אתו"ס
אתו"ס

עובדי אתו"ס הצטרפו להסתדרות: דורשים הסכם קיבוצי

בשל החשש מפיטורים בעקבות דבריה של ראש העיר עינת קליש רותם ("אתו"ס צריכה להצטמצם ואולי אף להיסגר") הצטרף כשליש מעובדי החברה להסתדרות. הדרישה: לחתום על הסכם קיבוצי שיבטיח את התנאים לסיום יחסי העבודה בתאגיד העירוני

פורסם בתאריך: 6.2.20 09:56

כשליש מעובדי התאגיד העירוני אתו"ס הצטרפו להסתדרות העובדים הכללית החדשה. משמעות הדבר היא כי מעתה משמשת ההסתדרות כארגון היציג של עובדי החברה. הודעה על כך נמסרה אתמול (רביעי) למנכ"ל אתו"ס יגאל זאבי ממנכ"ל האגף להתארגנות עובדים בהסתדרות עמיחי סטינגר.

כפי שעולה ממכתבו של סטינגר לזאבי, העובדים דורשים הסכם קיבוצי שיסדיר את תנאי עבודתם ובעיקר את התנאים לסיום יחסי העבודה בתאגיד. בהקשר זה יצוין כי נכון לעכשיו מועסקים עובדי התאגיד לפי הסכמים אישיים.

"אנו תקווה כי נשכיל לכונן יחסי עבודה פוריים וטובים בין נציגות העובדים המוסכמת כדין לבין ההנהלה למען העובדים והחברה כאחד", כתב סטינגר לזאבי, "מהלך ההתארגנות קרם עור וגידים בעיקר על רקע רצונם של העובדים להסדיר ולהבטיח את תנאי עבודתם ואת ביטחונם התעסוקתי". כעת מבקשים בהסתדרות "להיכנס להליך הידברות ומשא ומתן בנושאים אלה עם ההנהלה במטרה להגיע להסכמות אשר יעוגנו בהסכם קיבוצי בין הצדדים".

במסגרת ההתארגנות של העובדים נבחר ועד פעולה שהוכר על ידי ההסתדרות ועמו נמנים שמונה מעובדי התאגיד – אהרון מלכא, אילנה אמשלום, אלה נחמוב, סמדר דיין, מלכה אברהם, אורית לוי, אמאדה קואיין ואורנה הרצוג.

 

 

גורמים במערכת העירונית מעריכים כי ההתארגנות תחת כנפיה של ההסתדרות החלה בעקבות ציוץ שפרסמה ראש העיר עינת קליש רותם בחשבון הטוויטר שלה ב-24 בנובמבר אשתקד, ולפיו "במסגרת ההכנות לתקציב 2020 מסקנתי היא שאתו"ס צריכה להצטמצם ואולי אף להיסגר, כאשר חלק מהיחידות שלה חייבות לעבור לניהול מקצועי נפרד". דברים ברוח זו אמרה קליש רותם גם בישיבת דירקטוריון אתו"ס שנערכה שעה קלה לפני פרסום הציוץ, ועוררו את זעמו של יו"ר הדירקטוריון יעקב פינגולד שהבטיח לעובדים כי לא ייתן לפגוע בחברה. דבריה של ראש העיר, אומרים עובדים בחברה, גרמו לחשש מפני פיטורים של רבים מהם.

פינגולד מסר בתגובה: "מנכ"ל התאגיד עדכן אותי בהתפתחות. הופתעתי לשמוע על כך אך אני מכבד את זכות העובדים להתארגנות".

תגובתה של עיריית חיפה תפורסם לכשתתקבל.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. סתם אחד

    קשקוש מוחלט"גורמים במערכת העירונית מעריכים שזה קרה בעקבות הציוץ של קליש? ההתארגנות באה לסדר את תנאי ההעסקה הנוראיים באתוס גם אם זה תחת אתוס או גם אם זה תחת תאגיד חדש אם אתוס תיסגר ואין לה שום קשר להצהרות של קליש. התסיסה החלה עוד לפני. למה להכניס את העובדים לפוליטיקה הזאת ולמה לא לבקש תגובה מהעובדים עצמם?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר