עיריית חיפה (צילום: רמי שלוש)
עיריית חיפה (צילום: רמי שלוש)

שוברי תשלום הארנונה יישלחו ללא ההנחה שאושרה

בימים הקרובים תחל עיריית חיפה לשלוח לתושבים ולבעלי העסקים בעיר את שוברי תשלום הארנונה לשנת 2021 שבהם יופיע שיעור עדכון אוטומטי של 1.1 אחוז, וזאת למרות שמועצת העיר אישרה לא להחיל את העדכון. הסיבה: עיכוב מתן אישור חריג ממשרד הפנים

פורסם בתאריך: 13.1.21 13:19

עיריית חיפה תשלח בימים הקרובים שוברי תשלום ארנונה לשנת 2021 עם שיעור עדכון ארנונה אוטומטי של 1.1 אחוז, וזאת בשל עיכוב מתן אישור חריג ממשרד הפנים. כמו כן, ההנחה בארנונה שאותה ביקשה ראש העיר עינת קליש רותם להעניק, כמו למשל לעסקים בקומת הקרקע ברחובות מדרגות ולחללי עבודה לאמנים, ואשר אושרה על ידי מועצת העיר בצו המסים לא תחושב.

העירייה עיכבה את שליחת שוברי הארנונה בהנחה שהאישור להקלות יאושר, אך גורם בעירייה אמר ל"כלבו – חיפה והקריות" כי אם האישור ממשרד הפנים לא יתקבל בימים הקרובים יישלחו השוברים שכוללים את העדכון האוטומטי של ההעלאה בארנונה, וכשזה יתקבל יזוכו התושבים בדיעבד או חשבונם יתעדכן בתשלומים העתידיים.

כזכור, בחודש יוני 2020 אישרה מועצת העיר את צו המסים לשנת 2021 בהסתמכה על בקשתה של ראש העיר ממשרד הפנים לא להחיל את שיעור עדכון ההעלאה השנתית האוטומטית. על פי חוק ההסדרים במשק המדינה, שיעור הארנונה השנתי מתעדכן מדי שנה באופן אוטומטי בהתאם לנוסחת עדכון קבועה, ושיעור ההעלאה לשנת 2021 נקבע על 1.1 אחוז. אלא שעיריות איתנות, כדוגמת עיריית חיפה, רשאיות לפנות לשר הפנים ולשר האוצר בבקשה לקבל היתר להפחתה חריגה בשיעור העדכון האוטומטי.

בשל העיכוב שנוצר במשרדי הממשלה במתן ההיתר החריג ביקש גזבר העירייה רוני בן חיים מחברי מועצת העיר לאשר הצעת החלטה ל‏שינוי‏ תנאי‏ מתן‏ הנחות בארנונה למשלמי‏ם את מלוא‏ הסכום מראש ולדחות את מועד התשלום. לפי הצעה זו, למשלמי הארנונה במלואה עד 31 בינואר תינתן הנחה בשיעור של שני אחוזים, ולמשלמי הארנונה במלואה עד 15 בפברואר תינתן הנחה בשיעור של אחוז אחד.

 

 

גורם בעירייה הפנה אצבע מאשימה אל משרד הפנים ואמר: "זו שלומיאליות של המערכת הממשלתית. העירייה פנתה בזמן לאשר את צו המסים, אך משום מה שר הפנים עיכב את החתימה, וכשסוף סוף חתם הוא העביר את זה לחתימתו של שר האוצר. גם שר האוצר עיכב את החתימה, ואחרי שעשה זאת הוא החזיר את ההיתר למשרד הפנים. אלא שאז אמרו במחלקה המשפטית של משרד הפנים שהם מסרבים לחתום בגלל שהמועד לאישור חלף. מי שמעכבת את העניין זו המחלקה המשפטית של משרד הפנים".

לדבריו של הגורם, קליש רותם פנתה למנכ"ל משרד הפנים מרדכי כהן בבקשה לפתור את הסוגיה מול היועץ המשפטי של משרדו, "אך נכון לעכשיו העירייה עדיין לא קיבלה תשובה. הבעיה היא שהעירייה כבר עדכנה את המערכת הממוחשבת כך שהיא תעניק את ההנחות וכבר עמדה לשלוח את ספחי התשלום, אבל אז התברר שזו עבירה על החוק. לכן הוחלט אתמול שהשוברים יישלחו עם ההעלאה האוטומטית כי אין ברירה. צריך להספיק לאפשר לתושבים לקבל את ההנחה על תשלום מראש".

הגורם סיכם ואמר כי "העירייה תשלח את השוברים לתשלום הארנונה עם ההעלאה האוטומטית כאילו צו המסים לא אושר, ואם יגיע ההיתר החריג תפחית העירייה את התשלומים העתידיים, והתושבים יקבלו את כספם בחזרה".

ממשרד הפנים נמסר בתגובה: "הנושא נמצא בבדיקה משפטית".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. זו התוצאה כאשר ראש העיר מתנגחת קבוע עם משרדי הממשלה

    החוכמה היא לקיים יחסי עבודה תקינים תוך שמירה על האינטרסים של העיר. כאשר ההתנגחות עם משרדי הממשלה הופכת לאג'נדה שמלווה בהתלהמות פופוליסטית – זו התוצאה.

  2. "אני לא מתמנגלת"

    זאת לא אג'נדה, זאת טפשות ושליפות מותן, דרך פעולה קבועה. כמו שהפסיקה את דילול החזירים בתרועות ומצילתיים והיום לא יודעת איך להתמודד עם ההשלכות. הכריזה בצהלות על הגשת תוכנית בינוי ערים -שנפסלה ע"י בית משפט ועוד!

  3. אי אפשר להמשיך ככה. מרגיש פה 1950

    מדינת עולם שלישי, איפה ההיי טק?
    שוברים לתשלטם, כמו לפני חמישים שנה.
    בכל העולם כבר מעודכן הפרופיל שלך עם הזכויות וההנחות ואז כל המיסים מעודכנים לפיו ומשלמים דרך החשבון הדיגיטלי.
    עיריית חיפה באיזה מאה אנחנו?!
    סובלים מעירעות לא יעילות שמעסיקות עשרות בארנונה, בערים היום יש 3 עובדי גבייה במערכות ממוחשבות שגובים ומעדכנים פרופילי מס ארנונה מחמישים אלף איש בכל פרבר. די בחיי מדברים פה על זיהום אויר, מה עם הזיהום הבירוקרטי שמייצר סיוט כל שנה לחיות ולשחם מיסים במדינה הזאת.
    מספיק כבר להקשות על הציבור סתם כדי לתת ג'ובים לעוד חמולות פקידים מיותרת.

  4. HIGH TECH

    שלחו לי בולי תשלום ארנונה אדביק על משקוף הדלת כמו התרומות של פעם
    אפשר לשלוח עם האוטו גלידה. אפשר להנפיק גם דרכון ירוק של מחוסנים כמו פעם ולנקב דפים בו על כל חיסון.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר