עינת קליש רותם (צילום: שלומי כהן)
עינת קליש רותם (צילום: שלומי כהן)

מחריף המאבק בין ראש העיר ליו"ר ועד נוה שאנן המודח

אשר שלמון, יו"ר ועד שכונת נוה שאנן המודח, שלח מכתב לראשי הסיעות במועצת העיר בבקשה למנות את נציגיהם לוועד נוה שאנן. בתגובה שלחה מזכירת העיר מכתב לכל חברי המועצה שבו נכתב כי "שלמון אינו מוסמך לפנות לחברי המועצה. אנא הקפידו לפעול בהתאם להודעת ראש העיר"

פורסם בתאריך: 13.11.19 12:00

הסלמה במאבק בין ראש העיר עינת קליש רותם ליו"ר ועד שכונת נוה שאנן המודח אשר שלמון. ל"כלבו – חיפה והצפון" נודע כי ביום ראשון שלח שלמון מכתב לראשי הסיעות במועצת העיר בבקשה למנות את נציגיהם לוועד נוה שאנן.

במכתבו ציין שלמון כי "בהתאם לסיכום עם עיריית חיפה מיולי 1977 שנקבע לאחר פירוק האגודה שהיתופית, ובהתאם לתקנון ועד נוה שאנן/רמות רמז, 'המבנה העקרוני של הוועד אמור להוות תמונת ראי של מועצת בעיר'. מאז נבחרים 31 חברי הוועד בהתאם לנציגי הסיעות השונות במועצת העיר. אבקשכם להעביר את שמות הנציגים מסיעתכם לוועד בהתאם לתוצאות הבחירות למועצת העיר. למען הסר ספק בלבד, חבר ועד חייב להיות תושב נוה שאנן או רמות רמז וללא עבירות פליליות. אודה על קבלת שמות הנציגים עד 20 בנובמבר. אם לא נקבל זאת עד למועד זה, המשמעות היא כי סיעתכם איננה מעוניינת למנות נציגים מטעמה לוועד, על כל המשתמע מכך".

 

מכתבו של אשר שלמון לראשי הסיעות במועצת העיר

מכתבו של אשר שלמון לראשי הסיעות במועצת העיר

 

בתגובה למכתבו של שלמון לראשי הסיעות שלחה היום (רביעי) העירייה, באמצעות מזכירת העיר ברכה סלע, מכתב לכל חברי המועצה שבו נכתב: "בישיבת מועצת העיר ב-5 בנובמבר הודיעה ראש העיר כי שלמון סיים את כהונתו כיו"ר ועד נוה שאנן/רמות רמז. בהתאם להודעת ראש העיר יש להדגיש כי שלמון אינו מחזיק עוד בכל סמכות מטעמה של ראש העיר ואינו מוסמך לפנות לחברי המועצה בבקשה למינוי נציגים מסיעתם לוועד השכונה או בכל עניין אחר הקשור לוועד. אנא הקפידו לפעול בהתאם להודעת ראש העיר".

 

מכתבה של ברכה סלע לחברי מועצת העיר

מכתבה של ברכה סלע לחברי מועצת העיר

 

 

כזכור, בשבוע שעבר הודיעה קליש רותם לשלמון על סיום תפקידו. בישיבת מועצת העיר היא כינתה את ועד השכונות (מלבד נוה שאנן וקרית חיים; ב"כ) "פיקציה" והודיעה רשמית על הדחתו של שלמון ועל מינויו של אלי פיסו ליו"ר ועד נוה שאנן. בתגובה למכתבה של ראש העיר השיב שלמון: "יו"ר הוועד אמור לכהן ממועד היבחרו באסיפה כללית ועד להיבחרו של יו"ר ועד חדש שאסיפה כללית אחרת של הוועד תבחר. יו"ר ועד יוצא יכול להיבחר כיו"ר הוועד החדש. מכך עולה שלראש עיר אין את הסמכות להתערב בהליך הבחירה של יו"ר ועד השכונה, לרבות מינוי ו/או הפסקת פעילות של יו"ר הוועד בנוה שאנן או של כל בעל תפקיד אחר בוועד השכונה".

שלמון מסר בתגובה ל"כלבו – חיפה והצפון": "עד 20 בנובמבר אנחנו מצפים לקבל את נציגי הסיעות. דרך אגב, רוב הסיעות כבר שלחו את שמות נציגיהם. ראש העיר יכולה לעשות מה שהיא רוצה".

תגובת העירייה תפורסם לכשתתקבל.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

16 תגובות
  1. תושבת נווה שאנן

    את עינת קליש בחרו תושבי חיפה, רובם הצביעו לה. מי בדיוק הצביע או בחר באשר שלמון???

  2. חיפאית זועמת

    זה מרגיש כאילו אנחנו חיים בתקופה סטליניסטית. ראש אגף התפעול אומר משהו – פיטורים. ועדים מתלוננים על הזנחה – הם פיקציה. הגזבר מתריע על היעדר הכנסות לקופת העירייה – בואו ניכנס בו מבלי להזכיר את שמו בישיבת מועצה. שמישהו יסביר לגב' קליש שזה שהיא מפלגת העבודה – זה לא אומר שהיא תנהל לנו את העיר בשיטות מפאי. את עובדת א-צ-ל-נ-ו אם לא הבנת

  3. בחרתי קליש לא שלמון

    מי זה שלמון בכלל מישהו יודע מה קורה בוועד בכלל? מי הם חבריו?

  4. שמוליק

    אני לא בחרתי בקליש, אבל לאור ההתנהלות שלה אין ספק שהוא תורם לעיר יותר ממנה…

  5. חיפאי

    ראש העיר עושה הכל כדי לנקות את השטח משחיתויות. טוב מאוד. מי זה ועד נווה שאנן. אף אחד לא מכיר.

  6. לוחמת בשחיתויות, באמת???

    עבריינית מורשעת, חמישה סגנים בשכר, העלאת משכורות לעוזרי סגנים, מקורבים בתפקיד של יועצים. באמת לוחמת גדולה בשחיתויות.

  7. מה הבעיה

    זה נושא עקרוני אם הם מרגישים שיש פה עוול שהועד יפנה לבג"צ נגד עיריית חיפה

  8. תושבת

    הוועד צריך לצאת לתושבים ולהסביר איך נבחר ,מי הם החברים בוועד. להסביר כל מיני שמועות על כספים שהועברו בעבר לעיריה והתפרסמו בכלבו ושהתושבים יראו את הדימוקרטיה.

  9. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ברכה סלע היקרה למיטב הבנתי וידעתי האישית את היית אמורה לסיים את תפקידך בביום הקדנציה של יונה וזה לפי הנתי כי אין יותר אפשרות שיהיה תפקיד של מזכיר עיר אז אם זה נכון מה את עדיין עושה בתפקיד הזה??

  10. בחירות לועד צריכות להתבצע עי התושבים בכנס שבו המועמדים יציגו משנתם ולא בשיטה הקומוניסטית מהמאה הקודמת

    כל מי שיושב בכסא ציבורי, ראוי לאחר שתיים/שלוש קדנציות שיפנה עצמו ואם לא אז צריך לעזור לו להתפנות

  11. נתי

    ל-חיפאית זןעמת

    על מה הזעם? ככה זה בשמאל
    ככה זה בדיוק נראה, וככה היה בימי מפא"י
    תושבי חיפה הם שמאל ברובם
    שיהנו מהבחירה שלהם

  12. ללכת לבגצ נגד העיריה

    מה עם בג"צ שיחייב להסדיר סוף סוף את מעמד ועדי השכונות בעיריות
    לא סתם לזימי הסיידשואו בוב של קליש מנסה למסמס את הועדים כמו קודמיה של קליש.. דורשים הסדרת כל פעילות הועדים עכשיו! וכסף למימון הפעילות הזו

  13. אבי שצמי

    כתושב נוה שאנן 60 שנה לא שמעתי על שלמון,למרות שאני תושב ותיק המכיר המון מתושבי השכונה,אז כנראה שאתה מיותר,לא שמעתי,לא קראתי,לא קיבלתי כיתוב,לא קראתי על לוחות מודעות מה עשית בכלל? אז כנראה שאתה מיותר,רק כעת קראתי על המריבה ופתאום נולדת…

  14. רמבי

    נווה שאנן, נווה יוסף, נווה דוד, נווה ים, נווה אילן וכ'ו, ולא נוה!!!
    וכן לוועד, מהוועד, הוועד וכ'ו. רק ועד עם וו אחת, כמו ורד והורד, צוואה ולא צואה……

  15. ערן

    מה זה בכלל ועד שכונה?
    מה המטרה?
    איך הם נבחרים?
    מה אורך הקדנציה?
    כמה כסף הם מקבלים בחודש?
    מה הסמכויות?

  16. חני

    היזם של פינוי בינוי למבני הרכבות המתפוררים בסילבר נמחץ על ידי העיריה כבר ארבע שנים וזאת בשכונה הגובלת בארבע אטוטסטרדות עם רבע תעבורה מיכולתן. אלפי מצביעים יזכרו את ההתעללות הזאת מהדוקטורית שבאה להציל את העיר ובסוף כלום.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר