אמנון עידו, עו"ד ימית קליין (צילומים" בועז כהן, ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

יועמ"ש העירייה: גידול של עשרות מיליוני שקלים בהוצאות השכר של העירייה. תוכנית ההתייעלות הכרחית

היועצת המשפטית של העירייה, עו"ד ימית קליין, השיבה למכתבו של יו"ר ועד העובדים, אמנון עידו, שבו דרש להימנע מתוכנית התייעלות על גבם של העובדים. במכתבה מפרטת קליין את הקיצוצים הצפויים וכותבת: "הגידול בהוצאות השכר של העירייה נובע, בין היתר, מקליטת עובדים רבים בחוזים אישיים ושדרוג תפקידים בעלות של מיליוני שקלים"

פורסם בתאריך: 30.6.22 20:09

היועצת המשפטית של העירייה, עו"ד ימית קליין, השיבה למכתבו של יו"ר ועד העובדים אמנון עידו מהשבוע שעבר, שבו כתב לה, כי הוועד דורש מההנהלה להימנע מ"קידומה של תוכנית התייעלות על גבם של העובדים".

כותבת עו"ד קליין לעידו: "בפתח הדברים יצוין, כי אני מתפלאת על טענתך, כי מדובר ב'קרקס פוליטי' ובכיפופי ידיים, על גבם של העובדים. כחלק מחובתה הציבורית של העירייה להבטיח התנהלות תקציבית תקינה ולנהוג באחריות בכספי הציבור, היא רשאית לבחון את התנהלותה בהיבט של הוצאות השכר, להתייעל ולחסוך וזאת אף כאשר העירייה איננה במצב של גירעון תקציבי… לא כל שכן, מוטלת על העירייה החובה לעשות כן על רקע דיוני התקציב לשנת 2022, אשר חשפו גידול משמעותי בגובה עשרות מיליוני שקלים בהוצאות השכר של העירייה, שאינו פועל יוצא של הסכמים קיבוציים, אלא נובע, בין היתר, מקליטת עובדים רבים בחוזים אישיים ובדירוג-דרגה, שדרוג תפקידים בעלות של מיליוני שקלים, הגדלת מספר העובדים המקבלים תשלומי שכר עידוד, מתן אחזקות רכב, באופן 'אוטומטי', ללא בחינה של כללי הזכאות מראש ושלא על פי נוהל העירייה והוראות החשב הכללי במשרד האוצר, כמו גם מכוח הסכמות, שנערכו בניגוד לכללי מינהל תקין. במאמר מוסגר יצוין, כי למיטב ידיעתי, פנייה לבדיקת התנהלות העירייה מונחת על שולחנו של הממונה על השכר במשרד האוצר".

מוסיפה וכותבת קליין: "בתוך כך וכחלק בלתי נפרד מאישור התקציב לשנת 2022 התקבלה במועצת העיר, בישיבתה מ-30 במארס 2022, החלטה, לפיה על הנהלת העירייה להכין תוכנית, אשר תשקף חיסכון בהוצאות השכר בהיקף של 15 מיליון שקלים, וזאת תוך שיתוף ארגון העובדים וקיום חובותיה של העירייה כצד ליחסי עבודה קיבוציים ומתוך שמירה על הפררוגטיבה הניהולית של העירייה וסדרי העדיפויות שהוגדרו על ידה. מדובר בהחלטה, שמועצת העיר מוסמכת לקבל במסגרת אישור התקציב. יתרה מזאת, מדובר בהחלטה, שהתבססה על מידע ונתונים, שנמסרו למועצת העיר על ידי שני הגורמים המקצועיים הבכירים לנושא כוח האדם בעירייה: מנכ"ל העירייה (דאז) אוהד שגב וסמנכ"ל משאבי אנוש (דאז), מר צפריר רוזן.

 

 

"מתוך כך, הכין סמנכ"ל משאבי אנוש הצעה לתוכנית, אותה הציג בפני ראש העיר, גזבר העירייה והח"מ ואשר עיקריה הם הפחתה רוחבית של מכסת השעות הנוספות בכלל יחידות העירייה בהיקף של 25 אחוז; הקצאת השעות הנוספות בתוך כל יחידה ויחידה תיעשה על ידי המנהלים (כנהוג וכמקובל גם כיום), על בסיס קריטריונים מנחים שייקבעו על מנת להבטיח שקיפות, הגינות, מידתיות וכיו"ב מחד ומתוך ראייה של צרכי המערכת, מאידך; הפחתה רוחבית של שעות כוננות בהיקף של 25 אחוז (כנ"ל); צמצום הוצאות העירייה בגין שדרוג משרות; צמצום הוצאות העירייה בגין תשלומי אחזקת רכב; בחינת ביטול 10 משרות מתוך כלל המשרות בהן מועסקים עובדים העתידים לפרוש מעבודתם בעירייה בשנת 2022; הקטנת התקצוב לשדרוג משרות; ביטול משרת ראש מינהל ארגון ושירות לציבור; ביטול תקן מזכירת ראש מינהל ארגון ושירות לציבור; ביטול משרת מנהל המחלקה למשק (בהינתן משרת מנהל משק עירוני); איוש משרות בכירות במינהל ההנדסה – בחינת הצורך באיוש המשרות הבכירות במינהל ההנדסה (בהובלה מקצועית של מהנדס העיר); פקחים – צמצום מצבת כוח האדם והעמדתה על 139 תקנים; תקציב פעולות – הקטנת הוצאות העירייה בגין תקציב פעולות תרבות לרווחת העובד בגובה 80 שקלים (הפחתה מסך של 580 שקלים לעובד לסך של 500 שקלים לעובד); תקציב פעולות – הקטנת הוצאות העירייה בגין שי לעובד (הפחתת בגובה 100 שקלים והחזרתו לסך של 650 שקלים, כפי שהיה עובר לחודש ספטמבר 2020)".

קליין מסיימת את מכתבה לעידו: "אני תקווה, כי כעת, לאחר שהובהרו הדברים, כאמור לעיל, נוכל לקיים את השיח המתאים, לפני קבלת ההחלטות בעניין סעיפי התוכנית וקביעת הכללים לביצועם. לצורך כך, נפעל לקיום ישיבה מתואמת בראשותו של נחשון צוק, מ"מ ראש העיר, אשר הוסמך לצורך כך מטעמה של ראש העיר".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אחד שאכפת לו

    אולי כדאי שבמקום לחפש איך לקצץ שכר לעובדים הקטנים,תתכבד גברת קליש לחסוך בשכר הבכירים שהיא מינתה בעירייה(ויש לא מעט כאלו)

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר