בניין עיריית חיפה (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
בניין עיריית חיפה (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

העירייה מדורגת במקום ה-11 בלבד במדד הדמוקרטיה

במדד הדמוקרטיה המקומית ברשויות המקומיות לשנת 2023, שאותו מפרסמת תנועת פנימה, מדורגת עיריית חיפה במקום ה-11 בלבד מתוך 15 רשויות עם ציון נמוך של 53 נקודות. בראש: ראשון לציון

פורסם בתאריך: 28.5.24 10:53

עיריית חיפה מדורגת במקום ה-11 בלבד מתוך 15 רשויות במדד הדמוקרטיה המקומית ברשויות המקומיות לשנת 2023. במדד, שאותו מפרסמת תנועת פנימה, קיבלה העירייה ציון נמוך של 53 נקודות.

המדד מורכב משישה מדדים שונים שכל אחד מהם קיבל ציון, והציון הכולל מורכב משקלול של ששת המדדים – שקיפות, שיתופיות, ייצוגיות, איזונים ובלמים, אמון ומעורבות ציבורית. את הרשימה מובילה עיריית ראשון לציון עם 67 נקודות, ואחריה בסדר יורד מדורגות העיריות של מודיעין-מכבים רעות (65), תל אביב-יפו (61), באר שבע (60), פתח תקווה (60), נתניה (59), חולון (58), אשדוד (58), בת ים (57), ירושלים (55), חיפה (53), רהט (49), בית שמש (47), נצרת (41) ובני ברק (37).

המדדים:

מדד האיזונים והבלמים בחן מינוי של בעלי תפקידים מרכזיים; הגשה ודיון בדוחות של מבקר הפנים ושל הממונה על תלונות הציבור; כינוס ועדת הביקורת והקמת צוות מעקב אחר תיקון הליקויים; מספר ישיבות המועצה ושיעור הנוכחות של חברי המועצה בהן; וקיומה של לפחות סיעת אופוזיציה אחת במועצה. במדד זה קיבלה עיריית חיפה 69 נקודות שהציבו אותה במקום ה-11, כאשר את הציון הגבוה קיבלה עיריית נתניה (96 נקודות).

מדד אמון הציבור ברשות המקומית בחן את אמון התושבים ברשות המקומית באמצעות סקר תושבים. הסקר נערך בקרב מדגמים מייצגים של התושבים בכל רשות מקומית וכלל שאלות הנוגעות למידה שבה התושבים תופשים את הרשות המקומית כמקצועית, מעוניינת בטובת התושבים ופועלת ביושרה. במדד זה ניצבת עיריית חיפה במקום ה-13 עם 48 נקודות, כאשר במקום הראשון מדורגת עיריית מודיעין-מכבים-רעות (80 נקודות).

 

 

מדד השקיפות מורכב מ-80 אחוז מהציון במדד השקיפות של עמותת שבי"ל לשנת 2022 (המדד בחן לעומק את אתרי האינטרנט של הרשויות המקומיות) ומ-20 אחוז מהציון שקיבלה הרשות המקומית על שני פריטים הנוגעים לזמני המענה לבקשות חופש מידע שהוגשו בשנת 2021. במדד זה דורגת עיריית חיפה במקום השביעי עם 85 נקודות, כאשר במקום הראשון ניצבת עיריית ראשון לציון (100 נקודות).

מדד הייצוגיות בחן את הרכב המועצות המקומיות ואת הדרג הממונה הבכיר מבחינת מגדר ומגזר, את היחס בין מספר הסיעות במועצה למספר המושבים בה, את שיעור ההצבעה לבחירות המקומית בשנת 2018 ואת תפישות התושבים בתחום זה. במדד זה קיבלה עיריית חיפה 50 נקודות שהציבו אותה במקום התשיעי, כאשר עיריית ראשון לציון מובילה גם בו (70 נקודות).

מדד השיתופיות בחן את המידה שבה הרשות המקומית פועלת לשיתוף של גורמים חיצוניים – תושבים ובמידה מועטה רשויות מקומיות שכנות – בקבלת ההחלטות באמצעות הליכי שיתוף ציבור, סקרי תושבים, הזמנת התושבים להשתתפות בישיבות מליאת המועצה והוועדות וכו'. במדד זה ניצבת חיפה במקום ה-11 עם 25 נקודות, וגם כאן מובילה עיריית ראשון לציון (47 נקודות).

מדד המעורבות הציבורית בחן את המעורבות של התושבים בקבלת ההחלטות ובפוליטיקה המקומית באמצעות סקרי תושבים. כמו כן נבחנו המידה שבה התושבים פעילים פוליטית ברשות המקומית באמצעות דיווח על התעדכנות בסדר היום של הרשות ובהקצאת המשאבים, הבעת עמדות בנושאים מקומיים, חברות בארגונים מקומיים והשתתפות בכינוסים בנושאים מקומיים. במדד זה מדורגת חיפה במקום החמישי עם 38, ואת הרשימה מובילה רהט (47 נקודות).

 

תגובות

5 תגובות
5 תגובות
  1. ארנון, כרמל

    מה יש ליונה יהב להסתיר? למה הוא ביטל את השידורים החיים לציבור של ישיבות המועצה?

  2. שי

    תוצאה לא מפתיעה לראש העיר הקודמת. שקיפות ושיתוף התושבים לא בדיוק עניין אותה במהלך הקדנציה שלה.

  3. ליאור

    עינת קליש איפשרה שידורים חיים שבועיים מישיבות המועצה
    . יהב ביטל את זה והוא יודע למה.

  4. שאלה

    תנועת פנימה.. תנועת החוצה, עוד אחת במבוך של עמותות … מי מממן את פעילותה תספרו לנו?!

  5. אלי קופטר

    תאמינו לי זה עוד ידרדר עם הזקן הסנילי והכושל שהחיפאים האידיוטים בחרו שוב

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר