כביש משובש בכרמל הוותיק (צילום: רמי שלוש)
כביש משובש בכרמל הוותיק (צילום: רמי שלוש)

ביקורת מבית: איפה תוכניות העבודה לטיפול בתשתיות?

בשאילתה שהגישה חברת הקואליציה העירונית שרית גולן שטיינברג לראש העיר עינת קליש רותם היא קובלת על כך שבשנתיים האחרונות הנהלת עיריית חיפה לא פרסמה לצד התקציב את תוכניות העבודה לטיפול בתשתיות: "תקציב הפיתוח אמור לשקף את התוכניות הצפויות ולא את משאלות הלב שלנו"

פורסם בתאריך: 22.9.20 07:56

יו"ר סיעת חיפה בשבילנו במועצת העיר שרית גולן שטיינברג הגישה לראש העיר עינת קליש רותם שאילתה בנושא "תוכניות עבודה לטיפול בתשתיות העירוניות", שבו היא קובלת על כך שבשנתיים האחרונות הנהלת העיר לא פרסמה תוכניות עבודה במקביל לתקציב העירייה.

"ב-23 ביוני 2019 הוצגה במסגרת ישיבת מועצה שלא מן המניין עבודת עומק משמעותית על מצב התשתיות בעיר", כתבה גולן שטיינברג אשר נמנית עם הקואליציה העירונית, "מדובר בדוח חשוב ומשמעותי שלא נעשה כמוהו לפני כן ואשר היה אמור להביא לגזירת תוכניות עבודה שעל בסיסן ייבנה תקציב הפיתוח בשנים העוקבות שלאחר מכן. למרבה הצער, בשנת 2020 לא פורסמו תוכניות עבודה לעיר, וכך גם עתה, כאשר תקציב הפיתוח לשנת 2021 אושר ללא תוכנית עבודה מפורטת בצדו".

גולן שטיינברג אף שלחה ביקורת מרומזת לעבר הנהלת העיר כשכתבה: "ציינתי כבר בעבר כי קיימת חשיבות לבניית תוכנית חומש עירונית לעיר, וממנה יש לגזור בכל שנה את המשימות שיבוצעו הלכה למעשה. תקציב הפיתוח אמור לשקף את התוכניות הצפויות בפועל ולא את משאלות הלב שלנו".

 

 

בסיום השאילתה ביקשה גולן שטיינברג לדעת "מהי תוכנית העבודה שעל בסיסה פעלו גופי העירייה בשנת 2020 לתיקון התשתיות? מי קבע את סדרי העדיפויות? ואלו פרויקטים לשיפור התשתיות בוצעו בפועל בשנת 2020 או יבוצעו עד לתום השנה?". כמו כן היא ביקשה "לקבל מענה ביחס לריבודי כבישים, ניקוז, תאורה, קירות תומכים, מדרגות, טיפול במבני ציבור מכל סוג וגנים ציבוריים. אבקש כי יצוין היכן בוצע כל פרויקט תוך ציון שם הרחוב והשכונה, אם דוח מצב התשתיות שהוצג לעיוננו מתוכנן להיות מתורגם לתוכנית עבודה רב שנתית ושנתית, ואם יש כוונה לפרסם תוכנית זו לנוחיות כל התושבים על מנת שיידעו מה צפוי להיות ומתי באזור מגוריהם".

 

עו"ד שרית גולן שטיינברג (צילום: מיכה בריקמן)

עו"ד שרית גולן שטיינברג (צילום: מיכה בריקמן)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. האמת המצערת יש פה עיר שעובדת עבור עירייה, ולא ההיפך

    הבלאגן בעירייה חוגג שרית, ראש העיר פשוט לא הצליחה להשתלט עליו וזו אשמתה העיקרית. היא נכנעה לועד, מאפשרת להם לעשות כל שעולה ברוחם (כולל לא לעבוד כלל). אין תוכניות חומש כי האגפים האלו בבלאגן ניהולי קבוע כבר 15 שנה, 3 שנים לא מרבדים ומשפצים ואז שנה וחצי לפני הבחירות נזכרים במרכז הכרמל או בדרך הים אחרי שהתושבים סבלו שנים ואז העבודות נעשות במהירות עם המון ליקויים במרכז הכרמל הרימו בלטות 3-4 פעמים שוב ושוב, בדרך הים עד היום לא סיימו את כל הרחוב. ככה נראית עיריית חיפה.
    קליש וצוק ניסו, התייאשו, ואז הקימו לעצמם מאין עיריה חלופית של 2030 שאין לה שום סמכויות ביצוע לכלום ולכן לא עושה דבר מלבד גימיקים קטנים פה ושם (פוד טראקס בתור גולת הכותרת העירונית? הבנתם??)
    4500 פקידי עירייה זוללים 48% מתקציב העיר כלומר מליארד וחצי שקל למשכורות ופנסיות עתק, אין דבר כזה בשום מקום בעולם. מאות מליוני שקלים שיכלו ללכת לפיתוח הולכים לכיסי העובדים בהטבות ובמשכורות מנופחות, עשרות מנהלי אגפים, באף עירייה אין ניפוח כל כך ברור ומקומם של אגפים בכפילות ומאות מזכירות שיושבות ועונות לשתי שיחות ביום ושולחות 10 דוא"ל משם לפה, מפה לשם ומרויחות 10 אלף שקל. אין דברים כאלו עיריית חיפה היא מעוז של חוסר יעילות, עיר שמשרתת עירייה ולא ההיפך ולכן גם בריבוד כבישים איש לא טרח ולא חשב שצריך לעשות תוכנית חומש. את מבקשת מהם תכלס לעבוד – נפלת על הראש?? הם לא יעשו כלום כי הם יודעים שראש העיר שנה וחצי לפני הבחירות תתחיל לתקוע שלטי משפצים לכם והכל ייעשה בחפלפ.. מהר ישפכו אספלט אפילו בלי לגרד את הקודם. כי זאת הרמה של יפה נוף ועיריית חיפה וברגע שרוצים ביצוע טיפה יותר גבוה צריך לפנות לגורם חיצוני שיעבוד

  2. שלומי

    תוכנית עבודה מחייבת תכנון, יישום, פיקוח ומעקב.
    בנוסף, אמורה לאפשר שקיפות לגבי סדרי עדיפויות.
    לכן, מי שעסוק בקומבינות למיניהן- ממש לא רוצה תוכנית עבודה.

  3. רינה

    סכנת נפשות לצעוד בשד' אבא חושי, בשד' יצחק, במוריה בין רח' שמשון לרח' הספורט ובעוד מקומות. התחושה היא של זלזול מצד העיריה. עוד מעט יבוא החורף ומפגעיו.

  4. אזרח וותיק.

    קאליש מאכזבת. אם היא מתכוונת להשאיר את עבודות הפיתוח לרגע האחרון שלפני הבחירות הבאות , כמו קודמיה בתפקיד , אני לא אצביע עבורה.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כביש האצטדיון – הכביש המשובש בעותר שראיתי והייתי בהרבה ערים. תושבי קרית חיים צריכים להצביע על התנתקות מעיריית חרפה, תקציבי קרית חיים הולכים לממן ג'ובים לחרדים.. מספיק הגיע זמן שקרית חיים תתחבר למוצקין.

  6. שושן

    העיר מתדרדרת מיום ליום.
    תחלואה/כבישים וכמובן חזירים
    בחיפה לא קונים דירה,. קונים דיר.
    חבל מאוד.

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    איחוד קרית חיים וקרית מוצקין, יהיה הזעזוע החיוני ש"ינער" את עיריית חיפה הכושלת. רק כש-40 אלף איש ואשה יצביעו
    על עזיבת חיפה וחיבור עם השכנה בקריות אולי עובדי העירייה יבינו שלציבור נמאס מהם והגיעו מים עד נפש.
    חצי מתקציב העיר הולך למשכורות ותנאים מופלגים של עובדי עירייה שלא מסוגלים לתת שירות בסיסי של טיפול בפניות
    ונקיון ותחזוקת כבישים וגנים. נראה שככל שהארנונה עלתה בעשרים השנים האחרונות היא נשאבה כולה למימון משכורות גבוהות
    דרוש מבקר חיצוני שיבדוק את תפקוד כל אגפי העייריה בדיוק כמו הבלאגן ביפה נוף נגלה בזבוזי עתק של מאות מליוני ש'
    על עצמם במקום להחזיר את הכסף לשיפור העיר תחזוקה החלפת צנרת ונקיון.
    קרית חיים היא לא שכונה כמו שפרינצק שאפשר להזניח ורק לשתול כמו יהב קצת צמחים בדרך צרפת בכיכרות למי שנוסע דרכה.
    קרית חיים לא ניתן לקנות במצגת עם תוכנית פרופסורית מהטכניון שלא נותנת אפילו תשובה מה יקרה בין דגניה לחוות המיכלים
    הכסתח חייב להיפסק
    ועד קרית חיים צריך לנהל מו"מ מזורז עם צורי על איחוד מוצקין חיים מדובר על עיר 80 אלף תושב הגדולה צפונית לחיפה שתוכל לטפח חוף הים, לקבל את חוות המיכלים ולהקים מרינה, התחדשות עירונית גדולה ואיכות חיים משותפת.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר