שדה התעופה בחיפה (צילום: Oyoyoy, Wikipedia CC-BY-SA-3.0)
שדה התעופה בחיפה (צילום: Oyoyoy, Wikipedia CC-BY-SA-3.0)

טוב שיש את מי להאשים

"דיפ סטייט". כך מכנה ראש עירנו את הפקידות הבכירה במשרדי הממשלה, אשר מערימה, כדבריה, קשיים רבים בדרך ליישום "הפתרון הטריוויאלי והזמין כבר מחר בבוקר: שדה תעופה בחיפה". האם באמת יש מזימה זדונית בירושלים למוטט את חיפה ולמנוע את התפתחותה?

פורסם בתאריך: 25.7.22 10:44

בשבוע שעבר, לאחר שהוועדה המקצועית הודיעה לשרת התחבורה מיכאלי, כי אינה מסוגלת לקבל החלטה לגבי מיקומו המומלץ של נמל התעופה המשלים לנתב"ג וכי הסוגיה שבה "לנקודת ההתחלה", האשימה ראש העירייה קליש-רותם בציוץ בטוויטר, כי הוועדה "אינה מסוגלת להתמודד עם האגו של הפקידות הבכירה, 'הדיפ-סטייט'".

כן-כן, בדיוק כפי שקראתם. "דיפ סטייט". כך מכנה ראש עירנו את הפקידות הבכירה במשרדי הממשלה, אשר מערימה, כדבריה, קשיים רבים בדרך ליישום "הפתרון הטריוויאלי והזמין כבר מחר בבוקר: שדה תעופה בחיפה".

את המונח הנלעג הזה, "דיפ סטייט", טבע הגרוע והמסוכן שבנשיאי ארה"ב בהיסטוריה, דונלד טראמפ, כביטוי גנאי ובוז כלפי פקידי הממשל הפדרלי בכלל ויועצים משפטיים בפרט, לאחר שהפעילו את כוחם וסמכותם, שניתנו להם כחוק, וטרפדו כמה מרצונותיו של הנשיא לעולל מעללים המנוגדים לחוק ומהווים פגיעה מהותית בשלטון החוק ובדמוקרטיה.

טראמפ, שמעולם לא ידע להתמודד עם עמדות ודעות השונות משלו, הזין בחדווה את מכונת הקונספירציות, השקרים וההסתה, אשר שירתה אותו מיומו הראשון בתפקידו וממשיכה לשרתו גם כיום, והאשים את אותם פקידים עלומים בהיותם 'דיפ סטייט', כלומר מדינה-בתוך-מדינה, קבוצת משפטנים, כלכלנים ופקידים בכירים העושים בממשל כרצונם ללא התחשבות ב"רצון הבוחר".

 

 

אפילו אם ידענו ברגע נתון מהו "רצון הבוחר" ואפילו אם נקבל את ההנחה שתפקידו של מנהיג הוא לעשות את מה שהבוחר רוצה ולא את מה שנכון לעשות – עדיין אין רצונו של "הבוחר" יכול לגבור על החוק וכללי המינהל התקין. הם אלה המחייבים את הפקידות הבכירה ואת הפקידות בכלל. המחשבה כאילו ישנה איזו מדיניות נסתרת המשרתת אג'נדה אפלה, ולפיה מתנהלים הפקידים היא מגוחכת במקרה הטוב והרת אסון במקרה הגרוע.

הקלות שבה מטיחה קליש-רותם בפקידי המדינה את הביטוי המתועב הזה, אך ורק מכיוון שלא קידמו את תוכניתה להרחבת שדה התעופה בחיפה, מעידה יותר מכל על חוסר התאמתה של ראש העירייה לתפקידה.

לא. אין "דיפ סטייט" בירושלים ואין מזימה זדונית של פקידי ממשלה למוטט את חיפה או למנוע את התפתחותה. מה שיש זה ראש עיר אחת חסרת אחריות שבמקום לדחוף ולקדם את התוכנית החשובה להקמת נמל התעופה המשלים ברמת דוד, מה שהיה ממנף את התיירות בחיפה ובצפון כולו, שיתפה פעולה עם ראשי הרשויות בעמק ופעלה לבטל אותה. כעת, כשגם הרעיון להקמת הנמל בדרום ירד מהפרק – נותרנו קירחים מכאן ומכאן – גם בלי נמל משלים בצפון, גם בלי שדה מורחב בחיפה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. משה

    יאאלה תמשיכו ללכלך על קאליש עוד לפני שמתחילים לקרוא כבר יודעים טת עמדתכם שהיא לא נטרלית כפי שמור להיות

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    דּוֹרוֹן שֶׁפֶר,
    מִי שַׁמְךָ לְקׇלֶס אֶת נְשִׂיא אַרְצוֹת הַבְּרִית הַ-45? אֶת הָאֶרֶס כְּלַפֵּי דּוֹנַלְד גּ'וֹן טְרַאמְפּ, נָשִׂיא אֲשֶׁר מַעֲשָׂיו וּתְמִיכָתוֹ בִּמְדִינַת יִשְׂרָאֵל לֹא יְסֻלְּאוּ בַּפָּז, אַתָּה, דּוֹרוֹן שֶׁפֶר מֵפִיץ בְּבוּרוּתְךָ הַפָּתֵטִית: לֹא הַנָּשִׂיא טְרַאמְפּ טָבַע אֶת הַמֻּשָּׂג 'דִּיפּ סְטֵיְט', הוּא בְּהֶחְלֵט הִשְׁתַּמֵּשׁ בּוֹ, הַמֻּשָּׂג אֵינוֹ נִלְעָג נִרְאֶה שֶׁאַתָּה הָרוֹוַחַת תֹּאַר זֶה אוֹתוֹ בְּבוּרוּתְךָ וּבַהֲפָצַת דֵּעוֹת לֹא לָעִנְיָן. {'דִּיפּ סְטֵיְט' הִיא 'מְדִינַת צְלָלִים', מֻנָּח מִתְּחוּם מַדְּעֵי הַמְּדִינָה הַמְּתָאֵר מַצָּב בּוֹ קְבוּצָה חֲשָׁאִית, הַמֻּרְכֶּבֶת מֵרְשָׁתוֹת נִסְתָּרוֹת שֶׁל כּוֹחַ, פּוֹעֶלֶת עַצְמָאִית מִחוּץ לַמַּנְהִיגוּת הַפּוֹלִיטִית הַנִּבְחֶרֶת שֶׁל הַמְּדִינָה, בְּנִסָּיוֹן לְקַדֵּם אֶת סֵדֶר הַיּוֹם וְהַמַּטָּרוֹת שֶׁלָּהּ.}.

    אַגַּב,
    רֹאשַׁת עִירֵנוּ אֲשֶׁר בְּשׁוֹנֶה מִמְּךָ נִבְחֲרָה עַל יְדֵי הַצִּבּוּר הַחֵיפָאִי נִלְחֶמֶת עֲבוּר חֲזוֹנָהּ לְרַוְחַת תּוֹשָׁבֵי חֵיפָה לַהֲקָמַת שְׂדֵה תְּעוּפָה הַבֵּין לְאֻמִּי (מַשְׁלִים נַתְבָּ"ג) בְּעִירֵנוּ,
    גִּלּוּי נָאוֹת, אֲנִי תּוֹשַׁב חֵיפָה כָּל חַיַּי, אֵינִי תּוֹמֵךְ בְּרֹאשַׁת עִירֵנוּ חֵיפָה.

  3. בלי סודות

    הדיפ סטייט תוקעים את ישראל בכל התחומים, ולא היו מצליחים כל כך לולא כנופיות משפטנים ועיתונאים קטנים ופשיסטים.

  4. אד

    הדיפ סטייט ממוקם בלב ירושליים. הירושלמים יודעים שהחיפאים לא סופרים אותם.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר