הזוכים בתחרות ממרכז המצטיינים והמחוננים באלמותנבי (צילום: יח"צ)
הזוכים בתחרות ממרכז המצטיינים והמחוננים באלמותנבי (צילום: יח"צ)

הפתרון של המצטיינים לבעיית גללי הכלבים בחיפה

תלמידים ממרכז המחוננים והמצטיינים בבית הספר אלמותנבי יזמו פיילוט לטיפול בבעיה, שזכה במקום השני בתחרות בינלאומית של ארגון סביבתי מדנמרק, שבו השתתפו 80,000 תלמידים מ-34 מדינות

פורסם בתאריך: 16.6.17 08:24

העירייה בוחנת הצעה לפתרון בעיית גללי הכלבים במדרכות העיר שהציעו תלמידים ממרכז המחוננים והמצטיינים בבית הספר אלמותנבי (לשעבר שיזף). כך מסר ל"כלבו – חיפה והצפון" מנהל מחלקת הגנים והנוף בעירייה סוהיל עבאס. לפי ההצעה יבנו התלמידים מתקנים אסתטיים לאחסון שקיות פלסטיק מבקבוקים ממוחזרים שיותקנו בשכונות העיר. ההצעה, שהועלתה על ידי התלמידים המצטיינים מכיתות ז' ו-ח' מבתי הספר הערביים בעיר הלומדים במרכז, כבר נבדקה במסגרת פיילוט מוצלח בשכונת עבאס.

הפיילוט שקיימו התלמידים הוסרט ונשלח לתחרות בינלאומית של הארגון הסביבתי FEE מדנמרק, המקדם תכניות פיתוח בר קיימא בעולם באמצעות חינוך סביבתי, וזיכה את הקבוצה במקום השני. בתחרות נטלו חלק 80,000 תלמידים מ-34 מדינות. יצוין שזו השנה הרביעית שישראל משתתפת בתחרות תחת חסותה של עמותת אקואושן, שהיא הנציגה הרשמית של הארגון בישראל. קדמה להצלחה הבינלאומית הצלחה ארצית, כאשר הצעת התלמידים ממרכז המצטיינים זכתה במקום הראשון בתחרות שקיימה אקואושן.

לדברי מנהלת המרכז למחוננים ומצטיינים בחיפה מריאנה מטר, השלב הבא לאחר שהמתקנים יותקנו ברחבי העיר יהיה להוסיף אותם למפת הניווט ווייז: "במסגרת התחרות העלו התלמידים את הבעיה של צואת כלבים על מדרכות העיר. הם אמרו שהשקיות שהעירייה שמה למטרת איסוף הצואה נמצאות בעיקר בפארק הכט – מקום שרוב התושבים לא מגיעים אליו עם כלביהם על בסיס יומיומי, ובמקומות שבאמת צריך אותן אין. כשאתה דורך על צואת כלבים בדרך לעבודה זה משבש לך את כל היום".

לדבריה של מטר, אחרי שהתלמידים חקרו את הבעיה הם הציעו פתרון ויישמו אותו: "הם לקחו מכלוב המיחזור בקבוקי פלסטיק שיצאו משימוש, והצמידו להם טקסט מקודד. מי שפענח אותו יכול היה לקרוא דברי הסבר על השפעת המפגע התברואתי והאסתטי על הבריאות שלנו. המתקנים והשקיות נתלו בשכונת עבאס. ובכל שבוע היינו צריכים למלא את המתקנים מחדש, כלומר אנשים השתמשו בשקיות. אנשים שהולכים עם כלב בדרך כלל לא מצטיידים בשקית לאיסוף הצואה. אנחנו עושים שני דברים בעת ובעונה אחת – הראשון הוא מיחזור בקבוקים ושימוש בפסולת למטרה טובה, והשני הוא פתרון למפגע התברואתי והאסתטי. כעת הכוונה שלנו היא למצוא פתרון חסכוני לעירייה, ותוך כדי כך גם לשמור על הסביבה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר