עו"ד פאחר ביאדסי (צילום: דוברות העירייה)
עו"ד פאחר ביאדסי (צילום: דוברות העירייה)

פרשת המנכ"ל: קליש רותם דורשת לכנס את ועדת הבכירים

לאחר שישיבת ועדת המכרזים למינוי בכירים לצורך אישור מינויו של עו"ד פאחר ביאדסי לתפקיד מנכ"ל עיריית חיפה נדחתה פעם נוספת, ראש העיר עינת קליש רותם מבקשת ממנכ"ל משרד הפנים לכנס בבהילות את הוועדה: "העירייה תישאר בלי מנכ"ל לפחות עד אחרי החגים"

פורסם בתאריך: 15.8.22 07:54

ראש העיר עינת קליש רותם מבקשת ממנכ"ל משרד הפנים יאיר הירש לכנס בבהילות את ועדת המכרזים למינוי בכירים לצורך אישור מינויו של עו"ד פאחר ביאדסי לתפקיד מנכ"ל העירייה. קליש רותם פנתה להירש לאחר שישיבת הוועדה, שאמורה היתה להתקיים אתמול (ראשון) נדחתה פעם נוספת לאחר שנציג משרד הפנים בוועדה ביקש לקבל הבהרות נוספות בנוגע לביאדסי.

במכתבה להירש מסבירה קליש רותם את הדחיפות שבכינוס הוועדה: "אם לא תתקיים ישיבה היום או מחר (בכל שעה), חלון ההזדמנויות היחיד הקיים הוא בין 1 ל-6 בספטמבר – מועד שהוא מאוחר מדי עבורי אחרי ארבעה חודשי המתנה להחלטת משרד הפנים. אם גם זה לא יקרה, עיריית חיפה תישאר בלי מנכ"ל לפחות עד אחרי החגים, כלומר שישה-שבעה חודשים (כך במקור; ב"כ). מדובר במצב בלתי אפשרי שלא יעלה על הדעת".

 

 

כזכור, בתחילת חודש יוני הודיעה קליש רותם כי המועמד שלה לתפקיד מנכ"ל העירייה הוא ביאדסי, שמשמש כדובר העירייה בשפה הערבית ואשר היה מתומכיה הבולטים במהלך קמפיין הבחירות שלה בשנת 2018. זמן קצר לאחר ההודעה קיבלה היועצת המשפטית לעירייה עו"ד ימית קליין מידע על כך שביאדסי הורשע בהתנהגות שאינה הולמת את מקצוע עריכת הדין והושעה לשנה מלשכת עורכי הדין, ולאחר מכן הושעה שוב, הפעם בשל פשיטת רגל, כפי שעלה מתחקיר "כלבו – חיפה והקריות".  כמה ימים אחר כך שלחה עמותת עורכי דין למינהל תקין מכתב לקליש רותם, ובו ביקשה ממנה לבחון מחדש את המינוי.

הישיבה של ועדת המכרזים למשרות בכירות, שהיתה אמורה להתכנס ולדון במועמדותו של ביאדסי, נדחתה לאחר שנציג משרד הפנים סירב להשתתף בדיון עד לקבלת חוות דעת ממשרד הפנים, וזאת לנוכח הפרטים שהתגלו על אודות ביאדסי.

לפני חודש ביקשה מנהלת אגף בכיר בקרת הון אנושי ברשויות המקומיות במשרד הפנים גלית וידרמן מעיריית חיפה השלמות והבהרות בנוגע למועמדותו של ביאדסי לתפקיד המנכ"ל. ל"כלבו – חיפה והקריות" נודע כי בתשובתה עמדה העירייה על דעתה כי ביאדסי עומד בתנאי הסף למכרז, כפי שנכתב גם בחוות הדעת של קליין מ-1 ביוני ובחוות הדעת המשלימה שלה בדבר עברו המשמעתי של ביאדסי מ-14 ליוני.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. פישלזון מיכה

    ראש העיר החליטה להכנס עם הראש בקיר. מדוע לכל הרוחות היא חייבת לבחור באדם עם רקע " לא נקי " . נגמרו האנשים הטובים ?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר