נציגי הנכים המבקשים להפגין בפתיחת הפסטיבל (צילום: עמותת אחווה)
נציגי הנכים המבקשים להפגין בפתיחת הפסטיבל (צילום: עמותת אחווה)

בג"צ אישר את הפגנת הנכים בפתיחת פסטיבל הסרטים

ההפגנה תתקיים ביום חמישי ברחבת האודיטוריום. עו"ד גיל גולדרייך, נציג העמותה המארגנת את ההפגנה: "השופטים העבירו מסר ברור לרשויות בעד חופש הביטוי"

פורסם בתאריך: 3.10.17 15:55

בג"ץ אישר היום (שלישי) לעמותת אחווה למען אנשים עם מוגבלות להפגין בפתיחת פסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-33 בחיפה. בכך קיבלו שופטי בג"ץ את עתירת אנשי הארגון נגד האיסור על ההפגנה ברחבה המרכזית ליד האודיטוריום.

ההפגנה מתוכננת להתקיים ביום חמישי בשעה 19:00, ולדברי אנשי העמותה היא נועדה למחות על "מדיניות האנטי נכים ואנטי נגישות שמוביל ראש העיר יונה יהב".

עו"ד גיל גולדרייך שייצג את העמותה בעתירה: "שופטי בג"ץ הכריעו היום לטובת האזרחים המוחלשים ביותר בחברה הישראלית – ציבור הנכים. השופטים העבירו מסר ברור לכל הרשויות בישראל ולמשטרה שהזכות לחופש הביטוי היא חלק בלתי נפרד מכל אירוע ציבורי. הזכות לחופש הביטוי יכולה לדור בכפיפה אחת גם עם אירוע לטובת הציבור".

מנכ"ל עמותת אחווה אבי עובדיה: "מן הראוי שיהב ייעתר לבקשת עמותת אחווה להיפגש עם אנשיה ולדון עמם במדיניות האנטי נכים שלו".

עו"ד מיכאל פיזיצקי שייצג את סיעת הירוקים שהצטרפה לעתירה: "החלטת בית המשפט היא החלטה אמיצה ותקדימית אשר נותנת מענה לאוכלוסיות מוחלשות ומובסות".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר