.

נקש: "תעמולת בחירות אינה מותרת לעובדי רשות מקומית ולא על רכוש וציוד עירוניים. רכב ראש העיר הוא רכב עירוני. היה וראש העיר החליטה לעשות לעצמה דין, אזי כל הרכבים העירוניים יכולים לשמש לתעמולת בחירות. ראש עיר צריך לשמש דוגמה ולקיים את החוק. פניתי ליועצת המשפטית לעירייה על מנת שתחדד את הנהלים למי שלא הבין אותם ותבקש להסיר את תעמולת הבחירות".

ממטה קליש רותם לא נמסרה תגובה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. קטנוניות כזאת עוד לא ראיתי

    זה עצוב שנבחרי הציבור של חיפה עסוקים בשטויות כאלה במקום שיפור חיי האזרח.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר