עו"ד קארין קריספל (צילום: פרטי)
עו"ד קארין קריספל (צילום: פרטי)

"חשוב לי שהלקוחות שלי יידעו שיש להם פרטנר שמלווה אותם"

כמי שהייתה שם בעצמה, עו"ד ומגשרת קארין קריספל יודעת עד כמה גירושים ופירוק משפחה הם חוויה קשה. לכן, היא נמצאת שם עבור לקוחותיה בכל שעה, כשהיא מקפידה להציג בפניהם את כל המידע, לטוב ולרע. "אני רואה לא רק את טובת הילדים, אלא את טובת ההורים והמשפחה כולה. יש לי מחויבות גדולה כלפי הילדים, אבל חשובה לי טובת כל התא המשפחתי"

פורסם בתאריך: 4.3.23 17:42

דיני המשפחה והגירושים הם אחד התחומים המורכבים והמעניינים בעריכת הדין. התחום דורש מצד אחד מקצועיות, ידיעת החומר והמשפט, ומצד שני, רגישות, אמפתיה והכלה. מי שמלווה את הלקוחות שלה באנושיות ונמצאת שם עבורם בתקופה הלא פשוטה היא עו"ד קארין קריספל.

"אני אדם שיודע להקשיב ולהכיל ולכן אני מבינה היטב את הלקוחות שלי", אומרת עו"ד קריספל, "גירושים הם חוויה מאוד קשה, ובתור מישהי שגם עברה את זה באופן אישי, אני מבינה את הלקוחות שלי וזמינה עבורם. חשוב לי לעזור להם לעבור את החוויה בצורה אנושית, שיידעו שיש להם פרטנר שמלווה אותם ושמקשיב להם. כמו כן חשוב לי להציג בפניהם את כל המידע לטוב ולרע".

עו"ד קריספל מציינת שכאשר מתקבל תיק חדש במשרדה, חשוב לה ללמוד ולהכיר גם את הצד השני, להבין מה מערכת היחסים בין בני הזוג, מי הן הנפשות הפועלות, מהם הגבולות, וביחד עם הלקוחות לבנות את האסטרטגיה הנכונה. "במשך השנים למדתי שאין תיק שדומה למשנהו, ולכל משפחה יש את הדרך הנכונה לה".

 

 

עו"ד קריספל היא בעלת תואר ראשון במשפטים. את התמחותה עשתה באחד מהמשרדים המובילים בחיפה העוסק בדיני משפחה ופלילים. לעריכת דין הגיעה עו"ד קריספל מתוך הזדמנות שנקרתה בפניה. היא למדה לתואר ראשון בקרימינולוגיה ופסיכולוגיה, ובמהלך הלימודים עבדה עם שופט בדימוס שאמר לה שמתאים לה לעסוק בתחום המשפטי. היא לקחה את דבריו לתשומת לב ועשתה הסבה למשפטים.

כיום משרדה נותן מענה לכל הסוגיות בדיני משפחה, והיא מייצגת לקוחות בבית המשפט ובבית הדין הרבני, לרבות בהליכי גישור משפחתי, הסכמי גירושים, הסכמי ממון, הליכי גירושים, אחריות הורית והסדרי שהות, מזונות ילדים, חלוקת רכוש, צוואות, ירושות, הסכמי ממון, עריכת ייפוי כוח מתמשך ועוד. "במהלך התמחותי הבנתי שהנושא המשפחתי והעשייה בו הוא תחום הקרוב יותר לליבי", היא מסבירה.

מה מבדל אותך מעורכי דין אחרים?

"אני מסתכלת על התיק בצורה מלאה ורואה לא רק את טובת הילדים, אלא את טובת ההורים והמשפחה כולה. כעורכת דין יש לי מחויבות גדולה כלפי הילדים, אבל חשובה לי טובת כל התא המשפחתי, ולכן לנסות לסיים את התהליך באופן חיובי. חשוב שהלקוחות ייכנסו לתהליך בעיניים פקוחות, יסתכלו כמה שנים קדימה ולא רק כאן ועכשיו. אני מסבירה להם את התהליך, פורשת בפניהם את המציאות, את הטוב ואת הרע, ומציינת שאנחנו יודעים איך אנחנו נכנסים לתהליך, אבל לא איך יוצאים ממנו, כשאני נזהרת לא לדחוף אותם למקומות שלא נכונים להם כבני אדם וכמשפחה. חשוב לי שההורים יבינו שיש להם מחויבות כלפי הילדים, אך גם כלפי עצמם כאשר כל דבר משפיע באופן ישיר על הבית, העבודה והחיים ובקשר ישיר גם על היחסים עם הילדים ועל נפשם. מאוד חשוב לי שבסיום התהליך הם ייצאו עם חוויה טובה ועם כלים שקיבלו לאורך הדרך, שיהיו מאושרים, שיראו גם את עצמם ושיהפכו להיות הורים טובים יותר. מי שירוויח מכך הם הילדים. בסופו של דבר הם ממשיכים להיות משפחה אך מסוג אחר".

יש תיקים שאת לא מטפלת בהם?

"אני לא לוקחת תיקים של לקוחות שעושים צעדים מכוונים, שפוגעים בילדים שלהם. לעיתים, אני מטפלת בתיקי ניכור הורי קשים, ואם אני רואה שיש הורה שמתנגד לתוכנית טיפולית או עושה נזק לילד שלו במכוון, אני לא אקח את התיק. אם זה קורה במהלך טיפולי בתיק, אני אפסיק את הייצוג בתיק".

רגע לפני יום האישה, לדעתך יש הבדל בין עורכת דין אישה לעורך דין גבר?

"מבחינה מקצועית, אני לא חושבת שיש הבדל בין המינים. הייצוג מאוד תלוי ברגישות של עורכי הדין כלפי הלקוחות שלהם ופחות מבחינת מין המייצג. חשוב לי לזהות את הצרכים של כל לקוח ולהתאים את השירות לערכים של הלקוח ושלי כעורכת דין. כשזה נאמר, בשנים האחרונות ניתן לראות שנשים מעריכות את עצמן יותר ומגיעות לתפקידים בכירים, אמנם לא מספיק, אבל זו ההתחלה. בנוסף, כעורכות דין אנחנו לומדות יותר להעריך את עצמנו, להציג מודל נשי חזק, ישר והגון ולהגיע להצלחות. כמו בכל תחום או מקצוע, כששני אנשים בעלי מקצועיות נמצאים באותו תפקיד, צריך שהתמחור של שווי העבודה יהיה ללא קשר למגדר, ולדעתי, בעניין הזה, יש עוד דרך לפנינו".


עורכת דין קארין קריספל

משעול הגפנים 58 עתלית  טלפון: 052-3068999  פקס: 04-9840846  

דוא"ל: [email protected]

לפייסבוק של עו"ד קארין קריספל >>>

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר