הרב דובי חיון ורג'א זעאתרה. לא יתאחדו
הרב דובי חיון ורג'א זעאתרה. לא יתאחדו

המגעים לאיחוד בין מר"צ לחד"ש לא נשאו פרי

לאחר הבחירות עלה הרעיון לאחד את מר"צ בראשותו של הרב דובי חיון וחד"ש בראשותו של רג'א זעתרה במטרה להגיע כגוש חזק אל המשא ומתן הקואליציוני. בחד"ש טוענים כי חיון ויתר על האיחוד לאחר שקיבל את הסגנות שהובטחה לו, אך במר"צ טוענים שזעאתרה הוא זה שהפסיק את השיחות

פורסם בתאריך: 12.11.18 07:57

המגעים לאיחוד בין סיעת מר"צ לסיעת חד"ש עלו על שרטון, ושתי הסיעות לא יתאחדו. ל"כלבו – חיפה והצפון" נודע כי לאחר הבחירות עלה הרעיון לאחד את מר"צ בראשותו של הרב דובי חיון וחד"ש בראשותו של רג'א זעתרה במטרה להגיע כגוש חזק אל המשא ומתן הקואליציוני מול צוותה ראש העיר הנבחרת עינת קליש רותם.

מר"צ, שחתמה על הסכם עם קליש רותם עוד לפני הבחירות, זכתה במנדט אחד, ואילו חד"ש, שהצהירה על תמיכה ביונה יהב, זכתה בשני מושבים במועצת העיר. גורמים בחד"ש, שמעוניינים בייצוג למגזר הערבי בקואליציה שתקום ומתכוונים לדרוש מקליש רותם סגן ראש עיר בשכר, טוענים כי חיון ויתר על האיחוד לאחר שקיבל את הסגנות שהובטחה לו (ביחד עם תיק התרבות בעירייה), ומנגד טוען חיון שדווקא זעאתרה הוא זה שהפסיק את השיחות בין הצדדים.

 

 

זעתרא, ביחד או לחוד?

"התנהלו מגעים שתכליתם היתה ללכת ביחד כגוש, אבל בסופו של דבר חיון הלך לבד. זוהי זכותו המלאה כי הוא דאג לממש את מה שהובטח לו לפני הבחירות. אנחנו שואפים לעבודה משותפת עם מר"צ ועם כל מי שמחויב לקיום המשותף בין יהודים לערבים בעיר הזאת. הציבור הערבי ברובו בחר בחד"ש, ולכן זה צריך לקבל ביטוי גם בהנהלת העיר. כבר 20 שנה יש בחיפה סגן ראש עיר ערבי, ואין שום סיבה לחזור לאחור, במיוחד לאחר מערכת בחירות שנדלקו בה כמה נורות אדומות. אנחנו מקווים שמר"צ וכל הסיעות במועצה יתמכו בזה".

חיון, תתמכו בזה?

"חיכיתי לתשובתו של זעאתרה אם הוא מוכן ללכת איתי. הוא לא חזר אלי עד לפגישתי עם צוות המשא ומתן של קליש רותם, ולמרות הכל ניסיתי לדאוג להם. לא יצרתי את החיבור עם חד"ש כדי לדאוג לעצמי כי במטה של קליש רותם הובהר לי שהם יעמדו מאחורי ההתחייבויות של ההסכם שנחתם בינינו עוד לפני הבחירות, ומטרתי היתה אך ורק ליצור גוש שידאג ביחד לציבור הערבי ויחזק אותו".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. מרצ לא ראויה

    שוב נחשף פרצטפה הקיצוני והאנטי ציוני של מרצ שמנסה להתאחד עם חד"ש.. הושה שדב חיון יהיה סגן ראש עיר. אני קורא לקליש להשאיר את נציג מרצ באופוזיציה

  2. סיעת חד''ש

    סגן ראש עיר ערבי !!!
    לא הבנתי למה ???
    מה עשה בדיוק סגן ראש העיר הקודם מטעם סיעת חדש ?
    כלום , חוץ מלקבל משכורת שמנה שהוא לא ראוי לה .
    על מה אתה נלחם יו"ר חד"ש , שיהיה עוד סגן ראש עיר אידיוט !
    תבין דבר אחד שהציבור הערבי מזמן כבר סולד מהתנהלותכם המביישת !

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תתחדש …
    סיעת חד"ש עם אפס הישגים , ולא רק הנזק שאתם גורמים לדו קיום בסופו של יום
    ייגמר בדיוק כמו סיעת בל"ד !

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מדהים מה שקורה עם הערבים. מתגייסים בהמוניהם להצביע ליונה יהב ואחרי שהוא מפסיד הם בטוחים שמגיע להם להיות בקואליציה ולקבל סגנות ראש עיר בשכר.
    אין לכם בושה??
    שלא לדבר על זה עם הזקן והכיםה שקורא לעצמו רב. עאלק רב. בושה וחרפה לעיר חיפה שנתנו לאדם כזה את תיק התרבות. תרבות של ליקוק לערבים. גועל נפש

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לדעתי אין הבדל בין "מרצ" וה "ערבים"-לכן הם צריכים להתאחד כולל בהסכמת "בגצ"- בהצלחה

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הערבים ו מרצ תועמים בדיעותהם וראוי שיתאחדו (בגצ יתן ברכתו)

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר