בית הספר טשרניחובסקי (צילום: חגי פריד)
בית הספר טשרניחובסקי (צילום: חגי פריד)

בטשרניחובסקי מתכננים מבנה כיתה חדשני לפי מודל סקנדינבי

התכנון הוא חלק ממיזם של משרד החינוך שמטרתו היא לפתח כיתות לימוד המותאמות לרוח הזמן. המודל שבחר בית הספר כולל שולחנות מותאמים שניתן ליצור באמצעותם קבוצות במהירות

פורסם בתאריך: 6.6.17 11:07

בית הספר הממלכתי טשרניחובסקי קיבל אישור מעיריית חיפה לתכנן כיתת לימוד בסגנון סקנדינבי. האישור ניתן במסגרת הפרויקט ארצי של משרד החינוך "M21", ומטרתו היא לפתח כיתות לימוד המותאמות למאה ה-21. מדובר בכיתה מודולרית עם קירות גמישים ועם שולחנות שמעוצבים באופן שניתן ליצור באמצעותם קבוצות לימוד שונות תוך שניות.

על הכנת התוכנית הופקדה האדריכלית אודליה צדוק – אדריכלית אקולוגית שכבר תכננה בחצר בית הספר את הפרויקט "גן שיח". לפי הנחיות משרד החינוך, התכנון צריך לבטא תרגום אדריכלי מקורי לגישות פדגוגיות חדשניות כמו למידה קבוצתית ולהתאים לצרכים הפדגוגיים בעזרת ריהוט תומך, שילוב אמצעים טכנולוגיים וציוד תקשוב.

המיזם החל בשנה שעברה בעשר כיתות בארץ, ולכל כיתה הקצה משרד החינוך תקציב של 50,000 שקל. בית הספר אמור להגיש את התכנון המפורט עם סיומו למשרד החינוך, ואם הוא יאושר יהיה טשרניחובסקי המוסד החינוכי הראשון בחיפה שנבחר לפרויקט.

לדברי מנהל בית הספר דורון וינברג, משרד החינוך אישר לטשרניחובסקי לגשת לשלב תכנון הכיתה בעקבות ניסוי שעורך בית הספר שאותו הוא מכנה "פ-אתיקה", אשר עונה על הקריטריונים של המשרד. במסגרת הניסוי מושם דגש על טיפוח דיבור, יכולת הקשבה, ריכוז, חשיבה ותקשורת מיטבית במקצועות הלימוד.

וינברג: "בחנתי כיצד בנויות ומצוידות הכיתות בסקנדינביה, במיוחד בפינלנד, שהן המילה האחרונה בתחום החינוך בעולם, כדי לשאוב רעיונות".

מה מהרעיונות שראית תרצה לאמץ?

"אלו כיתות שמאפשרות למידה אחרת, ואת זה משיגים למשל באמצעות שולחנות וכיסאות שיכולים לשנות צורה תוך כדי השיעור למבנה אחר. יש כיתות ששברו בהן קיר אחד ובמקומו הציבו זכוכית חסינה מתוך כוונה לעורר בתלמידים השראה. יש כיתות שהגדירו אזור מסוים כאזור הבמה בעזרת ריצוף בצבע אחר. לנו זה טוב כי אצלנו ילדים עומדים בשיעור, מדברים ומציגים. לרשות כל קבוצת תלמידים יעמוד מכשור כמו מחשבים וטלוויזיה הבנויים בתוך השולחנות, שיאפשרו להם להתחבר לרשת בלי שיצטרכו להגיע לחדר המחשבים".

לדבריו, אם ההצעה תתקבל ישדרג בית הספר בהדרגה את כל הכיתות לפי אותו מודל.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר