מטוס של חברת ישראייר (צילום: אלון רון)
מטוס של חברת ישראייר (צילום: אלון רון)

"מי יזם את הנסיעה לקפריסין ואת הזמנת ראשי הערים והעיתונאים?"

בעקבות הביקור של ראשי ערים ורשויות בראשותה של עינת קליש רותם לקפריסין, שנועד להדגיש את חשיבותו של שדה תעופה בין לאומי בחיפה, הגישה סופי נקש לראש העיר שאילתה באשר לגורמים שמימנו את הנסיעה וציינה כי מטרת הנסיעה, כפי שאושרה במועצת העיר, היתה שונה

פורסם בתאריך: 28.2.20 07:56

ביום שלישי טסה משלחת של ראשי ערים ורשויות מקומיות בצפון, בראשותה של ראש העיר עינת קליש רותם, לקפריסין במטרה להדגיש את חשיבותו של שדה תעופה בין לאומי בחיפה. עם קליש רותם טסו גם ראש העיר יקנעם סימון אלפסי וראש העיר טירת כרמל אריה טל, וכן ראש המועצה האזורית מגידו איציק חובלסקי, ראש המועצה המקומית רמת ישי עופר בן אליעזר, ראש המועצה המקומית קרית טבעון עידו גרינבלום אשר מתנגדים בתוקף להקמתו של שדה תעופה משלים לנתב"ג במתחם רמת דוד בעמק יזרעאל ותומכים בהקמת שדה תעופה בין לאומי משמעותי בחיפה – הרחק ממקום מגוריהם. אל קליש רותם התלוו ממלא מקומה נחשון צוק והיועץ לענייני תיירות במינהלת 2030 אמיר נפתלי.

בביקור בקפריסין, שהוגדר כמפגש עבודה, נפגשה המשלחת הישראלית עם ראשי הערים של פאפוס ולימסול ועם נציגה בכירה של משרד התיירות הקפריסאי. אל הנסיעה הוזמנו עיתונאים מכלי תקשורת מקומיים וארציים.

בפוסט בדף הפייסבוק שלה הודתה קליש רותם לחברת ישראייר שהטיסה את המשלחת "על הנסיעה הנעימה והבטוחה" ולחברת איסתא "על האירוח הלבבי".

 

 

בעקבות הטיסה לקפריסין הגישה אתמול (חמישי) חברת מועצת העיר סופי נקש מסיעת יונה יהב וצעירי חיפה שאילתה לקליש רותם שבה היא כתבה: "ב-4 בדצמבר אישרה מועצת העיר נסיעה לראש העיר ולסגנה לקפריסין. בבקשה נכתב שמטרת הפגישה היא מפגש עם שר החוץ הקפריסאי. מפרסומים שונים בכלי התקשורת אנו למדים כי ביום הנסיעה התלוו אליה עוד אנשים וגופים, ושמטרת הנסיעה היתה לכאורה שונה ממה שהוצג למועצת העיר. הבנו כי התבצע הפנינג ענק שבו נטלו חלק אמיר נפתלי מימנהלת 2030 וראשי ערים ורשויות שיש להם עניין בכך ששדה תעופה בין לאומי לא יוקם בשטחם".

בהמשך לדברים אלה הציגה נקש לקליש רותם עשר שאלות: 1. מי יזם את הנסיעה, כולל את הזמנת ראשי הערים והרשויות והעיתונאים? 2. מיהו הגורם שמימן את נסיעתם של ראשי הערים והרשויות? 3. מיהו הגורם שמימן את נסיעתם של העיתונאים? 4. מי קבע מי יוזמן מכלי התקשורת ומראשי הערים והרשויות? 5. מהו ההליך הפורמלי שלפיו נבחרה ישראייר לקדם את יום ההסברה והאם הבחירה נעשתה במכרז? 6. מדוע דווקא חברת ישראייר ערכה את יום ההסברה ומדוע לא משרד התחבורה או עיריית חיפה? 7. מדוע נבחרה לכך דווקא חברה מסחרית שיש לה עניין ברור בשדה התעופה בחיפה? 8. האם מטרת הנסיעה היתה לקדם שדה בין לאומי בחיפה ולפעול לעצירת פיתוח שדה בין לאומי ברמת דוד כפי שמבקשת הממשלה לעשות? 9. האם הנסיעה של העיתונאים מומנה על ידי עפת"ח (העמותה לפיתוח תיירות בחיפה)? 10. מה היה המימון מטעם עפת"ח באופן כללי לאותו יום?

נקש מסרה בתגובה ל"כלבו – חיפה והקריות": "ראש העיר ביקשה את אישור המועצה לנסוע לפגוש את שר החוץ הקפריסאי על חשבון משלם המסים החיפאי, אך בפועל נראה כי זה היה הפנינג עם ראשי ערים ורשויות בשיתוף עם חברות מסחריות בעלות עניין – דבר שמעלה תהיות על מהות הנסיעה ושאלות כמו מדוע דווקא החברות שראש העיר הודתה להם זכו בכבוד?".

תגובת העירייה תפורסם לכשתתקבל.

* גילוי נאות: "כלבו – חיפה והקריות" הוזמן על ידי עיריית חיפה להצטרף לטיסה לקפריסין אך בחר לוותר על ההזמנה.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. ענת הופמן בת גלים

    כל הכבוד לחברת מועצת העירייה סופי נקש על שהיא מתריעה שהראש של עינת קליש בעננים.
    גם כלבו חיפה ראוי לשבח על שוויתרתם על טיסה ואירוח בחו"ל לטובת שמירה על נקיון כפיים ותום לב עיתונאי.
    סיפור הטיסה של החבר'ה לקפריסין הוא המחשה לכך שהבעיות הפרטניות של תושבי חיפה קטנות מדי למידותיה של דוקטור עינת קליש. למה לנסוע לבקר בשכונת בת גלים ולהתמודד עם עבריין הבניה שממרר את חיי וחיי שכני ,אם אפשר לטוס לפאפוס ולהסתחבק עם קבוצת האוהדים סביב שולחנות כיבוד מטעם חברה מסחרית?
    הייתי מפרגנת לה בשמחה נסיעות כיף אם היתה מבצעת את תפקידה ונותנת שירות אמין ומקצועי לנו, תושבי חיפה.
    החוויה שלי היא שעינת קליש מתייקת מכתבים ממני ומתושבים אחרים בפח הזבל שלה.

  2. סופי צודקת

    ראשי הערים נסעו לבטן גב בקפריסין, לאכול קוויאר ולקנח בשמפניה. תוך כדי הם הלכו לעשות סיבוב בספא, סיבוב שופינג, קצת טבלו בים ובסוף תפסו חרופ על ערסל.
    נו באמת, אז במקום שר החוץ הייתה בסוף פגישה עם ראשי הערים המקבילים בסופו של דבר זה למען השדה החיפאי. דרך אגב זה מה שהבטיחה וזה מה שהיא מקדמת.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ראשי המועצות בעמק יזרעאל נלחמים נגד שדה תעופה של מטוסים גדולים בתחומם ודוקא קליש נלחמת שהרעש הנורא הזה של מטוסי הענק ומטוסי הפיפר הקלים יחריד יום יום את תושבי הדר מרכז הכרמל ונו"ש. היא מתכוונת שיבואו במטוסים מליוני תיירים למרות שכל ערי החוף באירופה נלחמות בתיירים עקב הפיכת בנייני מגורים לבתי מלון בפועל בהם הרעש השכרות והלכלוך שמשאירים שוכרים לטווח קצר מבריחים את התושבים מבתיהם גם בגלל שהם ומקפיצים את מחירי הדירות והשכרות

  4. מה סופי נקש הייתה אומרת?

    אני מצטערת שאין לי זמן להיות בקופת חולים כללית. אני צריכה לכתוב מכתבים לכלבו חיפה… מה אתם חושבים? אל תבואי לקופה. תהיו בבידוד עד אחרי הבחירות לעירייה.

  5. נמאס כבר ממכת החזירים

    אנחנו סובלים בכרמליה אחוזה ורדיה וכבביר ממכת חזירי ענק
    הם כבר בגודל הפחים ומפילים אותם בקלות
    שקיות אשפה מפוזרות ברחובות
    האם גם בלימסול או פאפוס ראשי הערים מאפשרים לחזירי ענק להטיל אימה בעיר???
    מה דעתך ראש העיר קליש?? זאת הפקרות!!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר