עינת קליש רותם (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
עינת קליש רותם (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

התפתחות בדיונים על תקציב 2022: קליש מסכימה לבטל תוספת של 200 תקנים

ממכתב ששלחה ראש העירייה קליש-רותם לחברי המועצה לפני זמן קצר עולה, כי הסכימה להצעת קואליציית השינוי לביטול 200 תקנים, שעדיין לא אוישו בפועל. לעומת זאת, היא מתבצרת בעמדתה בנוגע להצעות להתייעלות ולצמצום במינהלים. כמו כן היא ממשיכה לדבוק בצמצום פעילות התאגידים

פורסם בתאריך: 13.1.22 20:52

לפני דקות ספורות הערב (חמישי) שלחה ראש העירייה עינת קליש-רותם מכתב לחברי מועצת העיר, ובו תשובתה להסתייגויותיהם ולהצעותיהם לנוסח תקציב 2022.

בנוגע לסעיפי כוח אדם, כותבת קליש-רותם: "בחינת ההצעות מעלה, כי בנושא כוח האדם עיקר ההצעות עוסקות בבקשתכם להקטנה ו/או ביטול של סעיפי שכר, צמצום ו/או ביטול משרות ותקנים וכן ניוד עובדים. בעניין זה אבהיר, כי הנחיתי את הגורמים המקצועיים לבטל את תוספת 200 התקנים, אשר טרם נקלטו לשנת 2021, כאשר 50 התקנים שהתבקשה הוספתם במסגרת הצעת התקציב לשנת 2022 – מומלץ כי יעמדו על כנם מאחר שחלקם הארי מיועד לקליטת עובדים סוציאליים למינהל הרווחה, במצב עניינים בו קיים מחסור ממשי בתקינה הקיימת, שמשמעו פגיעה בשירות לציבור רווחה נזקק".

בנוגע לסעיפי התייעלות כלכלית, כותבת קליש-רותם: "בחינה מדוקדקת של הצעותיכם מעלה, כי חלקן הגדול של ההצעות אינן ניתנות לביצוע מבחינה ניהולית ו/או ביצועית ו/או אין בהצעות אלו כל התייעלות או חיסכון בכספי ציבור. כך, למשל, הצעתו של חבר המועצה מר יואב רמתי לביטול יחידת/ משרת יועצת ראש העיר למעמד האישה ובכך להביא לחיסכון של כחצי מיליון שקל, הרי שמדובר ביחידה סטטוטורית, אשר קיומה נדרש מכוח הדין, ועל כן לא ניתן לאשר את ביטולה וביטול התקציב המוצע לה… ".

עוד כותבת ראש העירייה: "בחינת ההצעות מעלה, כי קיימת כפילות ו/או סתירה בין הצעות חברי המועצה, כך שההפחתה המוצעת מתקציב יחידה מסוימת נשקל פעמיים, באופן שאינו מותיר כל תקציב בידי האגף לפעילות שוטפת ומציג הפחתה שאינה נכונה בשקלול הסופי של ההפחתות הצפויות במסגרת הצעת התקציב מטעמכם.

"חשוב להבהיר כי הצעות שונות, אשר משמען המשך קיומה של הפעילות העירונית תוך ביטול יחידות עירוניות והעברת הפעילות לתאגידים העירוניים, משמעותה הכפלת העלויות ולא צמצומן. זאת, מאחר שהעברת הפעילות מחייבת תקצוב התאגיד הנדרש לצורך ביצועה כולל תקצוב תשומות נוספות ותשלום תוספת תקורה בהתאם, כשבמקביל, ממשיכה העירייה לשלם משכורות לכוח האדם, הממשיך לעבוד ברשות ואינו מתבטל עם העברת הפעילות. מכאן, עלויות כוח אדם ללא תפוקה בצידן, בהן ממשיכה העירייה לשאת, לצד תשלום נוסף לתאגידים בגין העברת הפעילות, משמען הכבדה מיותרת, שלא לצורך, על הקופה הציבורית. לחילופין, סיום העסקת עובדים בהיקף רחב זה, משמעו עלויות כספיות נרחבות, כולל פיצויים ותביעות שיש לכלול אותן בנוסף בתקציב העירייה". לסיכום דבריה בנושא, כותבת קליש-רותם: "חלק מההצעות מציגות לכאורה התייעלות כלכלית וחיסכון משמעותי בהוצאות, אך בחינה מדוקדקת של כלל סעיפי ההצעה הריאליים ליישום והטמעה, מלמדת כי אין כך הדבר, ולמעשה, תוצאתה הסופית של קבלת כלל ההצעות עשויה להביא להוספת תקציב ולא להפחתתו כולל תביעות, פיצויים, ביטוחים".

 

 

בנוגע להצעות חברי המועצה בנושא התאגידים העירוניים, כותבת קליש-רותם: "אין מקום להעביר פעילויות לתאגידים העירוניים ולתקצב את פעילותם, כאשר עלות אחזקתם נופלת על כתפי העירייה, שעה שניתן לקיים פעילויות רבות באמצעות היחידות העירוניות וכוח האדם הקיים ממילא בפועל. התייעלות כלכלית אמיתית מחייבת הן ניהול ענייני התאגיד באופן מיטבי ויעיל בנושאי כוח אדם, צמצום תשומות והגדלת תפוקות וניהול ענייניו הכספיים של התאגיד באופן תקין, והן עיגון הפעילויות המבוצעות כיום על ידי מספר רב של תאגידים, חלקן פעילויות משיקות ומקבילות המבוצעות על ידי מספר תאגידים, למספר מצומצם ומוגדר של תאגידים עירוניים. בנוסף, התייעלות כלכלית מחייבת צמצום כפילויות הנובעות מפעילות המתקיימת בתאגידים כאשר קיימות יחידות עירוניות האמונות על תחומי פעילויות אלו".

לאור חשיבות העברתו של התקציב עד 4 בפברואר, אם לא תוגש בקשה לארכה ממשרד הפנים, מסיימת קליש-רותם את מכתבה בפנייה: "אני שבה ומציעה, כי נקיים דיון ענייני במועצת העיר ביחס לסוגיות אשר הועלו על ידכם וניתנה להן התייחסות על ידי גורמי המקצוע בעירייה במסגרת מכתבי זה, וזאת במטרה להביא לאישורו של התקציב לשנת 2022 ולאפשר המשך ניהול ענייניה הכספיים של העירייה באופן תקין ומיטבי במועד ולהבטיח את התנהלותה התקינה של הרשות והבטחת אספקת שירותים תקינה לתושבי הרשות".

יו"ר ועדת הכספים, סופי נקש, אמרה בתגובה למכתב: "ראש העיר צריכה להפנים שעל מנת לראות פירות של תוכנית התייעלות והבראה בשנה הבאה, יש להתחיל כבר כיום, אם לא אתמול, את התהליך. לגבי 200 התקנים שלא אוישו, ממילא הם לא עברו את אישור ועדת הכספים ומועצת העיר, ולכן לא היה טעם לאיישם. למרות זאת, אנו שמחים, כי ראש העיר הבינה שלא ניתן לאייש את התקנים שלא עברו את האישורים הנדרשים".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. שולמית, כרמל

    יש המון בזבוז בתאגידים, הרבה אוכלי חינם ותפוקה נמוכה. טוב שקליש מתעקשת לקצץ בהם, מקווה שהאופוזיציה תתמוך בה במהלך זה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר