אקדח (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
אקדח (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

בעקבות הירי בוואדי ניסנאס: זעאתרה דורש לכנס את ועדת הביטחון

יו"ר סיעת חד"ש במועצת העיר רג'א זעאתרה דורש לכנס את ועדת הביטחון של עיריית חיפה בעקבות הירי שאירע במוצ"ש בוואדי ניסנאס ושבו נפצעו שני בני אדם. זעאתרה: "אנחנו דורשים שהמשטרה תמלא את חובתה לספק ביטחון אישי לתושבי הוואדי, שהפך לזירת פשע"

פורסם בתאריך: 27.1.20 08:14

יו"ר סיעת חד"ש במועצת העיר רג'א זעאתרה דורש לכנס ישיבה של ועדת הביטחון של עיריית חיפה בעקבות אירוע ירי שאירע במוצ"ש בשכונת ואדי ניסנאס ושבו נפצעו שני אנשים.

זעאתרה, המשמש חבר בוועדת הביטחון, שלח מכתב ליו"ר הוועדה אלי לנדאו ובו כתב: "במוצ"ש בשעה 19:00 בערך דווח על אירוע ירי ברחוב חדאד בשכונת ואדי ניסנאס שבו נפצעו שני בני אדם. הירי בוצע לכיוון מדרגות דור שעולות מצומת הרחובות חדאד, הוואדי ותופיק טובי לרחוב אל-פאראבי לכיוון רחוב שבתאי לוי, סמוך למוזיאון חיפה לאמנויות. במדרגות אלה גרות כמה משפחות, חלקן עם ילדים קטנים, שהיו עלולים להיפגע חלילה מהירי. רק בנס לא נגרם אסון גדול יותר והפגיעות היו רק ברכוש – בבתים ובכלי רכב".

זעאתרה הוסיף וכתב כי ב-12 בנובמבר 2019 "נורה למוות צעיר שעבד בפיצוצייה ברחוב אלנבי ליד כיכר אמיל חביבי. הירי אירע בשעת צהריים, באמצע היום, באזור הומה אדם שבו מרוכזים בתי ספר שבהם לומדים אלפי תלמידים. גם כאן יכולים היו להיפגע עוברי אורח וילדים בדרכם הביתה מבית הספר. תחושת הביטחון של תושבי השכונה היא ירודה. נוסף על שני האירועים שזעזעו את התושבים אני מקבל תלונות נשנות על תחנות סמים ועל פעילות פלילית במוקדים שונים".

בשל כך, כתב זעאתרה, "אני מבקש לכנס בהקדם האפשרי את ועדת הביטחון לדיון מיוחד על מצב הביטחון בוואדי ניסנאס. אני מבקש להזמין לפגישה את נציגי תחנת חיפה של משטרת ישראל, את נציגי הרשות למאבק באלימות, בסמים ובאלכוהול ואת נציגי אגף הרווחה. נוסף על סקירה מקצועית מהגורמים הללו אבקש גם שהוועדה תקבל עדכון לגבי מצב התאורה והמצלמות בשכונת ואדי ניסנאס ותוכנית העבודה לשנת 2020, וזאת בהמשך לישיבת הוועדה מ-7 בנובמבר שבה הוצגה על ידי מנהל אגף ביטחון ושירותי חירום יאיר זילברמן תוכנית רב שנתית לפרישת מצלמות בעיר".

 

 

זעאתרה אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "אנחנו דורשים שהמשטרה תמלא את חובתה לספק ביטחון אישי לתושבי שכונת ואדי ניסנאס, שהפכה לאחרונה לזירה של מעשי פשיעה. לא נחכה ליום שבו ייפגע הולך רגל תמים או ילדה קטנה שיצאה לשחק ליד הבית. נוסף על פעילות האכיפה אני דורש גם לשפר את מצב התאורה ואת פרישת המצלמות. אי אפשר לסמוך על מצלמות פרטיות שבעליהן עלולים ליפול קורבן לנקמנות ולסחטנות של גורמי פשיעה. חשוב גם להגביר את פעילות המניעה, ולכן דרשתי להזמין נוסף על נציגי המשטרה את נציגי אגף הרווחה בעירייה ואת נציגי הרשות למאבק באלימות, בסמים ובאלכוהול".

עוד אמר זעאתרה: "אנחנו רוצים שוואדי ניסנאס וכל השכונות היהודיות והערביות בעיר יהיו נקיות מסמים, מנשק ומפשיעה. צריך לגבש תוכנית רב תחומית כדי למגר את הפשיעה ולשפר את תחושת הביטחון של התושבים. זה לא מצריך מיליונים אלא רצון אמיתי של כל הגורמים הרלוונטיים, ובראשם המשטרה והעירייה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. חברה שבטית של אלימות

    מה הוא מתלונן? ככה זה בחברה המקדשת אלימות מכל הסוגים ומוצאת להם צידוק. הפצועים הם שהידים, לא?

  2. חסן שוקרי

    מה הוא מתלונן-הוא אלי לשכונה ותראה מה קורה- איפה אתה בחיפה לא גר

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר