יונה יהב. כבר פתח את השמפניות? (צילום: עבדאללה שמא)
יונה יהב. כבר פתח את השמפניות? (צילום: עבדאללה שמא)

יהב: "מה שאמר השופט בפסק דין זה מספיק"

המערכת הפוליטית בחיפה סוערת בעקבות פסק הדין שקבע כי עינת קליש רותם לא תוכל להתמודד בבחירות. ישראל סביון: "שוב הוכח שהניסיון הוא אלמנט חשוב בעשייה ציבורית"

פורסם בתאריך: 18.10.18 08:33

המערכת הפוליטית בחיפה סוערת בעקבות דחיית עתירתן של מפלגת העבודה ועינת קליש רותם ופסק הדין של נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה השופט ד"ר רון שפירא, שקבע כי קליש רותם ורשימתה חיים בחיפה לא יוכלו להתמודד בבחירות.

ראש העיר יונה יהב הסתפק בתגובה קצרה ואמר ל"כלבו – חיפה והצפון": "מה שאמר השופט בפסק דין זה מספיק".

ישראל סביון, שהוא ורשימתו חיים בחיפה היו בין המשיבים לעתירה: "בית המשפט אמר את דברו, ובית המשפט והחוק הם מעל הכל. שוב הוכח שהניסיון הוא אלמנט חשוב בעשייה ציבורית. אנו מצטערים על ההחלטה. היינו מעדיפים שהתשובה תהיה בקלפי, ואמרנו זאת בעת הדיון בבית המשפט. אבל היות וזו התוצאה נותר להצר על כך. תושבי חיפה צריכים לחשב מסלול מחדש. אני קורא לדוד עציוני להצטרף אלי ולתמוך בי לראשות העיר".

דוד עציוני, שגם הוא היה בין המשיבים לעתירה: "קראתי בעיון את החלטתו של כבוד השופט שפירא, וכמובן שאין לי כל צורך להוסיף על כך. עם זאת, למרות ההתמודדות הקשה שהיתה לנו, לבי עם קליש רותם ביומה הקשה. ראשנו וראשם של אלפי הפעילים שלנו מתרכזים רק במשימה הסופית שהיא להחליף את יהב כפי שהרוב הגדול של תושבי העיר רוצה. מעכשיו הקרב הוא בין ישן לחדש, בין חיפה השרויה במשבר החמור בתולדותיה לבין הסיכוי האמיתי להחזיר את הגאווה לעיר כפי שהיתה לה לפני עידן יהב. אחזיר את הצעירים לחיפה, אביא עסקים גדולים לעיר ואשאיר את המוחות שלומדים בטכניון ובאוניברסיטת חיפה בסיום לימודיהם בעיר. אני רואה את הרצון העצום של תושבי העיר לשינוי ובטוח שאנחנו בדרך להחליף את השלטון הכושל של יהב".

 

 

מועמד הירוקים לראשות העיר אביהו האן הביע מורת רוח בלתי מסויגת מהחלטת בית המשפט: "אנו מצרים עד מאוד על ההחלטה שהתקבלה בבית המשפט המחוזי בחיפה. קיווינו בכל לבנו כי רשימתה של קליש רותם לא תיפסל ותוכל להמשיך ולהתמודד בבחירות בצורה דמוקרטית ולעמוד למשפט הבוחרים. ביחד עם קליש רותם ועם רבבות בוחריה גם אנו מקווים כי ההחלטה תשתנה בבג"ץ. היא ראויה להיות מועמדת לראשות העיר, ובאופן כללי תפישת עולמה ביחס לצמיחתה הנכונה של חיפה היא הקרובה ביותר לתפישה של הירוקים ודרכה קרובה לדרכנו. לפיכך, אנו וכל החזית המשותפת לנו ולקליש רותם ממשיכים בדרכנו, שהיא הדרך היחידה והנכונה ביותר לרוב תושבי חיפה שמייחלים לשינוי כיוון קיצוני בדרך ההתנהלות של עיריית חיפה. אנו מצפים לסיום שלטונו של יהב בתום 15 שנות הטייקונים, אילי ההון וכל בעלי האינטרסים הצרים אשר אינם רואים כלל לנגד עיניהם את טובת תושבי העיר. אנו מזדהים עם האכזבה העמוקה של התומכים בקליש רותם וברשימתה, אך אני קורא לכם להמשיך להאמין ולהתגייס באותה רוח קרב למען הצלחת החזית המשותפת להפלת שלטון יהב והצעדת העיר להגשמת החזון המשותף לכולנו".

מנדי זלצמן צירף גם הוא את קולו למתנגדים למשמעות הפסיקה של בית המשפט: "יש לי הרבה הערכה לקליש רותם לצד חילוקי דעות עמה, אבל את זהות ראש העיר הבא של חיפה צריכים לקבוע רק תושבי חיפה. אני מאחל לקליש רותם הצלחה בבג"ץ ושתושבי חיפה יקבעו את גורל העיר בקלפי. בכל מקרה, לתנועת חיים בחיפה ולאנשיה יהיה תפקיד חשוב ביותר בשינוי שחיפה חייבת לעבור בשנים הקרובות, ואני אעשה כל מה שדרוש כדי שכך יהיה".

טלי משולם איטח, יו"ר רשימת לב השכונות, שפרשה מסיעת חיים בחיפה וסיכמה עם קליש רותם כי היא תמונה לסגנית ראש העיר אם זו תיבחר: "נעשה פה תרגיל מסריח. אני מקווה מאוד שהצדק יצא לאור".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. עציוני חייב לנצח

    לצערה של קליש לא נראה שבג"צ יתערב בהחלטה מקצועית עם עבירה על סעיף תקנוני ברור.
    אנחנו תקועים עם הדינוזאורים המושחתים אלא אם פסילת קליש תסייע לעציוני לגבור על יהב כבר בסיבוב הראשון.

  2. רק קאליש לראשות העיר חיפה

    כולי תקווה שבגצ ישנה את הפסיקה וייתן חשיבות עליונה לזכות הציבור לבחור ולהיבחר. הצביעות של עציוני ששולח שני עורכי דין לטעון בעד הפסילה ויום אחרי להוציא פוסט (ולדאוג למחוק אותו מהר) שהייתה קנוניה של מפלגת העבודה וצר לו על כך כי בחירות צריכות להיות מוכרעות בקלפי. נו באמת? אם זו דעתך עציוני למה שלחת שני עורכי דין מטעמך לדיון בעתירה כשפרט לך , לא יהב, לא מנדי ולא אביהו האן הגיעו או שלחו עורכי דין. דמוקרטיה בקלפי? ממש לא אתה.

  3. בושה

    על טימטום משלמים…אז מה לעשות?? נחכה עוד 5 שנים???איזה מין יועצים יש לה???
    אבל תכלס זו אינה סיבה לפסילה, לא שלה ולא של רשימתה.
    ומה הפלא שיהב המודאג חוכך ידיים ומחייך? אבל זה לא יעזור לו כי לאחר הסיבוב השני הוא סוף סוף יבין שעליו להחזיר ציוד..

  4. בוטרוס אזולאי ימפולסקי

    זה לא משנה מי ייבחר. ברגע כניסתו לתפקיד תתחיל מכונת הקיטורים נגדו לעבוד במלוא הקיטור. כי תפקיד ראש עיר הוא התפקיד הכי כפוי טובה שיש והתלונות כנגדו מצטברות וגדלות:
    -תראו, ליד הבית שלי איזה לכלוך. לא ניקו שבוע: להחליף את ראש העיר
    – שוב הוועדה המקומית לבלה בלה בלה לא אישרה את החריגה שביקשתי לעשות – להחליף את ראש העיר
    – מדרכה פגומה ליד החנות שלי. עד שהפקח הגיע ועד שהעירייה טיפלה – להחליף את החרה הזה.
    -המחליפה של הגננת לא נחמדה בכלל,: איזה מין ראש עיר זה? להחליף.
    – שני כלבים חירבנו על המדרכה , הבעלים לא ניקה ועוד לא עשו לו כלום כי אין פקח בדיוק בסביבה – זבל של ראש עיר. להחליף..וכך הלאה והלאה, התלונות מצטברות. וזה לא משנה בכלל אם יש שיפור בנושא זה או אחר , אם הטיילת נפלאה, אם יש הפחתה בזיהום האוויר, אם העיר התחתית מתעוררת סוף סוף.. זה לא משנה. התלונות המצטברות על בעיות אישיות והדינמיקה לשנוא את ראש העיר המכהן, צוברת תאוצה.
    ואז הוא יוחלף, ומי שיבוא במקומו/או תבוא במקומו….גם לא יהיו מושלמים, והגלגל חוזר חלילה.

  5. העונש של עציוני לא להיבחר

    עציוני הוא זה שעלה על טעות הרישום
    הוא זה שיזם את התביעה
    הוא חשב שתומכי קליש ינהרו אליו
    עכשיו הוא משנה את עורו כי הבין את הכעס המוצדק עליו בעניין זה ואומר שהוא מקווה לביטול הפסילה… שקרים של עכברוש שנתפס ומנסה להיחלץ מהמלכודת
    במידה והפסילה לא תבוטל – וכל מי שאכפת לו מחיפה מקווה מאוד שהיא תבוטל –
    טוב יעשו תומכי קליש וכל מתנגדי יהב אם יענישו אותו על מעשה הנבלה
    אלא אם כן אתם רוצים בתור ראש עירייה עכברוש אשר הוכיח במעשיו כי אינו יותר טוב מיהב

  6. משה

    תלמידו המחונן ובן טיפוחיו של עו"ד ווינרוט ז"ל ימחיש ליונה יהב ולבית המשפט המחוזי בחיפה את פרוש הפסוק "הכורה שחת בה יפול, וגולל אבן אליו תשוב".
    קליש זכתה בכיסוי תקשורתי ארצי בהיקף חסר תקדים בעיתוי אופטימלי ותנצח בדיון בבית המשפט העליון.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר