הקשתות בחוף בת גלים (צילום: לריסה טנדלר)
הקשתות בחוף בת גלים (צילום: לריסה טנדלר)

הצעה לסדר: להחזיר את הקשתות לטיילת בת גלים

בשנת 2018 קרסו הקשתות בטיילת בת גלים, והתוכנית להקמתן מחדש לא יצאו אל הפועל לאחר חילופי השלטון. כעת מבקש יו"ר סיעת חד"ש רג'א זעאתרה להקים אותן מחדש. זעאתרה: "הקשתות היו סימן היכר בל ייפרד מהטיילת ומהשכונה"

פורסם בתאריך: 8.11.20 10:22

יו"ר סיעת חדש במועצת העיר רג'א זעאתרה הגיש הצעה לסדר להחזרתן של הקשתות שהיו חלק מהנוף של טיילת בת גלים ונהרסו באפריל 2018. "בשנת 2018 הוסרו הקשתות המיתולוגיות בטיילת בת גלים לאחר שקרסו במהלך עבודות אחזקה", כתב זעאתרה בהצעתו, "במקומן הותקנו סככות מעץ למרות שהעירייה הבטיחה לשקם את הקשתות ו/או לתכננן מחדש. תושבים רבים בשכונה ובעיר מתגעגעים לקשתות שהפכו במרוצת השנים לאחד מסימני ההיכר של הטיילת הוותיקה".

זעאתרה הוסיף כי "מעבר למחיקת זיכרון היסטורי אייקוני, התושבים מתלוננים גם על עניינים פרקטיים – סככות העץ מצלות בעיקר בשעות הצהריים בעוד שהקשתות היו מצלות לאורך כל שעות היום; הקשתות היו מגנות מפני הרוח בכל עונות השנה ומהגשם בחורף; הקשתות היו מבודדות אקוסטית, ולכן הן סייעו למנוע מטרדי רעש; הקשתות אפשרו לילדים לטפס ולשחק מעליהן, ואם יש בעיה בטיחותית עם הטיפוס – כפי שהעלו חלק מהתושבים – יש לחשוב על פתרון יצירתי שיכלול הצללה מקיפה, הגנה מפני רוח וגשם ושמירה על הזיכרון ההיסטורי".

ב-15 באפריל 2018 פרסמה עיריית חיפה פוסט בפייסבוק שבו נכתב: "הקשתות בבת גלים – בונים מחדש. בביקורת שנערכה במקום התגלה כי מצבן של הקשתות אינו בטיחותי והוא מסכן חיי אדם. במהלך עבודות החיזוק קרסו חלקים מהקשתות ולכן הוחלט להרוס אותן ולבנות מחדש. ראש העיר יונה יהב הנחה את הצוותים לקיים פגישה בהקדם עם משרד האדריכלים שתכנן את הקשתות במקור על מנת לתכנן את הקמתן מחדש".

 

הפוסט של עיריית חיפה, אפריל 2018

הפוסט של עיריית חיפה, אפריל 2018

 

בעיריית חיפה הכינו תוכנית עבודה לחידוש הקשתות, אך לאחר בחירתה של עינת קליש רותם לא יצאה התוכנית אל הפועל. לאחרונה הוצבו בטיילת פרגולות לצורך הצללה, אך התלונות בקרב תושבי בת גלים באשר לאפקטיביות של ההצללה הלכו וגברו. כעת, עם הצעתו לסדר של זעאתרה, יחזרו הקשתות אל סדר היום הציבורי.

 

 

הצעת ההחלטה של זעאתרה מבקשת "לבחון להחליף את סככות העץ הקיימות בקשתות מחומר מתאים שיאפשר את כל האלמנטים (הצללה רבת שעות, הגנה מרוח ומגשם), ולהעביר את הנושא לבדיקה של מנכ"ל העירייה ו/או כל גורם מקצועי אחר בעירייה".

זעאתרה אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "כמו כל ילד חיפאי בשנות ה-80 וה-90, טיילת בת גלים נחשבה בעיני במשך שנים רבות כטיילת העיקרית של חיפה, עוד לפני שפותחה טיילת דדו. טיילת בת גלים שימשה את תושבי העיר ואת מבקריה, ורבים עדיין גודשים אותה לספורט ולבילוי, והיא חלק מהנוף הייחודי של השכונה. הקשתות היו סימן היכר בל ייפרד מהטיילת ומהשכונה, ולכן אני מבקש להחזיר אותן".

 

הקשתות בחוף בת גלים (צילום: לריסה טנדלר)

הקשתות בחוף בת גלים (צילום: לריסה טנדלר)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

15 תגובות
  1. הסוף בחיפה ידוע מראש....

    בדיוק כמו של טראמפ !!
    זריקה חופשית מכל המדרגות.
    ניפגש ב 30.10.2023

  2. חיפאי מיואש

    עסקים סגורים, אנשים יושבים בבית עם מקרר ריק וילדים שלא יכולים ללמוד מרחוק כי אין להורים שלהם כסף למחשב, אבל חשוב יותר להשקיע בשיקום הקשתות של טיילת בת גלים.

    רון חולדאי מה דעתך לעשות איזה רילוקיישן לצפון?

  3. אדריכלית אעלק

    אם זה היה רעיון של קליש לשים את הפרגולות במקום הקשתות אז זה כבר מצביע על טמטום. לא ייתכן שראש העיר תהיה אדריכלית וההצללה בעיר תיראה כאילו היא לקוחה מאיזה פינת עישון ליד השק"ם. אין יצירתיות?

  4. גלית, כרמל

    רעיון רע. הקשתות היו מכוערות מאד ויצרו רושם לא נעים ומוזנח על המטיילים בבת גלים. דרוש פתרון אחר.

  5. אין לך במה להתעסק?

    למה אתה לא יוזם פעיליות באמת חשובות כמו הביטחון האישי של תושבי הדר? מה עם מה שקורה באזור רחובות הרצליה ועמק הזייתים? אכלוס של גורמים שליליים בהדר?…..כי זה בעייתי…? עדיף להתעסק עם קשתות בבת גלים….?

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הזעתר הזה אמיתי????? תראו במה הוא כל כך עסוק בזמן האחרון ..שבסמל של חיפה יהיה רשום גם ערבית ועכשיו בפאקינג קשתות מחורבנות ומגעילות !!?? זה מה שיש לו בראש בתקופה הזאת

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    האנשים ההזויים הקיצונים והצעקניים ביותר בחיפה נכנסו למועצה
    כאלו שהם חסרי כישורים מלבד להוציא הודעות לתקשורת
    דרוש תיקון רציני בבחירות הבאות

  8. בת גלימית

    רעיון נפלא ! בכלל רצוי להתחשב בנבחרי הציבור של השכונות לפני שמשנים את הנוף השכונתי ! הקשתות היו סמל בולט בנוף הבת גלימי ואם לא היו בטיחותיות היה עדיף לשמור עליהן אבל לשפץ אותן ולחדש אותן.

  9. אמיר

    במה אתם מתעסקים שם בחיפה
    כל כך מנותקים, ומה שמעניין את תושבי העיר הזאת אלה קשתות בטון מסריחות שהיו בלילה יושבים שם נרקומנים
    כיעור שלא יתואר
    בפעם הבאה שאבקר בחיפה, מקווה לא תהיתקל בקשתוץ הבטון המבחילות

  10. ככה כל חיפה התפוררה אצל יהב

    זאת היתה השיטה. לא תחזקו, ואז הורידו כי הפך מסוכן
    את ההרס של יהב יקח 20 שנה לתקן

  11. אזרח פשוט...

    תוחזר הנוסטלגיה…. הקשתות מזכירת לנו התושבים שגדלו באזור דברים טובים וציויון ייחודי שהלוואי ויחזור…

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר