עינת קליש רותם וסופי נקש (צילומים: בועז כהן)
עינת קליש רותם וסופי נקש (צילומים: בועז כהן)

נקש תובעת 2.6 מיליון שקל מקליש רותם ומהעירייה

פרשת רו"ח יהודה ברלב: סגנית ראש העיר סופי נקש הגישה כתב תביעה נגד ראש העיר עינת קליש רותם ועיריית חיפה בשל "שימוש אסור ולא שקוף במשאבים ציבוריים כדי לבלוש ולהתחקות אחרי יריבה פוליטית, לחסל חשבונות אישיים ולצבור הון פוליטי"

פורסם בתאריך: 12.12.23 07:54

סגנית ראש העיר סופי נקש הגישה לבית המשפט המחוזי תביעה נגד ראש העיר עינת קליש רותם ועיריית חיפה בסך של 2.6 מיליון שקל.

בכתב התביעה, שהוגש עוד לפני פרוץ המלחמה באמצעות עוה"ד בן קרפל ואדם קרפל, נכתב כי הרקע להגשתו הוא "שימוש אסור ולא שקוף (באמצעות שמות קוד) במשאבים ציבוריים כדי לבלוש ולהתחקות אחרי יריבה פוליטית (נבחרת ציבור), לחסל חשבונות אישיים ולצבור הון פוליטי (תוך כדי זיוף מסמך בנסיבות מחמירות לכאורה ושימוש במשאבי העירייה ובעובדיה לצרכים אישיים ופסולים). זה עיקר המיוחס לראש העיר חיפה, שביצעה את העוולות באמצעות משאבי העירייה ובאשרור חלק מעובדיה. יוקדם המאוחר ויסופר כבר עתה – בחודש יוני 2022, לאחר שנתיים של סבל שקשה לתאר במילים, התברר למועצת העיר כמה חמורה התנהלותה של קליש רותם. בהתאם, מועצת העיר התכנסה והחליטה על גניזת פרסומיה, תוך הבעת מורת רוח וסלידה מהתנהלותה שתתואר בהרחבה במסגרת ההליך".

נקש טוענת כי כדי לפגוע בה "ערכה קליש רותם בשנת 2020 מסמך מכפיש ומופרך בגנות התובעת, שאותו היא הפיצה לגורמים במשרד מבקר המדינה ולשורת בכירים בעירייה. במסמך הוצגה התובעת – בשקר – כעבריינית שגרמה לעירייה להוציא ארבעה מיליון שקל תוך ניגוד עניינים חריף. המהלך הפוגעני הזיק לתובעת אך לא ריפה את ידיה. לכן, לא מפתיע שקליש רותם המשיכה לפעול בעניין, תוך בילוש והתחקות אחר התובעת. בחודש יולי 2021 נפל דבר בעירייה ובעיר. לאחר כשנתיים וחצי של חוסר תפקוד קמה מועצת השינוי – מועצת עיר לעומתית לקליש רותם, שעיקרה חלק משמעותי מכוחה של ראש העיר להמשיך ולפגוע, כך לשיטת התובעת, בעיר. ב-4 באוגוסט מונתה התובעת ליו"ר ועדת הכספים".

נקש מוסיפה וטוענת כי "כינון מועצת השינוי ומינויה של התובעת לכהונה בראשות ועדת הכספים היו יותר מדי עבור קליש רותם, וזו הוציאה אל הפועל תוכנית שלטענת התובעת טבולה בזדון ונגועה לכאורה במעשים פליליים. באמצעות משאבי העירייה נשכר בניגוד לדין רואה חשבון וחוקר פרטי, יהודה ברלב, כדי לבלוש ולהתחקות אחר התובעת. למרות השכר המתגמל, משרד ברלב לא העלה בחכתו דבר רציני שניתן לייחס לתובעת כדי להזיק. לכן, באקט שקשה לתפוש, קליש רותם – באמצעות העירייה – שילמה והתחייבה לשלם כסף כדי שיוענק מעטה רצינות למסמך הראשון, ויוספו לו – גם במחיר של זיוף מסמך – טענות עובדתיות מומצאות והזויות כאילו התובעת פעלה בניגוד עניינים בתפקידה כחברת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, ועסקה במקרקעין שקשורים בה. ומה התרחש בפועל? בעד התחייבות לתשלום סכום נאה, משרד ברלב – בהוראתה של קליש רותם – נטל את תוכן המסמך הראשון, הוסיף לו טיעון עובדתי קצר ושקרי בנוגע לניגוד עניינים של התובעת כחברת הוועדה המקומית, מרח אותו על גבי נייר המכתבים של משרדו וייחד לו כותרת מרעישה – 'דוח ביקורת חקירתית – רכש'. אך לא מדובר בדוח, לא בביקורת ובוודאי שלא בדוח ביקורת בנוגע לרכש. בפועל מדובר במסמך חיסול חשבונות שעוסק רק בתובעת – מסמך מהונדס, דמגוגי ומזוהם, שקליש רותם והעירייה קנו בכספי ציבור כדי לשרת אינטרסים פרטיים ופסולים שלה, ובראשם שיפור מעמדה הפוליטי הירוד".

 

 

בכתב התביעה נטען כי "קליש רותם דאגה – בכישרון – שהמסמך השני, כמו קודמו, יודלף לאמצעי התקשורת. לשם כך היא הפעילה את מקורביה ואף רתמה למאבק – משל היה זה משרד יח"צ פרטי – את מערך הדוברות של העירייה. בתוך כך, קליש רותם אחראית לעריכת המסמכים ולהפצתם. ובנוגע למסמך השני, לא ייוותר כל צל של ספק שקליש רותם שלחה את המסמך בעותק דיגיטלי והורתה למקורבה לדאוג להפיצו ברבים לגופי תקשורת חיפאיים. קליש רותם גם הנחתה גורמים נוספים להפיץ את המסמך השני לגופי תקשורת ארציים ונפגשה בעצמה בנושא עם כתב בבניין העירייה, כאשר דובר העירייה אישר לצוותי צילום להיכנס ולצלם בתוך העירייה עצמה לשם פרסום כתבה שנראית 'רשמית'. בלית ברירה, גורמים מצמרת עיריית חיפה, בעבר ובהווה, יישמעו תוך כדי בירור ההליך, ולא יהא ספק שכך הוא. בנסיבות העניין קשה לחשוב על תיק אזרחי חמור יותר – במונחים של שחיתות ציבורית לכאורה ופגיעה בטוהר המידות – שהונח בפני בית המשפט המחוזי בשנים האחרונות".

באשר לסעד המבוקש נכתב כי "התובעת תטען שעל הנתבעות לפצותה ביחד ולחוד בסך של 2,600,000 שקל. קליש רותם אחראית לשתי עוולות לפי חוק איסור לשון הרע – שימוש לרעה בכוח המשרה ומרמה והפרת אמונים. לעוולה נוספת מסוג הפרת חובה חקוקה – זיוף בנסיבות מחמירות וזיוף בידי עובד ציבור תוך קבלת דבר במרמה; לעוולה נוספת לפי חוק הגנת הפרטיות; ולעוולה אחת מסוג רשלנות בנסיבות של מחדל – היעדר מניעת הפצת המסמך שכונה 'דוח ביקורת – רכש' ובפועל הוא גולת הכותרת במלאכת ריסוק שם התובעת. העירייה אחראית לשתי עוולות לפי חוק איסור לשון הרע; לשתי עוולות מסוג רשלנות בנסיבות של מחדלי היעדר מניעת הפצת הפרסומים (הפרסום הראשון נשלח לאורגני העירייה והופץ לתקשורת, ואיש לא העבירו לידיעת התובעת לפני פרסומו; והפרסום השני שכונה 'דוח ביקורת – רכש' הוא מסמך שהעירייה יכולה, וצריכה היתה, למנוע את הפצתו, ובפועל עשתה מעט מדי ומאוחר מידי); ולעוולה אחת לפי חוק הגנת הפרטיות, על דרך המחדל, כמי שאורגניה התרשלו בתפקידם, לא בדקו כדבעי חשבונות שכוללים שמות קוד שחייבים להדליק נורה אדומה, וכך אפשרו ברשלנות את מהלך הבילוש וההתחקות הפוגעני".

כזכור, כבר ביולי 2022 שלחה נקש לקליש רותם ולעירייה מכתב התראה ודרשה פיצוי של שני מיליון שקל מראש העיר ו-1.5 מיליון שקל מהעירייה. עוד לפני כן, ביוני 2022 חשף מבקר העירייה אי סדרים חמורים בהעסקת משרדו של ברלב על ידי העירייה.

ממשרד עוה"ד בן קרפל ושות' נמסר: "התיק יתנהל בבית משפט ולא בתקשורת". מעיריית חיפה לא נמסרה תגובה. ברלב סירב להגיב.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. שלמה

    סופי נקש – את לא "נבחרת ציבור", כפי שאת מציגה את עצמך. את נכנסת למועצת העיר רק לאחר שיונה יהב הפסיד בבחירות לראשות העיר, פרש, והציע לך את מקומו בשל מסירותך האינסופית אליו. לפני כן כמעט אף אחד לא ידע מי את.

  2. המום מהמידע

    איך לעזזאל המורשעת כבר בעבירה חמורה כאדריכלית המשיכה להיות ראש עיר אחרי עוד עבירה גסה כזו בכספי ציבור???
    איך היא לא עם כתב אישום. הזויייי

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    למדה מהנאשם בפלילים שלמרות כתב אשמע ממשיך לכהן. הרסה והורסת כל חלקה טובה בחיפה.

  4. ר. מרגלית

    אשם מי שבחר בא לראשות העיר למרות שידעו כי היא עבריינית פלילית. אפשרנו לה להיבחר כי רמת המוסר שלנו רדודה והיותה עבריינית לא גרם לבוחריה בחילה מוקדמת. גם עבריינית , גם אשת מר"צ, משמע קיצונית בדעותיה באופן כללי, ועכשיו יודעים עליה עוד הרבה ( כולל אהבה מוזרה לחזירים).
    מאחל הצלחה לסופי נקש ושתקרע לה את הצורה!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר