עינת קליש רותם (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
עינת קליש רותם (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

שתי ישיבות בשבוע בגלל שראש העיר לא השיבה לשאילתות

בשל הצטברות של שאילתות שעליהן ראש העיר עינת קליש רותם לא השיבה בזמן, כפי שמתחייב בפקודת העיריות, הודיעה מזכירת המועצה דיאנה רוי כי השבוע יתקיימו שתי ישיבות. מוטי בליצבלאו מסיעת הירוקים: "קליש רותם ממשיכה לנסות ולהצר את צעדיהם של חברי המועצה בניגוד לחוק"

פורסם בתאריך: 29.11.20 07:57

שתי ישיבות של מועצת העיר יתקיימו השבוע יום אחר יום – בשלישי וברביעי – וזאת בשל דרישה של שלושה חברי מועצה – מוטי בליצבלאו והילה לאופר מסיעת הירוקים שבאופוזיציה ויו"ר סיעת חד"ש רג'א זעאתרה מהקואליציה – לקיים דיון בשאילתות שהגישו ולא נענו לאחר שתי ישיבות כמתחייב מפקודת העיריות, וכן בשל הצטברות שאילתות מישיבות קודמות.

לפי סעיף 36 בתוספת השנייה לפקודת העיריות, שנושאה הוא "הגשת שאילתה ותשובה", רשאי חבר מועצה להגיש שתי שאילתות לקראת ישיבת מועצה במועד שלא יאוחר משבעה ימים ממועד הישיבה. אם "לא נמסרה תשובה לשאילתה בשתי ישיבות מן המניין שהתקיימו לאחר הגשתה, יועמד נושא השאילתה, לפי דרישת השואל, כסעיף ראשון על סדר היום בישיבה מן המניין הקרובה ויקוים דיון בנושא".

בשל הצטברות של שאילתות שלא נענו, ועל מנת להימנע מקיום דיונים מקדימים לפני הישיבות אשר עשויים להתארך במכוון ביוזמתה של האופוזיציה, הודיעה מזכירת המועצה דיאנה רוי לחברי מועצת העיר כי "מכיוון שחלק מהשאילתות הפכו לנושאים ראשונים על סדר יומה של המועצה, ונוסף על כך קיימות שאילתות רבות נוספות המונחות לפתחה של המועצה ביום שלישי, אנו מודיעים על מועדי כינוס ישיבות המועצה מן המניין ביום שלישי וביום רביעי".

מעתה, הדרישה לקיים דיון בשאילתות שלא נענו לאחר שתי ישיבות תהיה כלי שבו מתכוונת האופוזיציה להשתמש כחלק מהמאבק בראש העיר.

 

 

בחודש אוקטובר כתב חבר מועצת העיר מוטי בליצבלאו מסיעת הירוקים ליועצת המשפטית של העירייה עו"ד ימית קליין: "נודע לי כי ראש העיר הנחתה את מזכירות המועצה שבכל ישיבת מועצה מן המניין יוצגו לא יותר מעשר שאילתות בישיבה אחת. נראה לי כי הנחיה זו, אם אכן ניתנה, סותרת את נוהלי הגשת שאילתות וקבלת תשובה מראש העיר. לדוגמה, אם הוגשו לישיבה מסוימת 17 שאילתות, הרי לא ייתכן לדחות שבע מהן לישיבות אחרות שכן בפקודת העיריות נכתב כי ראש העיר 'רשאי לדחות את תשובתו עד הישיבה מן המניין שלאחר הישיבה הבאה, ובלבד שלא ידחה את תשובתו לגבי יותר משתי שאילתות בישיבה אחת'. לפי הבנתי יכול ראש העיר לדחות שתי שאילתות לישיבה אחרת ולא יותר'".

לפני כשבועיים פנה שוב בליצבלאו לקליין לאחר שלטענתו הוא לא זכה להתייחסות. "רוי ערכה טבלאות של השאילתות שנשלחו למזכירות חמישה חודשים אחורה", הוא כתב, "והתברר כי כמה שאילתות נדחו לישיבה הבאה ויש כאלו שנדחו יותר משתי ישיבות עוקבות. מבדיקת הטבלאות נראה בבירור כי התנהלות השאילתות במועצה יצא מכלל שליטה".

בליצבלאו אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "אחד מהכלים שעומדים לזכותו של חבר מועצה הוא מוסד השאילתות, שבאמצעותן ניתן להעלות נושאים שונים הקשורים לפעילותה של העירייה, לקיים פיקוח ולדרוש שקיפות. לאחרונה הבחנתי כי ההתנהלות של השאילתות במועצה אינה מתקיימת על פי החוק. שאילתות נדחו מישיבה לישיבה, והיה קשה לעקוב מתי הן מוצגות. לפני כחודש וחצי פניתי למזכירות המועצה וביקשתי לקבל את סיכום השאילתות בישיבות המועצה חמישה חודשים לאחור. במקביל פניתי ליועצת המשפטית כדי לקבל חוות דעת בעניין, אך עד היום היא לא ענתה לי. קליש רותם ממשיכה לנסות ולהצר את צעדיהם של חברי המועצה בניגוד לחוק".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

13 תגובות
  1. איציק

    יכול להיות שהיא כל כך עסוקה בתיקון וריבוד הכבישים בעיר שאין לה זמן להשיב לשאילתות.

  2. ניר

    תנו לה לעבוד, קרציות. אתם סתם מבלבלים את המוח בשאילתות מיותרות, העיר מתקדמת ואתם שמים מקל בגלגלים.

  3. ר. סגל

    ככה זה עם עבריינים. החוק הוא המלצה בלבד. מקומה של העבריינית המורשעת הוא בכלא

  4. אילנה

    זה לא ענין של זמן זה ענין של אישיות, אין לה שום ענין לענות, גם לא לפניות פרטיות לתושבים. והדרך להראות בעיקר לחברי האופוזיציה שהיא מצפצפת עליהם, היא להתעלם מהשאילתות. ובינינו, זה גם עוזר להתפטר מהצורך לפתור את הבעיות שעולות.

  5. היא פראנואידית ורואה בכל שאילתא פגיעה אישית

    זה מעיד על חוסר ביטחון לצד זלזול מובהק בנציגי הציבור.

  6. "הכל בסדר".....לשאילתות של החרדים היא תענה מהר

    שמה פס על חלק ענק מהציבור החיפאי

  7. היא לא מסוגלת לקבל ביקורת

    לכן בכל דיוני ההנהלה הבכירים סותמים את הפה ולא מביעים את דעתם האמיתית. יש רק חנופה וליקוקים.

  8. אא

    לא מתאימה לנהל את חיפאה שתלך לנהל את סני ברק פה זה לא מקום דתי ויש בעיות אחרות בעזרת יתחלף ראש עיר חדש

  9. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מעניין מה היה קורה אם בקדנציה הקודמת יונה יהב לא היה עונה לשאילתא שלה. ישר היו עולים פוסטים וסרטונים שאצלה זה לא ייקרה והיא תשים לזה קצ.

  10. יעל

    היא בזיון לעיר חיפה…לא עשתה כלום למען העיר והתושבים..עשתה ועושה למען עצמה והמקורבים שלה…היא חייבת לעוף ממש ביזיון

  11. שושי כהן

    עינת קליש תמשחי בעבודתך לאנשים יש צרות עין מהצלחה לא לשים לב

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר