מיכי אלפר ועינת קליש רותם. "מהלך חסר אחריות שמוכרח להתבטל לאלתר" (צילומים: אורלי זיילר, דף הפייסבוק "עינת קליש רותם לראשות העיר חיפה")
מיכי אלפר ועינת קליש רותם. "מהלך חסר אחריות שמוכרח להתבטל לאלתר" (צילומים: אורלי זיילר, דף הפייסבוק "עינת קליש רותם לראשות העיר חיפה")

ועדי השכונות לקליש רותם: בטלי את ההסכם עם אלפר

פורום ראשי ועדי השכונות בחיפה דורש מהמועמדת לראשות העיר עינת קליש לבטל את "ההסכם הנורא" לדבריהם, שבו היא הבטיחה ליו"ר רשימת דגל לתושב מיכי אלפר את סגנות ראש העיר ואת ראשות ועדת התכנון והבנייה

פורסם בתאריך: 27.10.18 16:01

פורום ראשי ועדי השכונות בחיפה שלח לעינת קליש רותם המועמדת לראשות העיר מכתב שבו הם דורשים ממנה לבטל את ההסכם שעליו היא חתמה עם רשימת דגל לתושב בראשותו של מיכי אלפר.

במכתב שעליו חתומים פעילים וראשי ועדים מהשכונות הדר, בת גלים, רוממה, נוה שאנן, רמת אשכול, כרמליה, עבאס, נאות פרס וקרית אליעזר נכתב כי לאחר שההסכם שנחתם בין הצדדים הגיע לידיהם "ברצוננו להביע את מחאתנו הנחרצת לגביו: הסכם זה ישריש תרבות חרדית המנוגדת לתרבותנו בכל רחבי העיר. תוצאות ההסכם יושרשו בעיר לשנים רבות. מכיוון שאין מדובר בהסכם שניתן לבטלו לאחר חמש שנים קיימת סכנה שהוא יביא סוף לצביונה הפלורליסטי של העיר. הבטחת מעמד סגן ראש עיר ויו"ר ועדת התכנון והבנייה לאלפר היא שערורייתית. הפקדת כוח כה חסר תקדים לקבוצה שמייצגת מיעוט המשקף אורחות חיים השונים כה מהותית מאורחות החיים הפלורליסטיים היא מהלך חסר אחריות שמוכרח להתבטל לאלתר".

בהמשך המכתב תוהים ראשי ועדי השכונות "כיצד נוכל להסתכל בעיניהם של ילדים צעירים שעשו או יעשו צבא וישלמו מסים כאשר בזכות סעיף האפליה המתקנת, במקומות העבודה הנחשקים בעיריית חיפה יהיה תעדוף לציבור חרדי שזר לתרבותנו ואף פועל לכפות עלינו את מנהגיו? איך נוכל להסתכל בעיניהם של תושבים שבחרו בנו לייצגם אם לא נתריע בזמן על הסכם שמוביל תקציבי עירייה – תקציבים שמגיעים ממסים שאנו משלמים – ישירות לפיתוח תרבות, חינוך ודיור בשכונות שבהן חי ציבור חרדי בטוענת השוויון, וזאת ביחס שאינו תואם את היחס המקובל?".

את המכתב מסיימים ראשי ועדי השכונות במילים: "אנו קוראים לך בזאת לפעול לביטול ההסכם הנורא! עוד לא מאוחר מדי".

 

 

יו"ר ועד קובע נוה שאנן אשר שלמון, ממה אתם מודאגים?

"אני מוטרד מאוד. מכיוון שאני מכיר את רובע נוה שאנן, הבעיה היא לא מה שקורה למצביע ביום הבחירות אלא שנוה שאנן מתחרדת וההסכם הזה הוא בעייתי בכל מישור. הבעיה שלי היא לא עם קליש רותם ועם אלפר. הוא מייצג את הציבור שלו נאמנה, אבל ההסכם הזה הוא לא טוב ואני נגדו".

אז אתה קורא לקליש רותם לבטל את ההסכם?

"חד וחלק. אם היא רוצה את קולותינו היא לא יכולה לתת לאלפר את ראשות ועדת התכנון והבנייה. בהסכם הזה היא מייצרת בעיה מכל הכיוונים, ונוה שאנן תסבול מזה במיוחד כי החרדים מדברים על רצונם להשתלט על השכונה. מבחינתי זה אסון. לכל מי שעיניו בראשו אסור להצביע לה. כל זמן שההסכם הזה שריר וקיים, כל מי שיאמר שמדובר בשוויון ובדמוקרטיה – במילים זה טוב אבל במעשים זה לא יחזיק. אם תהיה קרקע שצריך להחליט אם לבנות עליה כולל או מרכז קהילתי, ברור שאלפר יהפוך אותה לכולל".

יו"ר ועד שכונת קרית אליעזר ורד חנין, גם את חוששת?

"אני לא יוצאת נגד חרדים, ממש לא, אבל אני חרדה כמו כולם לנוכח הפרסומים בתקשורת. אני מקווה שהסטטוס קוו יישמר ושחיפה לא תהפוך לעיר כמו ירושלים. ממה שאני מבינה, אלפר יקבל מינהל חינוך נפרד, ומדובר בתקציבים נוספים. מאיפה יגיע הכסף לכך? אני מתחננת לספרייה הולמת כבר שנים ולמרכז קהילתי שהובטח לנו בשנת 2005, ועד היום לא נמצאו תקציבים לכך, אז פתאום יצוצו תקציבים? אלפר הוא איש נחמד מאוד, אבל הבטחות הבחירות מפחידות אותנו".

קליש רותם, הם מפחדים.

"כידוע, חלק לא מבוטל מראשי הוועדים הם מינויים של ראש העיר המכהן. רק חלק מהרשימות שרצות למועצת העיר, כמו שכונות החוף וקרית חיים, הן הרשימות האותנטיות שמבוססות על נציגי ציבור אמיתיים מהשכונות. את מי מייצגים ראשי ועדי השכונות החתומים כאן? את הנהגת העיר הנוכחית ואת הקמפיין הכושל שלה?".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

39 תגובות
  1. יונה לך הביתה

    עוד פייק ניו. פעילים בתשלום של יהב מצטרפים לקמפיין מלוכלך ונואש. קליש תשמור על העיר נקייה וחופשית ותשמור את הצעירים הנפלאים שלנו בעיר.

  2. בדרך אל ראשות העיר

    קליש עשתה שגיאות רבות. החבירה למפלגת העבודה שכמעט הביאה לפסילתה ועוד. ההסכם עם החרדים הוא רק דוגמה אחת מיני רבות. בקשר להסכם זה, לא ברור מדוע היתה צריכה לחתום על הסכם כזה עם מפלגה שספק רב אם יהיה לה מנדט אחד במועצה. המסקנה היחידה המתבקשת היא שהמפלגה שלה היא לא בדיוק אור גדול וכך גם לגבי האנשים שמקיפים אותה. ראש מפלגה צריך להקיף עצמו באנשים איכותיים וממה שקרה עד כה לא ברור אם זה המקרה. הפתרון היחיד גם אם לא האידאלי למצב שנוצר זה להצביע עבורה ולמפלגה שברור שתרסן את החרדים.

  3. אחד שאיכפת לו

    לא לבחור בקליש.. זאת תהיה בעיה לדורות
    למען הכיסא היא תמכור אותנו אפילו לשטן
    אם היא בטוחה בניצחונה למה היא עשה דילים. ועוד כאלה שלא ניתן יהיה לאכל..
    אז אל תיפלו למלכודת של קליש

  4. חיפה מצביעה קליש ביום ג׳.

    קליש עושה עבודה טובה, והרבה חיפאים חילוניים תומכים בה ללא קשר לראשי נועדים של השכונות שהם נציגים של הדור הישן.

  5. חיפאי מאז ומתמיד

    " ועדי שכונות" – אין דבר כזה . עוד ניסיון לא מוצלח של ראש העיר היוצא לערער על האמון ב קליש .
    בפועל ,רוב השכונות ממש תומכות בקליש ,וזה יתבטא ביום שלישי .

  6. אפרים

    סוף סוף אנשים מתחילים להבין שאין מאחורי קליש דבר וחצי דבר. רק לחץ היסטרי ומוטיבציית יתר לתפוס את הכסא. היא מכרה את העיר בשביל תפקיד וכמו שהיא מתנהלת זאת רק ההתחלה.

  7. פייק ניוז מוחלט

    תבינו למה המכתב כולו פייק ניוז.
    בועדת התכנון יו"ר הועדה לא קובע כלום. הכל בה הצבעה של רטב הנציגים. אם אלפר עעמוד או לא יעמוד בראשה, בלי שיצביעו רוב בעד החלטה הוא לא יוכל להעביר כלום. לכן משתמשים בנושא הזה באופן שקרי.
    להערכתי עקב חוסר נסיונו בנושא הוא גם לא יוכל ולא ירצה לעמוד בררשה.

  8. רק לא שקשוקה עוד 5 שנים

    אחרי הבזיון של אנטנה בן-לילה שחדוה אלמוג אישרה מול פרצופנו ברמת גולדה ורק השבוע קבע ביהמש שנבנתה בניגוד לתב"ע.. או אישור הרחבת בז"ן כגנבים בלילה.. עדיף את מיכי אלפר או כל אדם אחר
    מאשר השקשוקה של משפחת עופר

  9. בפועל ראש העיר הוא גם יו״ר הועדה לתכנון ולבניה.

    נראה לי שוב שהפופיק של יהב מתחיל לרעוד ושולח שלוחות לעיתונות.

  10. ניר

    אנשי יהב מ פ ח ד י ם!!!
    עינת קליש ממש לא תמכור את העיר לחרדים, עובדה שמרצ תומכים בה גם לאחר ההסכם עם אלפר.
    ועדי השכונות שגם ככה לא עושים כלום ושום דבר מפחדים מהסיבה שיונה יהב מינה אותם וסידר להם ג'וב. ולמה לא מדברים על ההסכם של יהב עם יהדות התורה וליצמן??? הועדים הם אנשים א י נ ט ר ס נ ט י ם שלא תורמים מאומה לשכונות והם מינוייים פוליטיים של תן וקח מאת יהב.

  11. היא לא באמת תמכור.

    היא עושה את ההסכם הזה בשביל הקולות. אחר כך בטח היא תבטל. תאמינו לי.

  12. תושבת קרית אליעזר

    ממש לא אנשי יהב ואים שום גובים ולא מקבלים אגורה מאף אחד, מספיק להטעות , רובנו היינו בעד קליש עד שהוציאה את הדברים ההזוים האלה מהפה שלה. ירדה ממש נמוך

  13. קרית אליעזר

    ממש לא אנשי יהב ואים שום גובים ולא מקבלים אגורה מאף אחד, מספיק להטעות , רובנו היינו בעד קליש עד שהוציאה את הדברים ההזוים האלה מהפה שלה. ירדה ממש נמוך

  14. אזרח תומך ומודאג

    מסתמן שקליש רותם תצליח להוביל למהפך. השינוי בראשות העיריה מתבקש וחיוני.
    מה שצריך זה שהיא תכנס לתפקיד עם מינימום של התחייבויות ובמיוחד לא התחייבויות כובלות ובעיתיות מהסוג של מיכי אלפר כסגן ראש העיר ויו"ר ועדת התכנון.
    קליש-רותם את בכוון הנכון וכנראה גם תצליחי.
    ניתן לך סולם לרדת מהעץ … נצלי אותו.
    אחרי הבחירות בחרי את בעלי התפקידים בהתאם ליכלותיהם ולתרומה שלהם למה שטוב לכלל חיפה ולא למגזר ספציפי.

  15. יוסי

    סליחה ?? למה לא מפרסמים את ההסכם שעשה יהב עם דרעי וליצמן??? פתאום זה הבעיות של חיפה ?? החרדים?? פשש יהב פטר את כל הבעיות של העיר ועכשיו החרדים מפריעים?? יהב תספר לנו את ההסכם שלך עם הטייקון ממשפחת עופר!!!! זה חשוב יותר ממהסכם של קליש ואלפר!!! פשוט לא יאמן!! מי שומע מהחרדים בכלל הם ממש לא מפריעים בחיפה ממש לא!! יהב אתה והחברים שלך אתם מפריעים לנו בחיפה ולכן אתם עפים מהעיר עוד מעט

  16. מי ששולח מסרונים ביוטיוב נגד החיים בחיפה הוא הפופיק ...

    הפופיק מתחיל לזמר באינטרנט נגד החיים בחיפה. יש לחסום.

  17. אלי

    חיפה חיפה מכבי שלי. למה לחיות בסרט סובלנות משתלמת . אנשים לא רוצים בעיות רוצים חיים שקטים יש מנהרות יש מתרונית יש טיילת צריך לשפר עוד ועוד בהצלחה ושבוע תותים.

  18. אחת שאכפת לה!!!

    אני לא יודעת אם מישהו פה מכיר את מיכי אלפר ואת הקהל שהוא מייצג ואולי עדיף שלא תכירו!!! אני מכירה אותו אישית ואני יודעת בוודאות איזה בלאגן הוא עוד יעשה בעיר! העיר הזאת תהפוך לבני ברק!!
    קליש רועדת ולכן חתמה אם אלפר ואחרי הבחירות אין לה דרך לחדול ממנו!!! הוא יהיה ממלא מקום ראש העיר!! כשקליש תנפוש בחו"ל, מי יהיה ראש העיר השלישית בגודלה בישראל- הרב מיכאל אלפר !!!!!
    אם אתם רוצים להוביל את חיפה לתהום בחרו קליש.

  19. יוני

    אני מכיר אישית את אלפר והוא ממש ההיפך ממה שחושבים שהוא יעשה הוא דווקה יתקן את כל הדרישות של אדריכל העיר מר יונה יהב שדורש מכל יזם להחתים אותו על ההדמיות לבניין החדש מי מינה אותך להיות אדריכל העיר יש את איציק דרי ממחלקת הרישוי על הבניה לא אותך.
    אתה גורם לעליות מחירי הדירות רק בכבביר הוא מעכב פרוייקט אשר אמור להבנות בסמוך למסגד רק בעקבות התנגדות של המסגד אשר חברים של יונה ומבקש מהיזם להסתדר עם האחמדים כתנאי לחתימה שלו על ההדמיה.
    האם זה לא פשע????
    מה כן??

  20. רפי

    אתם לא יודעים כמה היתרים נתנו בשנה האחרונה למפעלים המזהמים.
    מצד אחד הוא אומר שהוא נלחם בהם ומצד שני מהנדס העיר חותם על היתרים!!!

  21. שלמה - לא אלפר ולא קליש ינהלו לנו את השכונות ישנם ועדי שכונות שמכהנים עצמאית ונבחר ע"י התושבים

    לאשל

  22. ועד צריך להתעסק בשכונות ולא בפוליטיקה.

    שהועדים יתעסקו בשכונות ולא בפוליטיקה. תפסיקו לבלבל את הפופיק.

  23. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מי זה ועדי השכונות? הפודלים של יהב שונאי חרדים לא יעזור לכם על אפכם וחמתכם הוא יבחר וגם עינת תבחר ותלכו הביתה עם יהב לישון.

  24. די לסרטן לסבן ולשקר לנו

    ליונה יהב וחדוה אלמוג ראש הועדה המקומית לא הפריע לשקר ולסרטן את התושבים. תוך ניצול ערב חג הוקמה אנטנת שידור ענקית ברמת גולדה. אחרי שנתיים מאבק נגד חבורת המושחתים פסק בית המשפט נגדם שהאנטנה הוקמה שלא כחוק. יש עוד עשרות מקרים כאלו של עבריינותם עבור טייקונים ואינטרסים נגד התושבים בכל שכונה ושכונה סבלו.
    לכן נחליף אתכם השבוע!!

  25. דני

    במקרה אני מכיר את אלפר. אדם ישר והגון מאין כמותו, והעובדה שהוא חרדי לא מפריעה בכלל. הוא גם בחורצ'יק מוכשר וחרוץ, ומלבד זאת הוא עוזר לכל מי שפונה אליו בבקשת עזרה.
    קשה גם להבין את השנאה המטורפת לכל מה שמריח חרדי. מישהו פה סבל מהם משהו? הם מפריעים לנו בחיים האישיים? הם קבוצה גדולה שס"ה דורשת את הייצוג המגיע לה.
    וחוץ מזה, בל נשכח שמפלגת דגל לתושב היו בין הראשונים שתמכו בה, כך שהם בין אלו שיצרו את המומנטום החיובי שהלך וצמח. חבר'ה אנחנו רחוקים מרחק כ"כ קטן מלהעיף את ראש העיר יהב. בואו לא נעשה שטויות בדרך. נתאחד כולנו למען המטרה החשובה באמת: יהב הביתה, קליש לשלטון. ותפסיקו עם השנאה הזו…

  26. מאיר

    רגע מחכים מ 2005 לספריה..
    מי היה ראש עיר בשנים האחרונות? יהב… !!!! אז למה אתם בעדו… אולי קליש תשנה…
    רגע… לא היה תקציב…. אם זה נכון… גם לחרדים לא יהיה תקציב

  27. הסב אבנר בן נר

    עוד לא נבחרה וגם הצדקנית הדגולה עושה דילים שיחזקו את החרדים בחיפה.. ועוד נתנה לו את ראשות הוועדה לתכון ובנייה ו…הרס.

  28. ועדי שכונות שמכהנים עצמאית ? בדיחת היום !

    ועדי שכונות שמכהנים עצמאית , בדיחה.

  29. מה זה ועד שכונה? מי בחר אותו? מתנדבים אבל עם אינטרס צר

    הכל הפחדות, אני מכיר ועד שלכאורה חתם אבל מסתבר שלא חתם אלא מישהו חתם בשמו מבלי לשאול אף אחד…
    בקיצור כל אדם לבד הענין הזה וזה עוד מהלך היסטרי של הלוזרים הישנים.
    אפשר לחשוב שהוועדים מייצגים את השכונות…
    התקשורת בולעת כל פיתיון ללא בדיקה, פייק עיתונות…

  30. חרד לחופש התנועה

    כבר היום נסגרים רחובות בחיפה בשבת. תוספת כוח לדתיים תסגור עוד רחובות.

  31. חרד לחילוניות

    עוד מסע הפחדות ושקרים של יהב קנה את הערבים במשרות בעיריה לא ראיתי מעולם חרדים שקופים מישהו בכח ולא ראיתי גם חילונים עושים זאת לכן לכל אלה שבאמת אחפט מהעיר הזאת דעו הזאת השיטה של יהב להפחיד וללכלך משתמש במסרונים ששל העיריה מקום שאין גישה לקליש ואחרים כדי להפחיד ולסכסך חבל שהגענו לכך

  32. חגית

    מיכי אתה ענקקקק , אתה הראשון שתמכת בעינת , אתה איש עשייה , בטוח שתעזור לחילוני ודתי כאחד הרי כולם תושבים ויש זכות שוויונית לכל תושב. עינת אישה מדהימה וענקית שתנהל את חיפה בלי שחיתות ובלי עריצות.

    הגיע הזמן שראשי העיר יהיו יפים כמו העיר חיפה היפה בארץ.

    עינת , עלי והצליחי
    מיכי , עלה והצלח

    הולך להיות טוב בחיפה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר