אוטובוס (צילום: חברת אגד)
אוטובוס (צילום: חברת אגד)

"מה בכוונתנו לעשות עם הפגיעה הדורסנית בסטטוס קוו?"

חברת מועצת העיר נעמה לזימי מסיעתה של עינת קליש רותם הצטרפה אל רשימת נבחרי ציבור שדורשים להחזיר את התחבורה הציבורית בשבת בחיפה. בשאילתה לראש העיר מבקשת לזימי לדעת אם נעשתה פנייה לבירור מתי התחבורה הציבורית תחזור ומה בכוונת העירייה לעשות בנדון

פורסם בתאריך: 24.5.20 08:02

אל הרשימה המתארכת של נבחרי ציבור שדורשים להחזיר את התחבורה הציבורית בשבת בחיפה, אשר נעצרה במסגרת המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה, הצטרפה חברת מועצת העיר נעמה לזימי מסיעת חיים בחיפה של ראש העיר. לזימי הגישה לעינת קליש רותם שאילתה בנושא קווי התחבורה הציבורית וכתבה: "לאחרונה, ובצל משבר הקורונה, משרד התחבורה הקפיא/ביטל את קווי התחבורה הציבורית הנהוגים בשבת בחיפה", כתבה לזימי, "הדבר מפלה אוכלוסייה גדולה שתלויה בתחבורה ציבורית, גם לצורכי פנאי אך גם לביקור בבתי החולים, משפחה ובכלל. כמו כן, זו פגיעה נוספת בעסקים הקטנים ובציבור".

בשאילתה מבקשת לזימי מראש העיר לקבל תשובה לשתי שאלות: "האם נעשתה פנייה לבירור מתי התחבורה הציבורית תחזור?" ו"אם כרגע אין תשובה ממשרד התחבורה, מה אנו מתכוונים כרשות לעשות עם הפגיעה הבוטה והדורסנית בסטטוס קוו?".

 

 

לזימי אמרה ל"כלבו – חיפה והקריות": "בעקבות ההחלטה החד צדדית של משרד התחבורה לבטל את קווי התחבורה בשבת – קווים הנהוגים בעיר במשך עשרות שנים בסטטוס קוו – פניתי לבירור הצעדים שהרשות עושה בנדון. זוהי דריסה בוטה של הציבור שאין לו רכבים ושל העסקים הקטנים שמחכים לקהל החיפאי שישיב פרנסתם, וכן פגיעה בציבור בכלל. למשרד התחבורה אין שום טיעון ענייני למחדל הזה, ונדמה כי זו החלטה שבוחנת גבולות שאל להם להיבחן כלל. הציבור החיפאי לא ייתן לזה לקרות. לא ניתן לחטוף מידי העיר את הפלורליזם ואת האחווה המוסכמת בה בין האוכלוסיות משך שנים".

 

נעמה לזימי (צילום: נופר חסון הנדלמן)

נעמה לזימי (צילום: נופר חסון הנדלמן)

 

עדכון (שני, 15:57): ח"כ ניצן הורוביץ (מר"צ) שלח מכתב לשרת התחבורה מירי רגב בבקשה להחזיר את קווי האוטובוס לפעילות באופן מיידי כבר בסוף השבוע הקרוב. "עלי לציין שקווי השבת הללו משרתים אוכלוסייה גדולה ומגוונת, ותושבים רבים מאוד תלויים בהם כדי לקיים את אורח חייהם התקין", כתב הורוביץ, "הקווים הושבתו כחלק מהנחיות משרד הבריאות בעת משבר הקורונה, וכפי שקווי האוטובוסים חזרו לפעילות שגרתית, כך צריכים קווים אלו לחזור לפעילות. המשך השבתת קווים אלה ייראה ככפייה דתית בוטה וחריפה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. אנט אסייג

    לזימי חירבה את העיר. הבטיחה לעזור בשכונות, פופוליסטית. צעירים איכותים עלק, הרסתם את העיר. לכי הביתה, שאילתה חראש העיר? עבודה בעיניים. כמו שעבדת עלינו לפני הבחירות. תתביישי.

  2. תחזירו את האוטובוס בשבת !!! חזירים

    אתם הפירות הבאושים של העיר

  3. עידית

    זעקת הקוזאק הנגזל. הסטטוס-קוו בחיפה התיר מספר מצומצם של קווים וקבע גם שהמועדונים יהיו סגורים. אם סטטוס-קוו, אז עד הסוף

  4. ן

    ממש תחבורהצבורית בשבת חשובהללכת למשפחה ללכת לים ללבקד בית חולים תודה

  5. חחח

    תגים:
    #אנשים_חולי_פרסום_עצמי
    #שלחתי_לתקשורת
    #שילמתיעלתמונהבכלכתבה
    #מצאתיליכותרת

  6. לימור

    דווקא השקט בשבת שווה את המחיר. בתור מי שגרה ליד תחנת אוטובוס עמוסה.
    בעיר שלנו אפשר גם ללכת ברגל יום אחד בשבוע. לאן ממהרים בשבת?
    חוצמזה שגם ביום חול האוטובוסים כרגע כמעט ריקים. האם את נוסעת באוטובוס בכלל שאת כותבת על הפגיעה בנוסעים?? נראה לי שלא כל כך…

  7. איש מבוגר

    מה עושה אזרח ממוצקין ,שאין לו רכב פרטי, ורוצה לבקר בן משפחה בבית חולים רמב"ם ,ביום שבת בשעות בוקר- צהריים .
    מטרונית קו 1 לוקחת אותי ממרכז צבר, מחליף מטרונית קו 2 בצומת ק.אתא …ומשם עד קופ"ח לין . ומה הלאה ? חצי שעה הליכה ברגל עד לכניסה לבי"ח רמב"ם .

    ת-ת-ב-י-ש-ו במשרד התחבורה .

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר