אביהו האן. "דיקטטורה שלטונית ויחס מפלה" (צילום: מירב שדה)
אביהו האן (צילום: מירב שדה)

הירוקים הודיעו: מחרימים את ועדות הרשות

סיעת הירוקים מצטרפת לטענות על היעדר ייצוג הולם בוועדות העירוניות ובדירקטוריונים של התאגידים העירוניים, בדגש על אי שיבוצם של נציגי ציבור מטעמם. יו"ר הסיעה אביהו האן הודיע כי הירוקים לא ייקחו חלק בוועדות הרשות כאות מחאה

פורסם בתאריך: 21.1.19 20:42

השיבוצים לוועדות העירונית ולדירקטוריונים של התאגידים העירוניים ממשיכים לעמוד בזירת ההתכתשות בין סיעות האופוזיציה במועצת העיר לראש העיר עינת קליש רותם. כזכור, ביום ראשון פורסם כאן כי בסיעת יונה יהב וצעירי חיפה זעמו על מה שהם מגדירים "שיבוץ שאינו פרופוציונלי" לגודל הסיעה במועצה והודיעו כי הם מנסחים פנייה בעניין לממונה על המחוז במשרד הפנים. כעת נעמדים גם חברי סיעת הירוקים על רגליהם האחוריות ומודיעים על החרמתן של ועדות הרשות העירוניות.

הוועדות העירוניות נחלקות לשניים – ועדות חובה שעל פי החוק קיימת חובה להקימן, וועדות רשות כמו מנגנון, רווחה, רישוי עסקים, שמות ותחבורה. הירוקים מצטרפים לטענות על היעדר ייצוג הולם בוועדות ובתאגידים, בדגש על אי שיבוצם של נציגי ציבור מטעמם, וכאות מחאה שלח יו"ר הסיעה אביהו האן מכתב למזכירת מועצת העיר דיאנה רוי, ובו הוא מודיע לה כי סיעתו לא תיקח חלק בוועדות הרשות.

 

 

האן: "בימים אלה מתבצע תהליך השיבוץ של חברי מועצת העיר בוועדות הרשות. שלחתי מכתב לרוי שבו הודעתי כי הירוקים לא יפעלו בשום ועדת רשות עד אשר ישבצו את נציגי הציבור שלנו גם בוועדות וגם בתאגידים".

לא שיבצו נציגי ציבור מטעמכם בוועדות?

"לא. לא הציבו אפילו נציג אחד שלנו בשום תאגיד ובשום ועדה. זוהי פשוט דיקטטורה שלטונית וזהו יחס מפלה שנוגד את פקודת העיריות, שלפיה התפקידים אמורים להיות מחולקים לסיעות השונות בצורה שווה. לצערנו, קליש רותם וסיעות הקואליציה שיבצו נציגי ציבור מטעמן בלבד, ונציגי הציבור מטעמנו לא שובצו בשום ועדה ובשום תאגיד. לכן החלטנו שלא נשתתף בשום ועדת רשות עירונית.

זה בעצם חרם.

"חד משמעית".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. 3 חודשי קרקס. מספיק

    ועדב קרואה
    העיר בחובות של מליארדים, ארנונה בשמיים, אין מנכל עירייה, חלאס הבנו תמנו גוף חיצוני שיבריא את העירייה.

  2. משה

    אנשים חדשים השיטה ישנה … השתתפתי בישיבה של ועדת בניין ערים ולא הרגשתי כל הבדל בין שלטון יהב ושלטון קליש רק הפרצופים השתנו … יותר מזה הגזבר ששותף לגירעון נשאר, מהנדס העיר ששותף לכיעור העיר נשאר … איזה מהפכה ואיזה נעליים ?

  3. אבנר בן נר

    לאט לאט מתחוור שראש העיר וחבורתה פינטזו על עיר אחרת ולא בדיוק הבינו את גודל המשימה…

  4. יש מישהו שקאליש עדיין *לא* הסתכסכה איתו????

    * לא עונה לטלפונים משרי הממשלה;
    * לא מתראיינת – שונאת תקשורת;
    * הגדירה את עובדי העירייה כ"ריקבון";
    * לא משבצת חברי אופוזיציה;
    * משמיצה את קודמה בתפקיד;
    * אפילו עם התוכניות לפיתוח היא מסוכסכת. וואו!!!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר