הגשר מעל לרחוב החלוץ (הדמיה: משרד תמיר אדריכלים)
הגשר מעל לרחוב החלוץ (הדמיה: משרד תמיר אדריכלים)

בשורה חדשה: גשר בין רחוב הרצל לשוק תלפיות

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה של עיריית חיפה אישרה את בקשת חברת יפה נוף להיתר בנייה להקמת מעבר עילי מהשוק ועד לתחנות האוטובוס ברחוב הרצל. ותהיה גם מעלית

פורסם בתאריך: 17.5.17 14:14

בשורה לבאי שוק תלפיות: הוועדה המקומית לתכנון ובנייה של עיריית חיפה אישרה ביום שני את בקשת החברה העירונית יפה נוף לאישור היתר בנייה להקמת מעבר עילי רציף מהשוק ועד לתחנות האוטובוס ברחוב הרצל. יישום הפרויקט החדש יחסוך לפוקדי השוק טיפוס על עשרות מדרגות בנתיב הליכה זה, כשבידיהם סלים עמוסי מצרכים, כפי שמתחייב כיום מהפרש הגובה המשמעותי בין רחוב הרצל לשוק.

כיום הפרש הגובה מסתכם בעשרה מטרים, ותושבים רבים נאלצים להתמודד עם קושי טופוגרפי זה כאשר בסיום עריכת הקניות בשוק הם נאלצים לטפס על מדרגות רבות המחברות בין רחוב הרצל לרחוב החלוץ המהווה את הכניסה העליונה לשוק. הפרויקט החדש של יפה נוף כולל הקמת גשר להולכי רגל מעל לרחוב החלוץ, שניתן יהיה לעלות עליו מצדו הצפוני של הרחוב בשני אופנים – באמצעות מעלית או באמצעות מדרגות. בצד הדרומי של רחוב החלוץ יתחבר הגשר למעבר הולכי רגל קיים שמסתיים במפלס רחוב הרצל, וכך ייווצר רצף של מעבר ציבורי עילי בין שני הרחובות. המדרגות שמחברות בין הרחובות הרצל והחלוץ לא יבוטלו עם הפעלת הגשר החדש אלא ישמשו אופציה נוספת לחיבור בין שני הרחובות.

הפרויקט החדש מהווה שיפור לבאי השוק לא רק בסיום עריכת הקניות אלא גם בעת תחילת הביקור בשוק, וזאת מכיוון שהוא מייתר ירידה במדרגות וחצייה של רחוב החלוץ. עם זאת, עיקר השיפור הוא מן הסתם בעת החזרה מהקניות שכרוכה כאמור בטיפוס במדרגות.

מדוברות העירייה נמסר במענה לשאלות "כלבו – חיפה והצפון": "העירייה פועלת לחיזוקו של שוק תלפיות ובמסגרת זו מקימה גשר שיחבר בין השוק לרחוב הרצל, שבו פועלת תחבורה ציבורית ענפה הכוללת את המטרונית, וזאת מבלי שבאי השוק ייאלצו להשתמש במדרגות. הציבור יוכל לנוע במעלית שתגשר על הפרשי הגובה בין מפלס השוק לרחוב הרצל. מדובר בצעד נוסף לחיזוקו של שוק תלפיות כמוקד פעילות מרכזי בשכונת הדר. הגשר יחובר למעבר הציבורי במבנה שבו פועל מלון ארט גלרי ואשר נמצא בתחום הדרך הציבורית, תוך ניצול מיטבי של המבנה הטופוגרפי במקום".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. טוביה רותם

    התנועה על גשר, אם וכאשר יבנה, תהיה דומה או אפילו זהה לתנועה שעל הגשרים להולכי רגם שיש בחיפה ובסביבותיה: אפס !!!!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר