עינת קליש רותם, הערב (צילום: חגית הורנשטיין)
עינת קליש רותם, הערב (צילום: חגית הורנשטיין)

קליש רותם: "מאות אלפי פתקים נעלמו" (וידאו)

בהצהרה לעיתונות אמרה עינת קליש רותם שמתוך כשני מיליון פתקים שהודפסו נעלמו מאות אלפים, ושהיו קלפיות שבהן לא אפשרו לאנשיה להיכנס. "הכל מתועד והכל יטופל", היא הבטיחה

פורסם בתאריך: 30.10.18 19:37

עינת קליש רותם מסרה הצהרה לעיתונות כשלוש שעות לפני סגירת הקלפיות, במטה הבחירות שלה. קליש התייחסה לשיעור ההצבעה הנמוך יחסית ולתקינות הבחירות שלדבריה נתונה בספק. "בשעות הקרובות יוכרע העתיד והגורל של חיפה לחצי העשור הקרוב עם השלכות של שנים קדימה", אמרה קליש רותם, "רק שליש מתושבי חיפה יצאו להצביע – האחוזים הנמוכים ביותר בישראל. אני יודע שתושבי חיפה משוועים לשינוי ולכן אני קוראת לכל תושבי חיפה לצאת לקלפיות. יש לכם בסך הכל שעתיים-שלוש. רציתם שינוי, זה בידיים שלכם עכשיו. אנחנו מקבלים דיווחים שונים מהבוקר על הפרות סדר, על היעלמות של פתקים. כל הקווים האדומים נחצו. זה מצטרף לקמפיין שחור ונגטיבי שמנהלים נגדי בשבועיים האחרונים ושאנחנו עדים לו. אנחנו לא מתכוונים לתת ל-2013 לחזור. היו אז 6,000 קולות פסולים. שכרנו שירותים של חברת חקירות פרטית שמסתובבת בין כל הקלפיות ותנכח גם בוועדת הקלפיות המרכזית".

כמו כן התייחסה קליש רותם להלכי הרוח בציבור: "התחושות ברחוב הן מדהימות. אהבה גדולה, תמיכה, אנשים רוצים שינוי – מנוה פז, נוה יוסף, שכונות החוף, הדר, נוה שאנן, קרית חיים, קרית שמואל – כל חיפה רוצה שינוי באופן חסר תקדים. הערב הזה יסתיים טוב. אנחנו מקווים שמבחינת טוהר המידות, איסוף הפתקים יתבצע כמו שצריך. אנחנו מאמינים שמחר בבוקר אנחנו קמים ליום חדש בחיפה".

 

 

 

קליש רותם הפצירה בציבור הבוחרים לצאת ולהצביע, מה שלפי כל הסברות עשוי לסייע לה: "קיוויתי שתושבי חיפה שאיתם אני מדברת חמש שנים יעשו מעשה. אני שומעת את המצוקות שלהם ואני מצפה שכשניתנת להם ההזדמנות להכריע את גורל העיר שלהם שהם לפחות ישתמשו בהזדמנות החד פעמית וישקיעו עשר דקות. קחו את הזמן הזה, זה יכריע את גורל החיים שלכם חמש שנים קדימה".

לדבריה, סדר הגודל של אי הסדרים בבחירות הוא משמעותי: "אנחנו יודעים על הרבה מאוד הפרות סדר. היו קלפיות שבהן לא נתנו לאנשים שלנו להיכנס. אנחנו יודעים שנעלמו הרבה מאוד פתקים. מעל שני מיליון פתקים הודפסו והם נעלמים, כך שזה אומר שמאות אלפי פתקים נעלמו. אנחנו רואים פתקים שזויפו מראש. הכל מתועד והכל יטופל".

 

עדכון (20:55): עד לשעה זו הצביעו בחיפה 111,701 מתוך 256,559 בעלי זכות הצבעה – 44 אחוז. (בועז כהן)

עדכון (20:19): גם במטהו של מנדי זלצמן ורשימת חיפה מתעוררת טוענים כי הם נפלו היום קורבן למתקפת סייבר שבמסגרתה הושבתו מחשבים וטלפונים והתגלו פריצות לחשבונות פרטיים. "תודות לגיבוי במחשבים ולמכשירים חלופיים הצלחנו לייצב את המערכת", אמרו שם. (שושן מנולה)

עדכון (20:04): בוועדת הבחירות חוששים מעיכוב גדול ומשמעותי בסגירת הקלפיות מכיוון שחברי הקלפיות, למעט המזכירים, מאיימים לעזוב את הקלפיות בשעה 22:00 מהסיבה שהם לא מתוגמלים לאחר שעה זו. אם הם אכן יממשו את איומם, מזכירי הקלפיות לא יוכלו לסגור את הקלפיות לבדם ויצטרכו לחכות למזכיר נוסף שיגיע – כך על פי החוק. יצוין שהמזכירים מתוגמלים עד סוף יום עבודתם. יו"ר ועדת הקלפי עו"ד יוסי חכם יצא בקריאה לכל נציגי הרשימות לדאוג שנציגיהן יישארו בקלפיות גם לאחר השעה 22:00. (שושן מנולה)

עדכון (20:02): יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי הגיע למטה הבחירות של עינת קליש רותם. (חגית הורנשטיין)

 

 

עדכון (19:49): עד כה הצביעו 41 אחוז מבעלי זכות ההצבעה בחיפה – גידול של כעשרה אחוזים ביחס לשעה המקבילה בבחירות הקודמות, שבהן הצביעו בתום יום הבחירות 36 אחוז מבעלי זכות ההצבעה. (בועז כהן)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. דניאל קאהן

    דבריה של הגברת קליש רותם אינם נכונים בהסכמים שהיא חתמה עם הרצים למועצה הכניסה את הימין הקיצוני והחרדים לקואליציה.היא מבצעת שתיפת מוח אני אישית קיבלתי מאות אס.אם.אסים והודעות בתא הקולי עם איום מרומז חסמה לי למשך כשעה את חשבון בטוויטר שלי ומטעה את כל הרצים למועצה ואת אזרחי העיר עוד לא דיברנו על ביטול הדו קיום המשותף בין יהודים לערבים ולכן ברור כשמש ביום בהיר לא להצביע לרותם קליש ועוד לא דיברנו על היועץ שלה או יותר נכון היועצים שלה גד זאבי ופיינגולד.למען חיפה רק יונה יהב.

  2. שטויות במיץ

    אם מישהו אלים וחוצה קווים אדומים זה הפעילים הטרולים שלה, ברשת ובקלפיות. גזענות, איומים, מתקפות סייבר על אתרים ומשתמשים, וייבוא פעילים מבני ברק ובית שמש.
    טוב שלא הצהירה "הערבים נעים בכמויות באוטובוסים של יהב". יש לה את כל השותפים "הנכונים" להצהרה דוחה כזו.

  3. דניאל הנכבד. בסמס-ים באו ממטה יהב בשם קליש.

    תתעורר, ותפסיק להסית את הציבור החיפאי המעוניין בשינוי, שיתחיל מחר בבוקר עם ראש עיר אמיתי ולא עם הגו מגושם, שלא רואה את התושב ממטר.

  4. אסון אם מרצ בפנים

    אסור להכניס את מרצ לקואליציה
    הם רק טרולים שמאל קיצונים שמחפשים לסכסך ולפלג
    מקוה שהיא תקבל שכל ותשאיר את הרב דב חיון הזה באופוזיציה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר