קיריל קארטניק ויוליה שטראים. "הוא אמר לי 'מי את בכלל?', ואני שואלת - מי הוא?" (צילום: מיכה בריקמן)
קיריל קארטניק ויוליה שטראים. "הוא אמר לי 'מי את בכלל?', ואני שואלת - מי הוא?" (צילום: מיכה בריקמן)

עוד פרק בסאגה בין שטראים לעציוני

בגן האודיטוריום נערכה הרמת הכוסית השנתית לעולים חדשים לכבוד ראש השנה בנוכחותם של ראש העיר יונה יהב וסגניתו יוליה שטראים. למקום הגיע קיריל קארטניק, ראש מטה המגזר הרוסי של דוד עציוני, כשהוא חמוש בחולצה ובפלאיירים של עציוני, ולא הורשה להיכנס לאירוע. קבלו את קרב הגרסאות

פורסם בתאריך: 6.9.18 11:27

לקראת ראש השנה נערכה אתמול (רביעי) הרמת הכוסית השנתית לעולים חדשים בגן האודיטוריום במרכז הכרמל בנוכחותם של ראש העיר יונה יהב וסגניתו יוליה שטראים. למקום הגיע קיריל קארטניק, ראש מטה המגזר הרוסי של המתמודד על ראשות העיר דוד עציוני, כשהוא חמוש בחולצה ובפלאיירים של עציוני, ולא הורשה להיכנס לאירוע. שטראים, שיחסיה עם עציוני הם רעועים, זעמה על הגעתו של קארטניק למקום, העלתה לפייסבוק סרטון של המקרה וכתבה: "כואב לי מאוד שעו"ד דוד עציוני החליט לפגוע לעולים באווירת החג ולשלוח פעיל שלו כדי להיכנס לאירוע, לחלק פליירים ברחבת הכניסה ולעורר פרובוקציות".

אין זו הפעם הראשונה שבה שטראים ועציוני מתנגשים חזיתית בנוגע למגזר העולים החדשים. במערכת הבחירות של שנת 2013 ערכה שטראים כנס בהשתתפותו של יו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, שאליו הגיע עציוני, אז ראש מטה הצעירים של רשימת מהפך בחיפה בראשותו של יעקב בורובסקי, ונשא שלטי תמיכה בראש הרשימה. גם המערכת הבחירות הנוכחית נרשמה תקרית בין השניים כאשר עציוני וקארטניק הגיעו לפגישה עם שטראים במשרדי עפת”ח – העמותה לפיתוח תיירות חיפה שהיא יו”ר הדריקטוריון שלה – והשאירו במקום פלאיירים הקוראים לתמיכה בו אף שהתבקשו לא לעשות כן.

קארטניק, מה היה לך לחפש שם?

"היא עשתה כנס לעולים חדשים והגעתי לשם כדי לדבר עם העולים ולהכיר אותם. היא ראתה אותי ולא רצתה להכניס אותי. לא נתנו לי להיכנס לאירוע למרות שגם אני עולה חדש. היא נתנה שם נאום למרות שלא בטוח שמותר לה לנאום באירועים כאלה. עולה מזה ריח לא טוב. התנפלו עלי שומרים שלה, לא מאבטחים של המקום, והם צילמו אותי והשפילו אותי. ביום רביעי הקרוב נקיים כנס של עציוני לאוכלוסייה הרוסית ורציתי להזמין אותם אליו. אז בגלל שכבר הייתי שם חילקתי פלאיירים".

שטראים, ריח לא טוב?

"זה אירוע עירוני ואסור לחלק שם פלאיירים ולעשות תעמולה. הגיעו לשם גם חבר'ה מהמטה של יונה יהב וצעירי חיפה, הסברתי להם את זה, והם הבינו והלכו. אף בן אדם שלי לא הביא שום פלאייר, רק האנשים של עציוני. קארטניק אמר לי 'מי את בכלל?', ואני שואלת – מי הוא? ככה אתה פונה לקהל כדי להצביע לעציוני? כמו שאומרים – החברים שלך הם הפנים שלך. מה זו החוצפה הזו?".

 

 

עדכון (14:57): לפני שעה קלה הגיש קארטניק תלונה במשטרה נגד שטראים והציג בסרטון שבו נראה כביכול שהיא מנסה לקחת את הסמארטפון שלו בזמן שהוא צילם את העימות ביניהם.

קארטניק, זה לא לטלפון?

"הגשתי תלונה נגד שטראים בגלל שהיא תקפה אותי וניסתה לקחת לי את הטלפון".

שטראים, צריכה למכשיר טלפון חדש?

"לא פגעתי בו. אני באתי לאירוע שלו? אני פגעתי בו או הוא פגע בי? אמרתי לו שאני מבקשת יפה שיעזוב את המקום. אמרתי לו שפעילים של רשימות אחרות יצאו לבקשתנו מהאירוע, אבל הוא דרש להיכנס ודיבר כמו חוצפן. אם הוא רוצה פרובוקציות הוא יקבל פרובוקציות. זה הסגנון של עציוני. אלה פנים של מישהו שרוצה להיות ראש העיר?".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. חיפאית

    שטראים, זמנך עבר. את והבוס שלך יהב הולכים הביתה. כמה זמן עוד תידבקי לכיסא?

  2. דני דין

    שטראים מנסה לקושש קולות אצל העולים החדשים שעדין לא מבינים כל כך את הענינים המונציפלים כאן מהעולים הותיקים היא לא תזכה לקולות רבים

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר