הפגנת התמיכה של חד"ש בסוריה. "האמריקאים אומרים שהיה שימוש בנשק כימי והרוסים אומרים שלא" (צילום: רמי שלוש)
הפגנת התמיכה של חד"ש בסוריה. "האמריקאים אומרים שהיה שימוש בנשק כימי והרוסים אומרים שלא" (צילום: רמי שלוש)

הפגנת התמיכה של חד"ש באסד – נזק אלקטורלי?

במפלגה שהוציאה יותר מ-100 איש לתהלוכה נגד ההפצצות האמריקאיות בסוריה לא חוששים שזה יתנקם בה בבחירות המוניציפליות. "אנחנו נגד המדיניות של ארצות הברית באזור לא מהיום", אומר יו"ר הסיעה במועצת העיר ד"ר סוהיל אסעד

פורסם בתאריך: 15.4.18 15:18

יותר מ-100 אנשים השתתפו אמש (מוצאי שבת) בהפגנה שארגנה חד"ש בחיפה נגד ההפצצות של ארצות הברית, אנגליה וצרפת אתמול לפנות בוקר בסוריה. המפגינים, שנשאו את דגלי סוריה ושלטים הקוראים לעצור את המלחמה, יצאו בתהלוכה מהמושבה הגרמנית עד לכיכר אמיל חביבי בוואדי ניסנאס.

חבר מועצת העיר ד"ר סוהיל אסעד מחד"ש ציין כי ההפגנה אינה מהווה מתן לגיטימציה לנשיא סוריה בשאר אסד לטבוח בעמו אלא נגד "האגרסיביות של ארצות הברית ובני בריתה".

אסעד, ארצות הברית תקפה את סוריה בגלל השימוש בנשק כימי נגד אזרחים. זה לא מצדיק מענה הולם?

"זו הטענה אבל אין הוכחה לכך. האמריקאים אומרים שהיה שימוש בנשק כימי והרוסים אומרים שלא, ולכן האו"ם מינה ועדת חקירה שקיבלה מנדט להגיע לסוריה ולחקור מה קרה שם באמת. לצערנו, יום לפני שהוועדה היתה אמורה להגיע לסוריה האמריקאים ובעלי בריתם תקפו. לנו זה נראה מוזר. מה היה קורה אם הם היו מחכים כמה ימים?".

 

 

אתם לא חוששים שעכשיו, בזמן הרגיש שלפני הבחירות המוניציפליות, יהיו מי שיגידו שחד"ש תומכת באסד שממשיך לטבוח בעמו ולכן הם לא יתמכו בכם יותר?

"יכול להיות, זה ויכוח לגיטימי. בעיקרון אנחנו נגד המדיניות של ארצות הברית באזור לא מהיום. עכשיו, כשדונלד טראמפ הוא הנשיא, עם כל האגרסיביות שלו וכאשר אין מישהו בעולם שאומר לו לא, אני חושב שמותר לנו לחשוב אחרת. אני אישית וגם המפלגה נגד הברוטליות והאלימות. אנחנו יודעים מי יצר את דעא"ש ואת הארגונים האסלאמיים האחרים. עכשיו לבוא ולהתבכיין ולהגיד מי צודק ומי לא כאשר מתנהלת שם מלחמת אחים, זה כואב".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר