אביהו האן ועינת קליש רותם (צילומים: מירב שדה; ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
אביהו האן ועינת קליש רותם (צילומים: מירב שדה; ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

הצעה לסדר: "טיפול בחוסר השקיפות העירונית"

בהצעה לסדר שהגיש דורש יו"ר סיעת הירוקים אביהו האן להקים ועדת ניהול אובייקטיבית שתבחן את פעילות 'Haifa on air', לאפשר כניסה של עיתונאים לישיבות המועצה; לבחון חשש לניגודי עניינים בפעילויות העירייה מול גופי תקשורת ולבחון מחדש מינוי של חברי מועצת העיר בוועדות החובה

פורסם בתאריך: 18.10.20 07:59

יו"ר סיעת הירוקים במועצת העיר אביהו האן הגיש הצעה לסדר שכותרתה היא "טיפול בחוסר השקיפות העירונית, במינהל לא תקין וביחסיה של ראש העיר עם התקשורת". בהצעתו כתב האן: "בשנה וחצי האחרונות אנו חווים בעיה קשה בתחומי השקיפות העירונית. העירייה פועלת במחשכים, אין שיתוף פעולה שנדרש עם תושבי העיר, עם היזמים, עם בעלי העסקים ועם התעשיינים, יש התעלמות מוחלטת מהתקשורת המקומית והארצית, ויש ניהול לא תקין במגוון רחב של פעילויות של העירייה והתאגידים העירוניים".

האן גם הציג דוגמאות לטענות שאותן הוא העלה. הראשונה היא השידור "Haifa on Air" בפייסבוק שבו מראיין דובר העירייה אלירן טל מרואיינים שונים וסוקר את הנעשה בעיר במהלך השבוע: "הקמת ערוץ התקשורת 'Haifa on air' בעלות כספית גבוהה, אשר מתפקד כשופר ראשי של ראש העיר עינת קליש רותם על חשבון משלמי המסים החיפאים, מתפקד כערוץ בסגנון פראבדה, ללא ביקורת נדרשת ותוך מצג שווא שבו הדובר מראיין גורמים שונים בחיפה באופן אובייקטיבי".

באשר ליחסיה של קליש רותם לתקשורת כתב האן: "אנו חווים בשנה וחצי האחרונות חוסר תגובה של ראש העיר לשאלות לגיטימיות של עיתונאים וערוצי תקשורת. מציאות זו אינה טובה לחיפה ומציגה אותה כעיר שאינה מטפחת שיתופי פעולה, שקיפות ומינהל תקין. זה דורש תיקון מיידי". האן הוסיף כי "בחודשים האחרונים מונעים ללא סיבה מוצדקת מעיתונאים כניסה לישיבות מועצת העיר. זהו אקט חמור מאין כמוהו המהווה פגיעה קשה בדמוקרטיה העירונית ובשקיפות הנדרשת לסיקור אובייקטיבי של פעילות המועצה. ערים אחרות אינן מונעות מהתקשורת המקומית לסקר באופן אובייקטיבי את ישיבות המועצה. נדרשת החלטת תיקון מיידית בנושא זה". כמו כן טען האן כי "לאחרונה נחשפנו למידעים שונים אשר מעלים חשש לניגודי עניינים בפעילויות העירייה מול גופי תקשורת מועדפים. יש לטפל בהיבטים אלה באופן מהיר וחד משמעי ולעקור אותם מהשורש".

 

 

על נושא המינהל התקין כתב האן: "אנו נחשפים למינהל לא תקין במינוי של חברי מועצת עיר לועדת הכספים שאינו תואם את מבנה המועצה כפי שנדרש בפקודת העיריות, לבעיות קשות במינוי יו"ר לתאגיד יפה נוף, לבעיות קשות במינוי מקורבים כיועצים ועוד".

חמש הצעות ההחלטה שעליהן יתבקשו חברי המועצה להצביע הן כי "יש להקים ועדת ניהול אובייקטיבית שתבחן את פעילות 'Haifa on air' ותהווה מועצת על בפעילות הערוץ; הן ראש העיר והדובר מחויבים במתן תשובות בלו"ז קצר ומהיר לשאלות עיתונאים, כאשר אנו ממליצים על יישום נוהל מחייב לשאלות לגיטימיות של עיתונאים ותשובות מסודרות לפי הנוהל; יש לאפשר באופן מיידי כניסה של עיתונאים לישיבות המועצה; בחינה של היועצת המשפטית לחשש לניגודי עניינים בפעילויות העירייה מול גופי תקשורת והכנת דוח בנושא תוך שבועיים מהיום; ובחינה מחדש של מינוי חברי מועצת העיר בוועדות החובה כדי להתאים את מבנה הוועדות למבנה מועצת העיר".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. צודק בכל מילה

    הם עדיין בפחד מהנצחון בבחירות מלפני שנתיים… לא מאמינים. הצל של יונה עדיין גדול ומעפיל אליהם.
    יש כנראה מה להסתיר…
    "כל העולם נגדי" "שמה קצוץ על כולם…"

    ניפגש בסיבוב הבא 30.10.2023… לא יעבדו עלינו פעמיים !!!

  2. ניר

    דווקא בתקופת יהב היה חוסר שקיפות משוועת. להיזכירכם, יהב התנגד בכל תוקף לשידורי לייב של ישיבות המועצה. מה היה לו להסתיר? ממה פחד?

  3. חיפאי

    אני מקווה כי זוהי הקדנציה הראשונה ואחרונה של עינת קליש. היא כשלון חרוץ.

  4. גל

    ניר אתה טועה. אולי אתה מתכוון שבזמן יהב התושבים לא נחשפו לכל העשייה הרבה לטובת העיר ותושביה, וזה נכון שלא כל דבר פורסם. אבל לא הייתה סתימת פיות , הסתרה , עבודה במחשכים ודיקטטורה בולשביקית. יונה יהב גם הסתובב הרבה בעיר ואפשר היה לפגוש אותו ולדבר איתו בהרבה הזדמנויות והוא היה קשוב מאוד לתושבים, מכבד ומדבר בצורה מכובדת מאוד . קליש בניגוד אליו לא יודעת לדבר יפה ולא לכבד את העומד מולה , שם הדלה ומביישת אותנו תושבי העיר. גם הראיונות שהיא נותנת הם בושה ברמה נמוכה מאוד.

  5. הסקרן

    לניר – המגיב הקבוע
    אם אתה מגיב בשכר – תשתפר, אתה לא מספק את הסחורה.
    אם אתה סתם מתנדב – תרפה, אתה סתם מזיק.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר