כביש הטכני (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
כביש הטכני (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

בשעה טובה: העבודות לשיקום כביש הטכני יחלו ביום ראשון

תושבי קרית חיים וקרית שמואל יכולים לנשום לרווחה. אחרי יותר מעשור, אחד הכבישים הרעועים ביותר במפרץ חיפה יעבור שיקום מקיף. העבודות יתבצעו בשעות הלילה, ייעשו במקטעים ויימשכו עד 26 באוגוסט

פורסם בתאריך: 10.8.21 14:19

לאחר שנים של ציפייה, יחלו ביום ראשון העבודות לשיקום כביש יגאל ידין ("כביש הטכני") במפרץ חיפה, המהווה ציר תנועה מרכזי בין חיפה לקריות. העבודות, שיבוצעו על ידי חברת נמלי ישראל, ייעשו במקטעים ויימשכו כשבועיים, עד 26 באוגוסט. על מנת להקל, ככל הניתן, על זרימת התנועה בציר מרכזי זה, העבודות יבוצעו בשעות הלילה, החל מהשעה 20:00 בערב ועד לשעה 05:00 לפנות בוקר. הנהגים מתבקשים לנהוג במשנה זהירות על פי הסדרי התנועה שיסומנו במקום.

ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם: "לאחר יותר מעשור של ציפייה, של כל תושבי המטרופולין ובמיוחד של תושבי קרית חיים וקרית שמואל, עיריית חיפה מתחילה בשיפור תשתיות כבישים חשובים אלה לאחר הזנחה מרובת שנים".

ראש מינהל התפעול בעיריית חיפה, אוהד דורפמן: "הטיפול בציר ראשי זה מהווה חלק מטיפול מקיף בתשתיות העיר, אותו מבצעת עיריית חיפה, בהיקפים של כ-100 מיליון שקלים בשנת 2021. שיפור התשתיות יביא לשיפור משמעותי בשירות הניתן לתושבים ולכלל משתמשי הדרך ברחבי העיר".

 

בחודש דצמבר אשתקד הייתה זו חברת מועצת העיר סופי נקש (סיעת "יונה יהב וצעירי חיפה") שהגישה הצעה לסדר שבה דרשה את שיפוץ הכביש. בהצעתה כתבה: "כביש הטכני הוא עורק ראשי המקשר בין הקריות, וקרית חיים בפרט, לחיפה. מצבו של הכביש הוא ירוד עד כדי סכנת חיים. הנתיב הימני בשני המסלולים אינו בר שימוש, וכל מי שנוסע בו מסתכן בנזק לרכב או חלילה בפגיעה גופנית במקרה של תאונה (בעלי רכבים שנסעו בנתיב הימני דיווחו על תקר בגלגלים, על פגיעה בציריות בגלל כניסה לבורות וכד'). כפועל יוצא, כל הרכבים, כולל המשאיות, מתרכזים בנתיב השמאלי, והדבר מכביד על התנועה ומסכן את הנוסעים. בעבר, כאשר העלינו את הסוגיה, נטען על ידי הרשות כי מחכים לתוכנית חיבורי הנמל. נכון לעכשיו, תוכנית זו מתעכבת, ונראה כי לפחות בעוד שנה-שנה וחצי לא יבוצע דבר בכביש. לא נראה לי סביר שהתושבים המשתמשים בכביש זה יאלצו להמתין עד שפרויקט חיבורי הנמל ייצא אל הפועל".

הצעתה של נקש עברה במועצת העיר. עם היוודע דבר השיפוצים היום אמרה נקש: "באפריל העלתי הצעה לסדר בנושא ריבוד כביש הטכני, הצעה לסדר שעברה פה אחד. אני שמחה שהצעה לסדר שהעלתי יוצאת לפועל. הגיע הזמן שעיריית חיפה וראש העיר יתחילו לעבוד למען ציבור התושבים. זהו תפקידם של נבחרי ציבור, שלנו כחברי מועצה לשרת ולדאוג לציבור".

סופי נקש

סופי נקש

 

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. חיפאי

    העיקר שהפילו על קליש שעמדה על זה שהעבודות יבוצעו על ידי חברת נמלי ישראל הם אלו שהרסו את הכבישים בבניית הנמל החדש ובכלל.
    כל הכבוד ראש העיר קליש רותם

  2. אלי

    יפה עינת. ומה עם יתר כבישי העיר ? צומת חורב, צומת "מצה", פלימן ( בעיקר ליד "קסטרא" ),שמחה גולן ועד ועוד ?
    האם תספיקי לפני הבחירות הבאות לכסות על כל ההזנחה עד כה ?

  3. מישהו

    באמת תודה כבר שנים שאנשים נוסעים רק בנתיב השמאלי בשני הצדדים של הכביש

  4. תקראו מי באמת יבצע את השיקום.

    מזל שיש את חברת נמלי ישראל שתצבע את השיקום
    כי עיריית חיפה לא מסוגלת לכלום ושום דבר.
    אז חנ"י, נתיבי איילון וכד' צריכים להיכנס בנעליים של עירייה לא מתפקדת.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה נקש גאה שהיא הביאה את זה לסדר היום? הכביש מוזנח כבר עשור!! ומי היה שם בשלטון לפני שזה מרשימתה??? איפה היא הייתה קודם?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר