סכנת נפשות. בניין מט ליפול ברחוב שטיינברג קרית אתא (צילום: דף הפייסבוק של עיריית קרית אתא)
סכנת נפשות. בניין מט ליפול ברחוב שטיינברג קרית אתא (צילום: דף הפייסבוק של עיריית קרית אתא)

דיירים של שישה בניינים בקרית אתא הצטוו לפנות את בתיהם עד מחר בצהריים

בית המשפט קבע אתמול, כי על הדיירים להתפנות מדירותיהם בשל סכנה מממשית להתמוטטות המבנים. ראש העירייה יעקב פרץ כתב בפוסט בפייסבוק: "אני יודע שדיירי רחוב שטיינברג העומדים בפני פינוי ביתם עוברים רגעים קשים ואנו נלווה כל אחד מהם לאורך התהליך". יו"ר האופוזיציה הילה רובין שלם: "למשפחות הללו לאן ללכת"

פורסם בתאריך: 28.10.21 19:20

עשרות משפחות בשישה בניינים ברחוב שטיינברג נדרשות בצו בית משפט לפנות את דירותיהן עד מחר ב-12:00. בהודעה לדיירים שהתפרסמה בדף הפייסבוק של עיריית קרית אתא מטעמו של ראש העירייה יעקב פרץ נכתב:

"אני רוצה לעדכן אתכם בהחלטת בית המשפט מאמש, לפיה דיירי שישה בניינים ברחוב שטיינברג אמורים להתפנות מבתיהם בשל סכנה להתמוטטות המבנים. ראשית חשוב להדגיש, כי מדובר באירוע טראומתי. כל אדם שמתבקש לעזוב את ביתו חווה קשיים רבים, והעירייה תלווה את המשפחות בתהליך הפינוי תוך היערכות בכוחות מתוגברים. החל משעות הבוקר צוותי המחלקה לשירותים חברתיים וצוותי מחלקת ההנדסה עוברים בין הבתים ועורכים מיפוי מלא של המצב ושל צורכי הדיירים. בית המשפט קבע את יום שישי בשעה 12:00 כמועד האחרון לפינוי המבנים.

"מהנדס העיר, שביקר במבנים במהלך 2019, קבע כי הם מסוכנים ודרש להוציא צו פינוי. הדיירים פנו לבית המשפט אשר מנע את פינוי הדירות. הדיון הבא היה אמור להיערך בחודש מארס 2022.

"בשבוע שעבר, בעקבות רעידת אדמה שפקדה את יוון וכרתים והורגשה גם בארץ, התלוננה אחת הדיירות כי שמעה קול פיצוץ ורעד בבניין. מהנדס העיר וצוותי העירייה הגיעו למקום מיידית. לאחר בחינה מקצועית נוספת קבע המהנדס, כי המבנים מסוכנים, ולכן פנתה העירייה שוב לבית המשפט בשל הסכנה הגדולה מעצם שהיית אזרחים במבנים המסוכנים.

 

"בית המשפט שמע את טענות העירייה והדיירים וקבע כי בשל הסכנה יש להתפנות מהדירות. חשוב לדעת, כי המבנים הוקמו על ידי משרד השיכון ונבנו על ידי קבלן מטעמו. מדובר בדירות שהן רכוש פרטי של הדיירים. עיריית קרית אתא היא רשות איתנה ובעלת יכולת כספית, אולם אין כל אפשרות חוקית לממן לדיירים דיור קבע חלופי. ראינו זאת באירועים דומים בחולון ובערים אחרות, בהם נדרשו להתפנות דיירים בשל מצב המבנה. במהלך השבוע שוחחתי עם שר השיכון ועם צוות משרד השיכון ומשרד הפנים מתוך כוונה לנסות ולמצוא פתרון וסיוע לדיירי המבנים.

"אנו עוסקים בסכנה לחיי אדם ומתייחסים לאירוע כאירוע חירום. אני יודע שדיירי רחוב שטיינברג העומדים בפני פינוי ביתם עוברים רגעים קשים ואנו נלווה כל אחד מהם לאורך התהליך. אני בטוח שכפי שהתמודדנו בעבר עם קשיים ואתגרים, גם הפעם יתגייסו תושבי העיר לסייע ולתת יד, גם אם מדובר בתמיכה נפשית, מכיוון שאנו קהילה תומכת המסייעת איש לרעהו.

"לפני מספר שנים התפנו דיירי רחוב שטיינברג 33 באותה סיטואציה והיום הם מתגוררים במבנה חדש באותו מקום שנבנה במסגרת תמ"א 38. דברים יסתדרו לטובה".

את יו"ר האופוזיציה במועצת העיר הילה רובין שלם מסיעת "הילה שלם והתושבים", הודעתו של ראש העירייה ממש לא מרגיעה. רובין שלם: "חייבים לדאוג לתושבים מרחוב שטיינברג לפתרונות אמיתיים. הנושא כבר עלה לסדר היום. היה ניתן לאשר את ההצעה לסדר שלנו ולהקים מינהלת להתחדשות עירונית, שתטפל בצורה רצינית ואחראית בכל מה שקשור לבניינים מסוכנים ותקדם ביצוע של פרויקטים מסוג פינוי-בינוי ביחד ובשיתוף עם התושבים. בפרויקטים מסוג פינוי-בינוי הורסים את הבתים ונותנים לתושבים תשלום חודשי על דירתם, מין דמי שכירות, וכך התושבים היו יכולים לשכור דירות חלופיות. זה עובד בהרבה ערים בישראל בהצלחה רבה.

"זה שנים שהעירייה הרי מנהלת משפט מול הדיירים, הבעיה הזו לא נולדה אתמול. אפשר היה להיערך אחרת, אפשר היה למצוא מגוון של פתרונות. אפשר היה לדאוג לתושבים ולתת מענה למצוקה שלהם. לרבים מהם יש בעיות כלכלית ואין למשפחות הללו לאן ללכת. הכי קל לקום יום בהיר אחד, להוציא את תושבים מבתיהם ולהרוס אותם. למה לא לדאוג לתושבים האלה ולמצוא עבורם פתרון הולם?".


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. דביר שושן

    הבעיה לא רק ברחוב שטיינברג. הבעיה בכל הבניינים שנבנו בשנות החמישים, שישים ושבעים. כולם עומדים על עמודים רעועים בחלקם כבר ניתן לראות את המוטות החלודים.
    רעידת אדמה חזקה בצפון עשויה למוטט עשרות בניינים על דייריהם.
    שיטת הפינוי בינוי זה לא רק לשנות את פני העיר מעיר ישנה ודהויה לעיר נוצצת חדשה, זה יציל ממוות עשרות אם לא מאות תושבים ואלפי נפגעים.
    ראש העיר כנראה חושב שבעיר שלו מתקיים פסטיבל פורים כל השנה לאורך כל השנה והוא התחפש לבת יענה עם הראש טמון עמוק בחול.
    הגיע הזמן שמישהו יספר לו שפורים זה רק פעם אחת בשנה והגיע הזמן שיתחפש למושיע וינהג בהתאם.
    יעשה, לא רק יברבר.
    יעשה, לא רק יבטיח ולא יקיים.
    יעשה למען התושבים הנזקקים ולא למען פארקים שעם כל הכבוד להם, הם אינן מצילות חיים ולא תורמות כהו-זה לעתידם של הנזקקים והחלשים בחברה. העשירים אני מבטיח לך ראש העיר של קרית אתא, לא נזקקים לפארקים שלך כאן, הם, יש להם פארקים סביב כל העולם.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר