יונה יהב, עינת קליש רותם ודוד עציוני. ראש בראש בראש (צילומים: ראובן כהן, עדי ברקן ורפאל מזרחי)
יונה יהב, עינת קליש רותם ודוד עציוני. ראש בראש בראש (צילומים: ראובן כהן, עדי ברקן ורפאל מזרחי)

סקר מכון סמית: יהב 27%, קליש רותם 26%, עציוני 25%

מסקר שערך מכון סמית בהזמנתו של דוד עציוני, ושכלל ייצוג מועט בלבד של ערבים ועולים, עולה כי יונה יהב זוכה ב-27 אחוז מקולות המצביעים, עינת קליש רותם ב-26 אחוז ודוד עציוני ב-25 אחוז. ומה יקרה אם הליכוד יתמוך בעציוני?

פורסם בתאריך: 2.10.18 15:10

יונה יהב זוכה ב-27 אחוז מקולות המצביעים לראשות העיר חיפה, עינת קליש רותם מקבלת 26 אחוז ודוד עציוני 25 אחוז – כך עולה מסקר שערך מכון סמית לפני כשבועיים בהזמנתו של עציוני. הסקר הטלפוני נערך ב-16 וב-17 בספטמבר בקרב 410 איש כמדגם של תושבי חיפה מעל גיל 17 במגזר היהודי בלבד (טעות הדגימה היא 4.9 אחוזים) ויש בו ייצוג חסר של העולים מחבר העמים.

לפי תוצאות הסקר, שבוצע כאמור לפני כשבועיים, לו היו הבחירות לראשות העיר מתקיימות במועד הזה היה יהב מקבל 27 אחוז, קליש רותם 26 אחוז ועציוני 25 אחוז. שלושת המתמודדים האחרים – מנדי זלצמן, ישראל סביון ואביהו האן – קיבלו שבעה אחוזים במצטבר, ו-15 אחוז מהמשיבים ענו כי הם עדיין לא החליטו. יצוין כי 19 אחוז מהנשאלים השיבו שהם כלל לא יצביעו או סירבו להשתתף בסקר.

מכון סמית, שערך גם את הסקר הקודם בהזמנתו של עציוני בחודש יולי, מציין כי מדובר בתוצאות דומות לסקר הקודם, כאשר ההבדל הוא שעציוני מתחזק מ-19 אחוז ל-25 אחוז. עורכי הסקר מסבירים כי הגידול בכוחו של עציוני נובע מאלה שעדיין לא החליטו בסקר הקודם (15 אחוז כיום לעומת 23 אחוז בחודש יולי). במכון מציינים עוד כי לו הבחירות היו נערכות במועד ביצוע הסקר יש סבירות גבוהה שהן לא היו מוכרעות בסיבוב הראשון.

 

 

השאלות שהוצגו בסקר:

1. לו היו נערכות היום בחירות לראשות העיר, למי מבין האישים הבאים היית מצביע/ה?

יונה יהב – 27 אחוז
עינת קליש רותם – 26 אחוז
דוד עציוני – 25 אחוז
מנדי זלצמן – 4 אחוזים
ישראל סביון – 2 אחוזים
אביהו האן – 1 אחוז
לא החליטו – 15 אחוז

בקרב אלו שהצביעו ליהב בבחירות הקודמות 40 אחוז היו מצביעים לו גם היום, 17 אחוז היו מצביעים לקליש רותם, 15 אחוז היו מצביעים לעציוני ושמונה אחוזים במצטבר היו מצביעים לשלושת המועמדים האחרים. 12 אחוז עדיין לא החליטו, ושמונה אחוזים לא יצביעו.

2. אם מפלגת הליכוד תתמוך במועמדותו של עציוני לראשות העיר, למי מבין האישים הבאים היית מצביע/ה?

דוד עציוני – 33 אחוז
יונה יהב – 21 אחוז
עינת קליש רותם – 19 אחוז
מנדי זלצמן – 3 אחוזים
ישראל סביון – 2 אחוזים
אביהו האן – 1 אחוז
לא החליטו – 21 אחוז

עורכי הסקר טוענים כי התוצאות מצביעות על מעבר קולות משמעותית לעציוני – 11 אחוזים מיהב, 14 אחוזים מקליש רותם ושמונה אחוזים מהמתמודדים האחרים.

סמית, מדוע המגזר הערבי לא נסקר ולמגזר העולים יש ייצוג חסר?

"זה לא נעשה מתוך מטרה כלשהי. ערכנו סקר בקרב דוברי עברית, ולכן יש ייצוג חסר של העולים והערבים, ולא מטעמים אחרים. המגמה שעולה מהסקר היא שיש קרב בין שלושה מועמדים – יהב, קליש רותם ועציוני – וכל שאר המועמדים מקבלים מעט קולות. בדקנו גם מה יקרה אם יהיה חיבור פוליטי בין עציוני לליכוד, ומהתוצאות אפשר לראות שבמקרה כזה התמיכה בעציוני תגדל".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

21 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    איזה יופי, מזמינים סקר, לא מייצג ומקבלים תוצאות שרוצים. עכשיו רק נדרש להתעורר למציאות.
    אני לא מבין מה בחור צעיר שלא עשה שום דבר מהותי בחייו רץ לנהל עיר!!! לא תגידו פאב או מכון כושר – מה שגם דורש יכולת ניהול אלא עיר! עם תקציב ענק, אלפי עובדים, בעיות מפה עד הודעה חדשה ואתגרים רבים.

    אני לא פוסל את הבחור כי הוא צעיר. זה שהוא צעיר פוסל אותו.

  2. יוסף

    בעיר עם הכי הרבה עולים מברה״מ ואחוז גדול של ערבים – מגוחך לערוך סקר שאינו לוקח אותם בחשבון!
    ומי זה עציוני בכלל?

  3. רמי חן

    הגם אתה מכון סמית…
    נראה סקר מפוברק, עם מגמתיות ברורה. וכרגיל, הכסף קונה הכל.

  4. יש סקר אמין יותר

    כפי שציינתם הסקר נערך במכון שמספק סקרים בהזמנה לעציוני. בפועל היה סקר לא תלוי שנערך בארועי סוכות שם עינת קליש עם 39%, יהב עם 35% ועציוני 17%

  5. בני

    הרבה עולים מחבר העמים יבחרו את המנהיג האמיץ דוד עציוני וכך חיפה תיזכה בראש עיר עם חזון ואמביציה שיתן את כל כולו לחיפה היפה!!

  6. חיפאי גאה

    11% מתושבי חיפה הם ערבים אז אני לא מבין איך עשו סקר בלי ה 11% האלה שזה כמות מצביעים שמשפיעה על התותצאות ואגב רובם הגדול מצביע ליהב, זה סקר מזוייף שלא משקף זה רק סקר לקמפיין

  7. אבי תל

    אני מכיר באופן אישי את עורך עתון כלבו (השם והכתובת שמורים במערכת) ואת המו״ל של העתון, מר עמוס שוקן. אני מאמין לתוצאות הסקר. זו עתונות במיטבה. עתונות אחראית ואמיצה המגיעה לכל בית בחיפה. הם לא יפורסמו נתוני סרק ולא יתנו במה לשרלטנים.
    גם מכון הסקרים של רפי סמית, הינו מכון רציני ומעורך ששמו הולך לפניו. קשה לי להאמין שהוא היה נותן יד לתוצאות שאינן קרובות מאד למציאות ומייצגות באופן מדויק את הלך הרוח ברחוב החיפאי.
    לגבי התוצאות, אני חושב שהן מופרכות, אבל חוץ מהתוצאות, מדובר בסקר רציני וראוי. כל הכבוד!

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תם עידן יהב
    כנראה קליש תחליף אותו בכל מקרה כל אחד אחר יתקשה להיות יותר גרוע וכושל ממנו
    ולכן כל מי שיעלה מולו סיבוב שני יביס אותו בקלות

  9. חני

    אדריכלית תהפוך אתכם לעיירה – מפעלים החוצה תחבורה החוצה מופעים החוצה המסמר האחרון בעיר הזאת

  10. סקר צמוד בלי נסקרים ערבים? ניצחון בטוח ליהב

    הערבים בחיפה מצביעים ליהב.יהב הוא ראש עיר מצוין לערבים?מגייס ערבים בהמונים לעירייה?מתעלם מדגלי פלסטין שהם מניפים בהפגנות בבן גוריון?בניות לא חוקיות בכבביר ובוואדי פחות מעניינות את הפקחים מבניות לא חוקיות למשל בכרמליה ובאחוזה?
    תשאלו את עצמכם את השאלות ותענו לבד.
    סקר בלי נסקרים ערבים הוא מגוחך.הניצחון של יהב מובטח.החיפאים היו ונשארו אדישים.והצאצאים של החיפאים האדישים מהגרים ממנה.חבל.

  11. שי

    אני איש פשוט שנוסע באוטובוס לא מבין את הסוקרים. העיר כאן לא רוצה את יהב נקודה. אני כמעט לא פוגש את תומכי יהב. אנשים כאן מכל הגילאים ומכל המגזרים הולכים להצביע רק לא יהב.
    רק לא יהב זה משהו עוצמתי שמקיף את כל העיר באופן חד משמעי. לגבי מי המועמד המוביל אני לא יודע לאמר בוודאות אבל זה משהו שבין קליש לעציוני. נראה לי שפגשתי יתר אנשים שהולכים להצביע קליש

  12. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יונה יהב ראש עיר בעל חזון טוב לעיר, הציבור מעוניין בו הוא ימשיך הסקרים, אינם בקרב מגזר הערבי ועולי חבר המדינות בהם זוכה ל90 אחוז

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר