אוניברסיטת חיפה
אוניברסיטת חיפה

אוניברסיטת חיפה בשירות האמת

באוניברסיטת חיפה מועבר השנה קורס מיוחד העוסק בפייק ניוז – הפצת מידע חדשותי כוזב. הקורס יסייע לסטודנטים להבחין בחדשות כוזבות ויעסוק בהשפעת התופעה על הדמוקרטיה

פורסם בתאריך: 22.10.17 20:18

סטודנטים באוניברסיטת חיפה ילמדו השנה קורס מיוחד שיעסוק בפייק ניוז (fake news) – הפצת מידע חדשותי כוזב באופן מגמתי. שם הקורס הוא "מהפכת הרשתות החברתיות והסייבר" והוא מיועד לסטודנטים אנשי כוחות הביטחון אשר לומדים בתוכנית מיוחדת, ולסטודנטים הלומדים בתוכנית הבין לאומית. את הקורס יעביר ד"ר יניב לויתן – מומחה ללוחמה פסיכולוגית, לשיווק דיגיטלי וללוחמת סייבר. במסגרת הקורס ילמדו הסטודנטים איך לזהות פייק ניוז וידונו באתגר שסוג זה של מידע מציב בפני הדמוקרטיות המערביות.

לויתן: "תופעת הפייק ניוז יצרה מצב שבו אנחנו לא יכולים להאמין יותר לאף אחד ולשום דבר מכיוון שאנחנו מוצפים במידע שאין לנו יכולת לדעת את רמת האמינות שלו. אנשים לא מבינים ש-50 אחוז מהתעבורה ברשת הם בוטים (תוכנות שאוגרות מידע ומבצעות פעולות אוטומטיות; ש"מ) אשר עושים דברים שונים ברשת כגון ייצור פייק ניוז. זה לא קורה סתם, ויש כמובן מי שמרוויח מהמצב הזה ומעוניין שהוא יימשך".

לדבריו של לויתן, הרשתות החברתיות יוצרות תחושה שהאזרחים יכולים להתאגד, לנסות להשפיע ולחולל שינוי, אך בפועל הן הפכו לכלי שמאפשר לאליטות השולטות להעביר מסרים מדויקים ויעילים הרבה יותר מאשר בעבר. לויתן מבטיח שמי שיסיים את הקורס יהיה ביקורתי יותר כלפי המידע שהוא סופג, ויבין את התהליכים שקורים בתעשיית המידע.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר