חזיר בר נכנס לגינה פרטית וזורע הרס רב
חזיר בר נכנס לגינה פרטית וזורע הרס רב

צפו: ערב שבת, נווה שאנן. חזיר בר נכנס לגינה פרטית וזורע הרס רב

זהבית ואמיר סבח בדיוק סיימו את ארוחת השבת, כששמעו רעשים מכיוון הגינה. תחילה הם חשבו שמדובר בגנב, אך מהר מאוד הם הבינו שמדובר בוונדליסט על ארבע גדול ממדים. עד שהוא הוברח על ידי פקחי עירייה, הוא הצליח להסב לגינה נזקים כבדים

פורסם בתאריך: 25.12.21 18:09

אמש (שישי) הופתעו זהבית ואמיר סבח מנווה שאנן לגלות שאורח לא רצוי הגיע לבקר בגינתם הפרטית לאחר ארוחת השבת. תחילה, הרעשים ששמעו מכיוון הגינה גרמו להם לחשוד כי מדובר בפורץ. בני הזוג החליטו לצאת לגינה עם פנסים ולנסות להבריח אותו, אלא שאז התחוור להם, כי מדובר במשהו אחר.

אמיר משחזר: "המטבח שלנו פונה לגינה. הלכתי לחתוך לילדים תירס, פתאום אני רואה דמות שחורה באזור של הכביסה מחטטת בדברים. לקח לי שנייה להתעשת, צעקתי 'הלו, מה אתה עושה שם?', ואז אני קולט שמדובר בחזיר. אשתי, זהבית, ואני ירדנו כמו שני גיבורים עם פנסים להבריח אותו. הוא נהם עלינו והתחיל לתת ריצה, וברחנו למעלה. מהחלון ראינו אותו שהוא רק הורס ודורס".

הבוקר שאחרי ביקור החזיר בגינה הפרטית של משפחת סבח

הבוקר שאחרי ביקור החזיר בגינה הפרטית של משפחת סבח

זהבית: "חזיר כזה גדול לא ראיתי בחיים שלי. הגינה שלנו מגודרת מכל הכיוונים, והתפלאתי שהוא הצליח בכלל להיכנס. בדיעבד, התברר שהשכן השאיר את הגינה שלו פתוחה, החזיר נכנס משם ועבר אלינו. הדלת בגינה של השכן נפתחת כלפי פנים, החזיר פשוט דחף את הדלת ונכנס. אבל כשהוא רצה לצאת, הוא כבר לא היה יכול. הוא נבהל ובגלל זה הוא התחיל להשתולל בגינה שלנו ועשה לנו שמות. זה היה מפחיד. הילדים נעלו את עצמם בממ"ד עם הכלב, כי הם פחדו שהכלב ירד לגינה".

בני הזוג סבח פנו למוקד העירוני בבקשה לקבלת סיוע, ושני הפקחים שהגיעו למקום הצליחו להניס את החזיר. "הם התפלאו ושאלו 'אבל איך הוא קפץ מעל הגדר? הגדר גבוהה'. אמרתי להם 'חכו תראו אותו'. הם פתחו לו את השער, ועשו רעש עם בקבוק והוא יצא בנונשלנט כאילו לא היה כלום. הפקחים סייעו, וכל הכבוד להם. ראיתי חזירי בר בחיים שלי, כזה גודל לא ראיתי בחיים שלי".

חזיר בר נכנס לגינה פרטית וזורע הרס רב

חזיר בר נכנס לגינה פרטית וזורע הרס רב

 

 

מוסיפה זהבית: "הוא הרס לי הכל בגינה. היום מהבוקר הגיעו אליי חברים לעזור לי לשקם את הגינה. במשך שעתיים-שלוש, סידרנו הכל חזרה. אני לא יודעת מה יהיה הלאה מבחינת נזק לצמחים, אבל כרגע סידרנו את זה פחות או יותר. יש לי צמחים בשווי 3000 שקלים בגינה. את השלפח, למשל, שזה 'דובדבן היהודים', אני מגדלת במשך שנתיים וסוף-סוף הוא הניב לי פירות – הוא נהרס לגמרי. החזיר נהנה מהם. הוא הרס הכל. חפר בכל העציצים, חלק נשברו, חלק נהרסו, חלק הוא אכל. היה רעב. אני מקווה שהכל ישתקם ויצמח מחדש".

הבוקר שאחרי ביקור החזיר בגינה הפרטית של משפחת סבח

הבוקר שאחרי ביקור החזיר בגינה הפרטית של משפחת סבח

לסיום פונה זהבית לעירייה ומבקשת: "אני חושבת הבעיה הזו מצריכה טיפול יסודי. אי אפשר להמשיך ככה. החשש להסתובב ברחובות, הפחד שייכנסו לבתים… מפחיד להיתקל בחזיר בר. תושבי העיר סובלים קשות, חייבים טיפול שורש".

מהעירייה נמסר בתגובה: "עיריית חיפה תמשיך באכיפה ביד קשה נגד מאכילי חזירי בר שמביאים אותם אל רחובות העיר וחצרות הבתים. לצערנו, גם בסביבת כתובת זו מתבצעת האכלה ישירה של חיות בר".


 

 


 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. דני

    הייתם קוראים לבוריס מחבד הוא היה קופץ על המציאה להכין לחבר'ה שלו ארוחה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר