מימין: איתן קרבצ'יק (צילום: עצמי), אורנה אנג'ל ואמיר נפתלי (צילומים: בועז כהן)
מימין: איתן קרבצ'יק (צילום: עצמי), אורנה אנג'ל ואמיר נפתלי (צילומים: בועז כהן)

זמן שלכת

העסקתם של שלושת היועצים הבכירים במינהלת 2030, שעד לרגע זה אנו לא יודעים מה הם עשו בעמדתם הבכירה, עלתה למשלם המיסים יותר ממיליון שקלים לשנה בלי שנדרשו לתת דין וחשבון מסודר לציבור או למועצת העיר

פורסם בתאריך: 4.11.21 14:04

אורנה אנג'ל, יועצת הקיימות הסביבתית של מינהלת 2030 של עיריית חיפה המסיימת בשבוע הבא את תפקידה, אינה מאמינה בשקיפות ציבורית ומסרבת לדווח מה עשתה במסגרת עבודתה למען המינהלת. בתום שנתיים של פעילות במינהלת, אשר עלתה, כפי שעולה מתשובת העירייה לשאילתה של חבר המועצה יצחק בלס, כ-421 אלף שקלים מחשבון משלם המיסים החיפאי לשנת 2020 לבדה, תופסק העסקתה של אנג'ל וכן של שני היועצים הבכירים הנוספים שהועסקו במינהלת – אמיר נפתלי (תיירות) ואיתן קרבצ'יק (שיט וים). עלות העסקתם של שלושת היועצים הבכירים הללו עמדה על יותר ממיליון שקלים לשנה. על משרה חלקית בלבד, ובלי שנדרשו לתת דין וחשבון מסודר לציבור או למועצת העיר.

עד לרגע זה למעשה אנו לא יודעים מה עשו השלושה בעמדתם הבכירה – האם חיברו דוחות רשמיים ובהם המלצות לפעילות בתחומי ייעוצם? האם הצליחו לחתום על חוזי התקשרות עם גורמים שונים בתחומי הייעוץ? האם חוללו שינוי כלשהו בתחומי עיסוקם?

בתגובה קצרה שנתן נפתלי לאחר הודעת הפיטורים שקיבל הבהיר, כי בשנתיים האחרונות עסק ב"הידוק הקשרים עם הוותיקן" (לצורך הבאת קבוצות צליינים, מן הסתם), בפעילות למען הרחבת שדה התעופה ובהוספה של כ-5000 חדרי מלון בעיר. מה מכל זה התממש בשנתיים של פעילותו? לא הרבה. נפתלי עצמו הודה ביובש, כי עכשיו הכל ייפסק. אז זהו, ככה? שנתיים של עבודת ייעוץ יירדו לטמיון רק מכיוון שעבודת היועץ הופסקה? האם לא יימצא בעיריית חיפה ולו עובד אחד שיוכל להמשיך מן הנקודה שבה הופסקה עבודת היועץ ולהמשיכה, בהנחה שהיא אכן ראויה להמשכיות? האם רק אמיר נפתלי, והוא לבדו, יכול לייעץ לעיריית חיפה כיצד לקדם את התיירות לעיר?

איננו יודעים אם ועד כמה קידם נפתלי את התיירות. ייתכן שלעולם לא נדע, מכיוון שמעשיו ופעולותיו של נפתלי לא פורסמו עד היום וספק אם יפורסמו בעתיד.

בחזרה לאנג'ל. כשביקשתי ממנה השבוע לשוחח עימה על פעילותה ועל הישגיה – סירבה. "אני לא נפגשת עם פוליטיקאים, עם זונות ועם עיתונאים", אמרה. כשביקשתי ממנה להציג לי ולציבור את מעשיה בשנתיים החולפות ענתה: "אין לי צורך. רואים את המעשים שלי בכל מקום בעיר". ועוד הוסיפה, כי היא גאה שהייתה לה הזכות והכבוד לעבוד עבור מי שהיא מכנה: "ראשת עיר ישרה, הגונה, צנועה. בעלת חשיבה ארוכת טווח".

גם במקרה זה, כנראה, לעולם לא נדע מה עשתה היועצת המיוחדת לקיימות סביבתית ולשם מה שולם לה שכרה הגבוה.

ראשת העיר ה"ישרה, הגונה וצנועה" אליבא דאנג'ל נחשפה גם השבוע בקלונה. פרסום תחקיר בעיתון המקוון "זמן ישראל" מציג אותה כמי שמונעת מאגו ויוהרה, מרחיקה מעל פניה כל ביקורת ודעות סותרות ומקרבת אך ורק את מקורביה, תומכיה ואוהדיה. על-פי התחקיר המצוין, קליש רותם שיבצה את אנשי שלומה בתפקידי מפתח בעירייה, פרסמה מכרזים למשרות בלתי נחוצות רק כדי למלא אותן בדורשי שלומה ופעיליה ומתנהלת בחוסר שקיפות ובמנהל לא תקין.

נוסף על כך, בתחקיר נטען כי קליש רותם שכרה את שירותיו של חוקר פרטי ושילמה לו כ-1.4 מיליון שקלים מכספי העירייה, כדי לאסוף חומרים מפלילים נגד יריביה הפוליטיים. אם ממצאי התחקיר נכונים, הרי שיש כאן חשד של ממש לפלילים ועל משטרת ישראל לפתוח בחקירה. העירייה, כדרכה, שותקת.

 

הפסדה של קליש רותם בהצבעה על התקציב בשבוע שעבר והדרישה השבוע מגזבר העירייה לבנות את הצעת התקציב מחדש ממחישים היטב את הפער העצום, הבלתי נתפס ממש, בין דיבורה הטהרני, המתחסד והגבוה של קליש רותם לבין מעשיה בפועל. היא מדברת על ניקוי אורוות והצלת מאות מיליוני שקלים, אך מבזבזת סכומי עתק על מינהלות, יועצים, חוקרים ושלל מינויים ומשרות שאיש אינו מבין את נחיצותם והכנת תוכניות פיתוח ובנייה שאין כל יכולת לממשן.

המאבק על תקציב העירייה המתנהל בימים אלה הוא אפוא לא עוד מאבק פוליטי שגרתי בין נציגי ציבור ממפלגות שונות ובעלי אינטרסים שונים וסותרים אלא מלחמה על שקיפות, על מנהל תקין, על יושרה ועל דרך.

באינטריגות, מלחמות יומיומיות, הרחקת ביקורת, השתקה והטלת אימה לא מנהלים עיר וגם לא בונים תקציב. התחקיר היה רק המנה הראשונה. דוח המבקר שיפורסם החודש יהיה הרבה יותר קשה לעיכול. נובמבר הגיע. זמן שלכת.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. אילנה א'

    הגב' אנג"ל, כמקבלת משכורת מהעירייה עובדת עבור הציבור וחייבת לענות מה עשתה. אם לדבריה אפשר לראות מה עשתה, אז שתספר על מה בדיוק להסתכל.

  2. סימונה מדימונה

    יש תחושה שמה שקורה במנהלת 2030 יותר סודי ממפעל הטקסטיל ליד הבית שלי.

  3. אדרי

    עוד הישג לראש העיר המדהימה שלנו….בנוסף לקריאת רחוב על שם ירדנה ארזי…וואו..

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר