ראש העיר המרושתת הראשונה

לאינטרנט היה תפקיד משמעותי בהצלחתה של עינת קליש רותם, והיתרון שלה ברשת הפך לאחת מהסיבות לניצחונה בבחירות. פייסבוק וטוויטר היו האמצעים העיקריים שבהם היא העבירה את מסרים לתומכיה והתפלמסה עם מתנגדיה. רבים מהציוצים ומהסטטוסים שלה, כמו “הבטחתי עיר מבדרת ולא עירייה מבדרת”, כבר הפכו לסלוגנים

פורסם בתאריך: 23.11.19 18:41

אחד מהמאפיינים הבולטים של שלטונה של ראש העיר עינת קליש רותם, שגם תרם רבות לניצחונה בבחירות, הוא הנוכחות המשמעותית שלה ושל פעיליה ברשתות החברתיות. כל קמפיין הבחירות שלה נוהל באמצעותן, עוד הרבה לפני שריקת הפתיחה הרשמית שלו. דף הפייסבוק שלה קיבל את השם “עינת קליש רותם לראשות העיר חיפה” מיד לאחר הבחירות בשנת 2013, ונוכחותה ברשת עמדה בניגוד חד לנוכחות הדלילה של המתחרה העיקרי שלה יונה יהב.

עוד מתקופת הבחירות לפני שש שנים, וביתר שאת מאז תחילת הקמפיין לבחירות 2018, ממשיכה קליש רותם באותו הקו. מכיוון שהיא נוהגת לא להגיב לשאלות של עיתונאים, את תגובותיה הרשמיות יותר והרשמיות פחות היא מפרסמת בעמוד הפייסבוק שלה, שלו 22,548 עוקבים נכון להשבוע. קליש רותם פעילה גם בטוויטר – חשבון שאותו פתחה בספטמבר 2014 ושמונה 5,791 עוקבים. בחמש שנות קיומו כתבה קליש רותם 613 ציוצים. יש זהות רבה בין שני החשבונות, ועם זאת הטוויטר הוא אישי יותר וראש העיר משתפת בו מדי פעם ציטוטים או תמונות הקרובים ללבה ועונה למגיבים לציוצים שלה. כמו כן, בזכות הפורמט הקצר של טוויטר, קליש רותם מוסיפה לפעמים ציוצים קצרים כהמשך לאלה המקוריים.

כמה ציוצים בלטו יותר מאחרים במהלך שנת הכהונה הראשונה, וחלקם עוררו סערה בשל עוקצנותם כלפי האופוזיציה, כלפי מתנגדיה, כלפי השלטון הקודם או כלפי תפישות הסותרות את האג’נדה שאותה היא מקדמת. בחרנו כמה מהם, שמדגימים את הלך הרוחות הקרקסי והמבדר שנוצר סביב ראש העיר המרושתת הראשונה.

נובמבר 2018

20 בנובמבר 2018. את היום הראשון לכהונתה פתחה קליש רותם בציוץ של תמונה של יום רוגע, עננים קלים, הספרות 00:01 והמילים “ראש העיר” מעל, לאות שהחלה הספירה, ושימים טובים באו לנו.

באותו היום היא כיבדה את עוקביה בציוץ נוסף שגם הוא כלל תמונה – הפעם שלה עצמה בלשכת ראש העיר ספונת העץ – עם הכיתוב: “כך נראית לשכת ראש העיר חיפה עוד מימי אבא חושי. מרגש לראות את ההיסטוריה בעיניים. שנזכה לכתוב את הפרק הבא בספר, ושיהיה פרק נפלא, אמן”.

התגובות לפוסטים ראשונים אלה היו ככלל אוהדים ומלאים איחולי הצלחה.

 

 

דצמבר 2018

זמן קצר אחרי תחילת הכהונה התברר כי מי המנוחות של הציוץ הראשון יהפכו לסערה גועשת. הפרשה הראשונה שקליש רותם נדרשה אליה ברשת החברתית היתה מינויו של יו”ר סיעת חד”ש במועצת העיר רג’א זעאתרה לסגנה במחצית השנייה של הקדנציה. בעקבות דברים שאמר זעאתרה ולפיהם חמאס וחיזבאללה אינם ארגוני טרור והשוואות שערך בין דאע”ש לבין הציונות, התעוררו גורמים בפוליטיקה המקומית והארצית בכוונה לסכל את המינוי. אפילו ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למינוי והביע תקווה שהוא לא יתממש.

בסופו של דבר התקיימה מסיבת עיתונאים שבה זעאתרה הודיע שחברת המועצה השנייה מטעם הסיעה, שהירה שלבי, היא שתתמנה לסגנית ראש העיר. קליש רותם, שעד לאותו רגע לא התבטאה בתקשורת בעניין הפרשה, כתבה אחרי מסיבת העיתונאים בטוויטר: “המגזר הערבי היה במשך ההיסטוריה, ויישאר גם בתקופתנו, חלק מהנהגת חיפה. המלחמה האישית נגד זעתרה הסתיימה. לא אתן שנציגי הליכוד המקומיים, שכועסים עלי כי לא קיבלו ג’ובים, ינהלו מלחמה נגד האוכלוסייה הערבית בחיפה”.

רבות מהתגובות לציוץ זה היו חריפות וגרסו שהתגובה של קליש רותם מעידה על חוסר הבנה של המצב, משום שההתנגדות לזעאתרה לא היתה על רקע היותו ערבי אלא על רקע תמיכתו בארגוני טרור, ולא היה ראוי לגייס את הפרשה לצורכי העימות הקואליציוני עם הליכוד. כעבור שלוש שעות הגיבה קליש רותם שוב, ותיבלה בהשתלחות אופיינית בתקשורת: “בניגוד להודעות הכזב בתקשורת, לא הצבתי לזעאתרה אולטימטום. החלטות נובעת מדאגה עמוקה לחיים המשותפים בחיפה ולהמשך מימוש התקווה שהשלטון החדש בראשותי מביא לעיר”.

 

 

ינואר 2019

בתחילת שנת 2019 התקבלת קריאה ראשונה לגבי הכיוון שאליו ילכו יחסי העבודה של קליש רותם עם המנגנון המקצועי שמתחתיה. התבטאות שלה באירוע “שבת תרבות” בבית אבא חושי, שלפיה היא מצאה בעירייה “ריקבון מחשבתי מטורף”, עורר את זעמם של העובדים.

קליש רותם התייחסה לאמירה בציוץ ב־4 בינואר שבו נכתב: “חצי הכוס? כן, יש ריקבון מחשבתי, ריקבון במדיניות, בשיטות. אבל גם יש הרבה עובדי עירייה מקצוענים, מסורים, נחושים, שמאוד מעוניינים לקדם את חיפה. אנחנו בתחילתו של תהליך שיימשך שנים, ללא ספק”.
סערה נוספת באותו חודש נגרמה בעקבות הטענה שקליש רותם החליטה לבטל, או להקפיא, את פרויקט המטרונית בציר הרכס – החלטה שבעטיה נגרעו מיליארדים מתקציב שמשרד התחבורה ייעד לחיפה. קליש רותם העלתה בטוויטר את הכתבה של “כלבו” ומעליה מילה אחת: “להד”ם”.

לתגובה לאקונית באותה הרוח זכתה כתבה של “דבר ראשון” על 24 עובדי תברואה שפוטרו ללא שימוע. רק כעבור שלושה ימים, ב־14 בינואר, היא פירטה, בלוויית תלונה נוספת על התקשורת: “לא אני פיטרתי את עובדי התברואה הזמניים שהחוזה שלהם נחתם בתקופת ראש העיר הקודם (ממתי ראש עיר מפטר עובדי תברואה?). כן, אני אפעל להחזיר אותם ולא כזמניים. אבל מה שמעניין זה הכותרות. מתי עוד כיכבו כעשרה עובדי תברואה על העמוד הראשי? רב הנסתר על הגלוי”.

במחצית הראשונה של ינואר התעורר זעמו של הציבור הנוצרי בחיפה לנוכח הצבתה של היצירה “מק ישו” במוזיאון חיפה במסגרת תערוכה שעסקה בתרבות הצריכה. הפגנה אלימה מול המוזיאון הובילה להסרת היצירה מהתערוכה.

“בסיכום עם ראשי הכנסיות, והיות וחוזה ההשאלה של הפסל ‘מק ישו’ מסתיים בימים אלה, היצירה תוסר ותוחזר בהקדם”, צייצה קליש רותם, “שאר הפריטים יהיו תלויים בחדר סגור”.

ראש העיר הביעה את צערה על עוגמת הנפש שחוותה הקהילה הנוצרית, אבל גם הפעם היא לא פסחה על פולמוס ושיגרה עקיצה כלפי ניצן הורוביץ, שתיאר סיטואציה דומה במוזיאון לאמנות מודרנית בלונדון: “יש את העולם התיאורטי, המתוקן, האידילי (נניח), ויש את מציאות הלבנט, ועוד בעיר רגישה במיוחד. ויש יועצים. מאות אלפי יועצים”.

בעיצומם של הימים הסוערים ההם, קליש רותם הנפיקה את אחד הציוצים שייכנסו להיכל התהילה של טוויטר. אולי היה זה ריבוי השערוריות ואולי חבלי ההתחלה שגרמו לה להביע בבוטות את אי שביעות רצונה הכללית. כל אחד יכול לשפוט אם הוא משתייך לקהל היעד של הציוץ הבא, או שמא הוא בכל זאת רואה עצמו כמבוגר: “באתי לעבוד, לחדש את העיר, לשקם את הכלכלה. בינתיים מנסים להפוך אותי לגננת שעסוקה במריבות של ילדים בארגז החול. לא תצליחו. ועכשיו נספור: 1,2,3… בואו נראה מי מהילדים קופץ בראש”.
המילה “יהירות” חזרה יותר מפעם אחת בתגובות לציוץ.

 

 

 

 

פברואר 2019

חודש פברואר נפתח בשביתה של עובדי העירייה כהמשך לסכסוך עבודה שהוכרז בעקבות החשש של העובדים מצעדים חד צדדיים של הנהלת העירייה. קליש רותם פתחה בבליץ של ציוצים שבהם היא האשימה את עובדי העירייה באלימות בעקבות שימושם בזכות השביתה.

“אז למה השביתות?”, היא שאלה וגם ענתה, “כי אסרתי על המשך ניפוח המנגנון העירוני. אני לא מאפשרת מכרזים בלי לבדוק את נחיצותם. כי אסרתי לגייס קרובי משפחה. כי הם רוצים לפתוח מחדש את התנאים, במיוחד לקראת הבחירות הקרובות. הם רוצים להראות הישגים והם מוכנים לפעול לשם כך באלימות, על חשבונכם”.

הברקת טוויטר נוספת של ראש העיר נשלחה לאוויר קרוב לסוף הסכסוך, כאשר קליש רותם החליטה להעביר את מהלכי הוועד לפינה לשיפוטכם. “ניסיונות הגישור שנערכו אתמול והיום עלו על שרטון מסיבה אחת”, היא כתבה, “הוועד דורש שכל פעולה ארגונית של הנהלת העירייה תהיה בהסכמתם. מה דעתכם?”.

 

 

מרץ 2019

את החודשים הבאים הקדישה קליש רותם למאבקים סביב שדה התעופה ונושאים תכנוניים אחרים. עם זאת, ב־15 במרץ היא התפנתה לצייץ על הישג נוסף, סמוך לסיום 100 הימים הראשונים לכהונתה.

בהתייחסה לכותרת שבישרה שגם אילו הבחירות היו נערכות אז, היא היתה מנצחת בהן ומותירה את יריבה העיקרי דוד עציוני הרחק מאחור, היא כתבה: “וזה אחרי שיריבי נשבעו ש־80 אחוז מהתושבים שהצביעו עבורי מתחרטים. וזה עוד לפני שהתחלתי לעבוד”.
קליש רותם לא התייחסה לכך שיריבה העיקרי בבחירות – יונה יהב – לא נכלל בין המתמודדים בסקר.

 

 

אפריל 2019

בציוץ שעסק בסכנת החדירה הסינית לישראל, אשר מתבטאת מבחינה אזורית בדריסת הרגל של המעצמה ממזרח בנמל המפרץ, העלתה קליש רותם כיתוב של שיחה בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לנתניהו על הפגיעה ביחסים הביטחוניים בין שתי המדינות וכתבה: “תקראו. את כל הטוויטים. זה קורה גם ובעיקר בחיפה”.

אלא שהיא שכחה לציין שכמו קודמה, העירייה בראשותה לא העלתה כל התנגדות עקרונית לנמל המפרץ. בהמשך השנה תיסלל הדרך לפיתוחו המואץ, בזכות הסכם שנוי במחלוקת בין העירייה לבין משרד התחבורה וחברת נמלי ישראל.

 

 

מאי 2019

קליש רותם שוב מצאה סיבה לתקוף את התקשורת והצביעה עליה כעל כזו שמפיצה שמועות שווא, והכל בעקבות הוראה מפורשת של מינהל החת”ר שהועברה לתקשורת ושאסרה על הבערת מדורות בשטחים ציבוריים “לרבות חופי הים וגנים ציבוריים”, והוראה שפרסם המינהל למוסדות החינוך ולמרכזים קהילתיים לא לקיים מדורות קהילתיות.

“בניגוד לנאמר בתקשורת”, צייצה ראש העיר ב־11 במאי, “מעולם לא ביטלתי את מדורות ל”ג בעומר. למרות שהמדורות גורמות למפגע סביבתי, לעולם לא אבטל מנהגים וחגים דתיים. אדרבה, אני בעצמי אוהבת אותם ואת אווירת החג בהם. תושבי חיפה, אני מבקשת את סבלנותכם. נא לא להיבהל מכל הודעה שמסתובבת בתקשורת”.

מבולבלים? גם אנחנו.

 

 

יוני 2019

גם חודש זה עמד רובו ככולו בסימן המאבק על הארכת המסלול בשדה התעופה והמהלכים השונים בוועדות התכנון ובבית המשפט כדי לאפשר אותו. קליש רותם התייחסה לדברים בציוצים רבים, במקביל להתייחסויות על דוח מבקר המדינה הקשה שהתפרסם באותו החודש.

בסוף החודש היא צייצה: “כראש עיריית חיפה אמשיך להיאבק ללא פשרות מול מוסדות התכנון משרדי הממשלה על דמות מפרץ חיפה, מתוך ראיית טובתו של הציבור החיפאי”.

אלא שכאמור, חיפה לא יצאה נשכרת מהמאבק של העירייה שהוביל למתן אפשרות בלתי מוגבלת כמעט למפתחי הנמל החדש לקדם את תוכניותיהם, להוציא היתרי בנייה ולהקים מבנים ותשתיות מבלי שלעירייה תהיה זכות כלשהי להתנגד.

 

 

יולי 2019

חודש זה נפתח בפרשה שגרמה לאחד מהזעזועים העמוקים שידעה חיפה בכל תולדותיה. ב־1 ביולי ירה שוטר בסלומון טקה בן ה־18 – צעיר שעלה מאתיופיה – והרג אותו. למחרת פרצו מהומות שנמשכו שלושה ימים ושבמהלכן הפגינו יוצאי אתיופיה ומתנגדים אחרים לפעולת המשטרה, חסמו צמתים וגרמו לשיתוקם של חלקים נרחבים בעיר. ההפגנות התפשטו לכל הארץ, אך דווקא במקרה הזה הסתפקה קליש רותם בתגובה מוגבלת בתום יום המהומות הראשון.

“לאור ההתרחשויות הערב בחיפה, ולמרות הזעם והמחאה המובנים, אני מבקשת מתושבי עירי חיפה לנהוג באיפוק”, צייצה ראש העיר, “הבוקר ביקרנו את המשפחה האבלה והקהילה הכואבת. הבטחתי שעיריית חיפה תעזור ותתמוך בכל דרך אפשרית. למרות האבל הכבד ולמרות כל הקושי, בואו נשמור על חיפה עיר שפויה”.

בטוויטר לא נרשמה תגובה נוספת לאירועים הקשים.

 

 

אוגוסט 2019

באמצע חודש אוגוסט התפוצצה פרשה נוספת – ההנחיה, אם בפירוש ואם ברמיזה, שנתנה ראש העיר לספרנית חנה קפויה בספרייה העירונית ע”ש ש. שלום בנוה שאנן להסיר משולחנה את דגלון הגאווה, אחרי תלונה של אדם שחש את עצמו נפגע מהבעת העמדה של הספרנית.

קהילת הלהטב”ק סערה, הסוגיה התגלגלה לפתחם של היועץ המשפטי לממשלה והאגודה לזכויות האזרח, ובישיבת המועצה הציבו חברים מהקואליציה ומהאופוזיציה דגלוני גאווה על שולחנם. נציג הבית היהודי יואב רמתי, מיוזמי מצעד ההתנגדות למצעד הגאווה, החליט אף הוא להביע את עמדתו בעניין כאשר התעטף בדגל ישראל. המהומה שפרצה בין חברי המועצה בעקבות האקט גרמה לפיצוץ.

למחרת פרסמה ראש העיר ברשת החלטה שעוררה תמיהה אצל רבים. “בניגוד לעובדי ציבור”, היא כתבה, “נבחרי ציבור יכולים ואפילו צריכים להניף דגלים המשקפים את זהותם. זו מהות הפוליטיקה… דבר אחד הוא בלתי נסלח בעיני – חוסר כבוד עד אובדן עשתונות ואלימות. פריצת גבולות מועצת העיר כפי שהתרחשה אתמול בישיבה, זה חורבן בית. תודה נחשון צוק על ניהול הישיבה בקור רוח. מעתה ואילך, עד שתרבות הדיבור תחזור למועצת העיר, לא יהיו יותר שידורים ישירים של הישיבות”.

כמה מהמגיבים העירו לקליש רותם על כך שהיא לא נכחה בישיבה הסוערת, אחרים התייחסו לכך שהיא עצמה היתה ממובילי המאבק לשקיפות בישיבות המועצה וכעת היא נוהגת באופן שסותר את עמדותיה שלה. היו מי שיעצו לה להקליט ולשדר את הישיבות באיחור של שעה, והיו גם כאלה שחיזקו את ידיה.

עמדותיה של קליש רותם בענייני דת וערכים, ויש שיעירו בציניות שהיו אלה מחויבויותיה לאגף החרדי בקואליציה שלה, נבחנו פעם נוספת ב־13 באוגוסט, סביב הכוונה של העירייה לקיים מופע מוזיקלי לגברים בלבד. גם הפעם בחרה ראש העיר לפתוח בטוויטר משאל ציבורי. “הפרדה או לא הפרדה? זו השאלה… מה דעתכם?”, היא צייצה.

למחרת הופיעה בטוויטר תמונה שלה לצדו של בצלאל סמוטריץ’, הפעם בלי קשר לעמדותיו המתקדמות מאוד ביחס לענייני גאווה, דת ומדינה אלא בתפקידו כשר התחבורה בממשלת המעבר, וההכרזה על ההסכם המיוחל עם משרד התחבורה ביחס למסלול שדה התעופה. “היום הגענו עם משרד התחבורה להסכמות על הארכת מסלול שדה התעופה ל־2,100 מטר”, הודיעה קליש רותם לאומה, “זו בשורה גדולה לחיפה ולמטרופולין. שדה התעופה הוא מנוף כלכלי חיוני לכל הצפון”.

ההודעה הדרמטית התפרשה על פני שלושה ציוצים, וזה המקום להזכיר שלמרות ההכרזה על ההישג שוב הדהימה קליש רותם כעבור כמה שבועות כשהודיעה שלמעשה אין כוונה לממש את ההארכה, אלא רק לשמור עליה כאופציה, למקרה שלא יוקם שדה תעופה משלים לנתב”ג ברמת דוד.

אוגוסט מסתיים עם עוד ציוץ שראוי למקם גבוה בכותל המזרח. ציוץ זה התייחס לחרושת השמועות לגבי קיצוץ תקציבים לאירועים שונים בחיפה, שחלקם הפכו למסורת בת עשרות שנים.

“תפקידה של עירייה אינו לבדר את התושבים”, הכריזה ראש העיר בפסקנות, “במיוחד כשמצב התשתיות שלה קשה ונדרשים משאבים כספיים רבים לשיקומן. מלבד אירועים ציבוריים מרכזיים כמו יום העצמאות ופסטיבל הסרטים, שאר האירועים יצמצמו עלויות ויהיו במתכונת חדשה, כולל החג של החגים”.

את הציוץ סיימה ראש העיר במשפט המהדהד, שהפך מאז לסלוגן: “הבטחתי עיר מבדרת ולא עירייה מבדרת”.

 

 

 

 

ספטמבר 2019

בחודשים הבאים התדלדלה נוכחותה של קליש רותם בטוויטר, שבו היא עושה לאחרונה שימוש כדי לבשר על הישגים ופחות כדי לנהל פולמוס או להשמיע הכרזות שנויות במחלוקת.

בספטמבר היתה פרשה אחת שמשכה תשומת לב רבה – כוונתה של העירייה לפנות את עמותת לב ח”ש מהבניין שבו היא שכנה ולהעביר לשם מוסד חינוך חרדי, אחד משישה שהיא התכוונה לשכן בנכסים עירוניים. הכוונה עוררה ביקורת רבה, אבל בציוצה מ־23 בספטמבר לא התייחסה ראש העיר לביקורת כלפיה, אלא הפנתה אצבע מאשימה למי שהקצה את הנכס לעמותה המסייעת לניצולי שואה.

“חשבנו/חשבתם שמדובר בהקצאה לא תקינה אחת של עמותת לב ח”ש שטרם הוסדרה?”, היא שאלה, “בדקנו ומצאנו שקיבלנו ירושה של לפחות 100 הקצאות לא מוסדרות בעיר. ביקשנו הנחיות ממשרד הפנים בנושא”.

 

 

אוקטובר 2019

אחת מהפעולות שנקטה ראש העיר ושהסבה לה ולתומכיה גאווה רבה היא ביטול הפריווילגיה של הזמנות לערב הפתיחה של פסטיבל הסרטים. בעבר היתה ההקרנה החגיגית של הסרט הפותח שמורה בלעדית למוזמנים, אך ב־3 באוקטובר בישרה קליש רותם: לא עוד סושי פושר ופלאפל קר בחינם בגן האודיטוריום למקורבי השלטון.

וכך היא צייצה: “ערב פתיחת פסטיבל הסרטים, לראשונה בהיסטוריה, רכישת כרטיסים תהיה פתוחה לציבור הרחב ולא תהיה חלוקת כרטיסים למקורבים (מלבד אורחים ואנשי תעשיית הקולנוע). גם אני מתכוונת לרכוש לעצמי כרטיסים לאירוע”.

 

 

נובמבר 2019

בחודש האחרון שוב עלה סף המתיחות בין ראש העיר לבין עובדי העירייה – הפעם סביב שמועות בדבר הכוונה להפקיד את ניקיון העיר בידי חברות קבלן. קליש רותם התגלתה כמי שמאמינה במעורבות מינימלית ככל האפשר של השלטון במשק הכלכלי והיא אף טבעה סלוגן נוסף: “עיר משגשגת ולא עירייה משגשגת”.

הדברים נאמרו בישיבת המועצה והיא לא חזרה עליהם בטוויטר, מה שמעיד אולי על התפנית שמתחוללת בגישתה לרשת החברתית ועל הצמצום של נוכחותה בה. עם זאת, היא דאגה שעוקביה יהיו מעודכנים בהתפתחות משנתה (כמובן בלוויית התקפה על התקשורת) וכתבה: “על כלכלת העיר שהיתה ושתהיה, על הבזבוזים, על העובדים, על ידיעות חסרות שחר ועל הצורך בחוסם עורקים. מוזמנים להקשיב לדברים שלי אתמול במועצת העיר”, בתוספת לינק לפייסבוק שבו מופיעים הדברים בפירוט, בטקסט ובווידאו.

ציוצים ופוסטים נוספים במהלך החודש נראים כחלק מהגישה החדשה של ראש העיר לשימוש ברשתות החברתיות – יותר פרסום הישגים ופחות פרובוקציות ועימותים. חשבון הטוויטר עודנו פעיל, אבל יש תחושה שמרכז הכובד עובר לפייסבוק – פחות אליטיסטי אבל גם פחות עוקצני.

“אתמול ושלשום ערכנו את שני המפגשים הראשונים להצגת התוכניות להתחדשות השכונות הוותיקות, ויהיו עוד”, דיווחה קליש רותם בפייסבוק, “מבחינתי זה רגע מרגש שלו חיכיתי זמן רב, שנים רבות. מרגע כניסתי לתפקיד, זה אחד הנושאים העיקריים שמעסיקים אותי”. היא גם קראה לתושבי קרית חיים וקרית אליעזר להאמין בחזון הריביירה, וצירפה תמונות אקספרסיביות שלה מול קהל מאזינים גדול.

האם כחלק מתהליך הלמידה האין סופי שלה גזרה על עצמה ראש העיר להיות יותר ממלכתית ופחות ספונטנית וישירה? כמו בשאר השאלות הנוגעות לכהונתה של קליש רותם, נצטרך להמתין ולראות. זוהי רק ההתחלה.

 

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. אין צינור תקשורת מקומי אתר העיריה דל מאד

    היכולת שלה לתקשר עם הציבור נמוכה מאד. אפילו בפייסבוק מדובר רק בכ-7% מהציבור בעיר
    חייבת להקים צינור תקשורת עירוני ולא עמוד העיריה בפייסבוק. כדי לא להסתמך רק על רשתות חברתיות זרות או תקשורת 'עוינת'.

  2. דנד

    הגזמתם.פרסמתם בערך את כל הציוצים שלה. בקושי יוצאת לתקשורת. וגם אז במשפטים קצרים מאוד

  3. חיפאי עם כבוד

    בלי עיתונות , הכי טוב בחיי העיר. ״לכבד ולא לבדר, זה אכן תפקיד העיריה״. פרשנות של עיתונאים ידועה. התושבים יכולים ויש להם את הידע לפרש את מה שהם רואים בצורה טובה. ראה כמה פרשנויות יש לאירועים האחרונים בפוליטיקה. הכי טוב לסגור את הטלוויזיה ! כל עורך דין הפך לפרסונה בתקשורת! ושלא נדבר על השופטים. גם להם דעה לפה ולשם. הפרקליטות ורות דוד ועוד ועוד, דבר שחיפה התברכה בלעדיהם. הכי טוב הציוצים של קליש. בקיצור ולעניין. 14 שנה לא היו לנו ציוצים, אלא רק בידור. עכשיו יש כבוד! ובשביל כבוד צריך לעבוד ולא לכתוב פרשנויות בעיתונים.

  4. גל

    כל יישוב אפילו הכי קטן דואג לפעילויות תרבות ופעילויות משותפות לתושביו.
    עם כל התמונות היפות שהיא מפרסמת והכסף ששפכו על ראשה כדי שהיא תבחר היא לא ראויה.
    תראו איך היא מדברת ומתראיינת . ילד בגיל 12 מדבר יפה יותר ומעניין יותר

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר