המהומה בישיבת מועצת העיר (צילום מתוך דף הפייסבוק של עיריית חיפה)
המהומה בישיבת מועצת העיר (צילום מתוך דף הפייסבוק של עיריית חיפה)

אישור התמיכות לספורט נדחה בגלל "טעויות"

ההתנהלות השערורייתית בעיריית חיפה נמשכת: סגן ראש העיר לזר קפלון האשים את הוועדה המקצועית לתמיכות במחדל בכל הקשור לתמיכות באגודות הספורט, וההצבעה על התמיכות נדחתה. כדי לא לפגוע בפעילותם של הארגונים יינתנו להם מקדמות בשיעור של 25 אחוז מגובה התמיכות שהן קיבלו בשנת 2019

פורסם בתאריך: 28.7.20 08:13

סערה פרצה אתמול (שני) בישיבת מועצת העיר בהצבעה על אישור סיכומיה של ועדת המשנה לתמיכות, וכדי להרגיע את הרוחות הוחלט לדחות את ההצבעה על התמיכות העירוניות לארגונים השונים. כדי לא לפגוע בפעילותם של הארגונים קיבלה המועצה את הצעתו של מנכ"ל העירייה אוהד שגב לתת להן מקדמות בשיעור של 25 אחוז מגובה התמיכות שהן קיבלו בשנת 2019, וזאת עד לבירור הנושא ולהבאתו לאישור מחדש של מועצת העיר.

כבר בתחילת הדיון העלתה חברת המועצה שרית גולן שטיינברג הצעת החלטה שלפיה "בשל נתונים שהתווספו בימים האחרונים ואשר יש בהם כדי להשפיע על חישוב מענק התמיכות לעמותות הספורט, נבקש לא לאשר היום את התמיכות לספורט". במסגרת זו הוצע כי ועדת המשנה לתמיכות תכונס עד לישיבת מועצת העיר הקרובה בחודש אוגוסט לדיון מחודש בתמיכות הספורט, ותתבקש לסווג את תחומי הספורט האולימפיים שלא קוטלגו ככאלה. נוסף על כך התבקש הייעוץ המשפטי של העירייה לבחון את הסיווגים הללו בתיאום עם סגן ראש העיר לזר קפלון אשר משמש מחזיק תיק הספורט בעירייה, ונקבע כי יש להזמין את קפלון לדיון של ועדת המשנה לתמיכות. במקביל תתכנס ועדת הכספים בראשותו של סגן ראש העיר דוד עציוני תוך שבוע כדי לאשר תוספת של כ-300,000 שקל לתמיכות עמותות הספורט.

עוד לפני ישיבת המועצה היה ברור כי נושא התמיכות בספורט יעורר סערה, וזאת בשל מכתב ששלח קפלון לראש העיר עינת קליש רותם תחת הכותרת "מחדל הוועדה המקצועית לתמיכות". קפלון כתב כי "בחינה מחודשת של טבלאות חלוקת כספי תמיכות הספורט העלתה כי בטבלה הראשונית נפלו שגיאות בעלות משמעות על כלל חלוקת הכספים (להערכתי מדובר בטעויות סופר). לדוגמה, רישום ענפים אולימפיים ברשימות ענפי הספורט הכלליים ולהיפך, וכך גם בטבלאות הניקוד. כמובן שכל טעות כזו משפיעה על כל חלוקת הכספים. הממצאים שעלו הובאו בפני הוועדה המקצועית לחלוקת התמיכות שבראשה עומדים מזכירת העיר ברכה סלע ופקיד התמיכות מר אוריאל בן עזרא. ועדת התמיכות בחרה לא להביא את הממצאים בפני מועצת העיר, ומסיבות לא ברורות לא פעלה לתיקון הליקויים".

 

 

בתגובה לכך אמר חבר המועצה אריה בליטנטל, אשר משמש יו"ר ועדת המשנה לתמיכות, כי "הוועדה דנה בהמלצות המפקחים המקצועיים, כולל התייחסות נושא הספורט. הועדה דנה בהמלצות אלה ומגיבה בהתאם. אני מציע לסגן ראש העיר לחזור מדבריו".

קפלון הסכים לחזור בו, אך במסגרת הצעת ההחלטה שהעלתה גולן שטיינברג התבקשה היועצת המשפטית עו"ד ימית קליין לתת את דעתה לסוגיה שהעלה קפלון על כך שהעמותות המוכרות על ידי הוועד האולימפי הישראלי לא הוכרו ככאלה על ידי העירייה, ובשל כך לא זכו לקבל תמיכות. קליין התבקשה לבחון אם ניתן משפטית לתקן את העיוות ולסווג את העמותות הללו כספורט אולימפי כבר השנה כדי שהן יוכלו לזכות בתמיכות.

חברת המועצה יעל שנער, אשר חברה בוועדת המשנה לתמיכות, תהתה מדוע הובא נושא התמיכות לאישור המועצה אם היה ידוע כי התגלו נתונים חדשים שנדרשים בדיקה. "היו בוועדה כמה דברים חמורים מאוד", היא אמרה ל"כלבו – חיפה והקריות", "חלקן נוגעות לספורט, אבל הדברים החמורים יותר לא התפרסמו וגם לא נמצאים בפרוטוקול. אני מבקשת את חוות הדעת של היועצת המשפטית על הדברים שנוגעים לכספי הארנונה של כולנו. נתחיל בכך שהישיבה נדחתה, ושעתיים לפני כינוסה נשלחו חומרים נוספים. אמרתי שהזוי להצביע על תמיכות של מאות אלפי שקלים כאשר לא ניתן לנו מספיק זמן לקרוא אותם. נאמר לי שזה מינורי, אבל קיבלו בסוף את דעתי. הישיבה התקיימה בזום והיא היתה נוראית כי לא שמעו טוב. הדיון בתמיכות בנושא הרווחה נעצר כדי לערוך בדיקה פרטנית לעמותה חרדית. כשמחיתי על כך הואשמתי בשנאת חרדים, והמחאה שלי לא הוכנסה לפרוטוקול כראוי. זהו פרוטוקול סלקטיבי".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. לוזר

    גם כן ג'וב בעירייה…פקיד תמיכות…אבטלה סמויה…..מה הוא עושה כל החודש????????כמה עיסוק יש בזה??????שערורייה…אוכל חינם על חשבון משלם המיסים!!!!!

  2. גליה

    הופעת ראש העיר והעו"ד שלה ימית קליין בישיבת מועצת העיר מאתמול – זה ביזיון גדול.
    ראש העיר מדברת בהתנשאות , בחוסר נעימות , בתוקפנות, בסתימת פיות, לא רוצה להתמודד, מורידה מעצמה סמכויות ולא מאפשרת.
    העו"ד "היועצת המשפטית" במקום לעבוד רק זורקת ולא רוצה לתת ולמצוא פתרונות. במקום להגיע איך לפעול פוסלת.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ימית קליין מביכה
    ההתנהלות צעקנית ולחוצה אולי מנסה להתאים לסגנון היושבים בשולחן הנהלת העיריה
    צפייה בישיבה מבהירה שהעיר מתנהלת כקרקס צעקות
    למה לא מפטרים את פקיד התמיכות אם כשל בתפקידו??

  4. אדיר

    תושבי ותושבות חיפה היקרים והיקרות, היום כבר ברור לכל שעשינו את טעות חיינו בבחירה של קאליש לראשות העיר. ברור כבר לכולנו שהיא לא מתאימה לתפקיד והוא גדול על מידותיה עשרות מונים. העיר נראית איום ונורא מכל בחינה, ההתנהלות שלה, מקורביה, סגניה, יועציה היא פשוט מביכה, אין מילה אחרת. כל כך הרבה נזקים נגרמו בזמן כל כך קצר, כל כך הרבה שערוריות וסקנדלים ומריבות ושביתות שכבר הפסקנו לעקוב. נדמה ששום דבר לא מתפקד בעירייה להוציא הקמפיין הלא נגמר להמשך מינוי יועצים ומקורבים ומקושרים לשלל תפקידים מומצאים. על זה נאמר: אבן שזרק טיפש מאה חכמים לא יצליחו להוציא ואני לצערי הייתי אחד מאותם אלפי טיפשים שהתפתו להצביע לקאליש ועשו את טעות חייהם

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יש בעירייה 5000 פקידים שהתרגלו שהציבור לא עוקב ולכן עשו כלום.
    הישיבות לא היו משודרות והעירייה אצל יהב הסתירה את המחדלים
    עכשיו הציבור עוקב ומייחס את המחדלים של יהב לתקופת קליש שמנסה
    לתקן ומקבלת מקלות ברגליים מפקידים שלא רגילים שבודקים מה הם עושים
    והנה דוגמה מצוינת בדיוק למצב הזה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר