עו"ד פאחר ביאדסי (צילום: דוברות העירייה)
עו"ד פאחר ביאדסי (צילום: דוברות העירייה)

עורכי דין במכתב לקליש-רותם: לבחון מחדש את מינויו של עו"ד פאחר ביאדסי למנכ"ל העירייה

במכתב מטעם עמותת "עורכי דין לקידום מינהל תקין" נכתב, בין השאר: "להבנתנו, עו"ד ביאדסי הורשע בעבר בדין משמעתי יותר מפעם אחת. בית הדין המשמעתי המחוזי של לשכת עורכי הדין אף גזר על עו"ד ביאדסי עונש של השעיה מעיסוק במקצוע עריכת הדין למשך שנה. בנוסף, במספר החלטות שיפוטיות נמתחה ביקורת על התנהלותו הכלכלית עסקית"

פורסם בתאריך: 7.6.22 20:21

עמותת "עורכי דין לקידום מינהל תקין" שלחה הערב (שלישי) מכתב לראש העירייה עינת קליש-רותם וליועצת המשפטית של העירייה עו"ד ימית קליין, שבו היא מבקשת מהן לבחון מחדש את מינויו של עו"ד פאחר ביאדסי לתפקיד מנכ"ל העירייה.

במכתב, עליו חתומים עוה"ד איתי צורף ונדאל חאיק, נכתב: "ממידע שהגיע לידינו בימים האחרונים עולה כי ראש עיריית חיפה מתכוונת למנות את עו"ד פאחר ביאדסי לתפקיד מנכ"ל עיריית חיפה, וכי כבר בימים הקרובים צפויה ועדת המכרזים לבחירת עובדים בכירים בעירייה להתכנס ולבחון את מועמדותו. להבנתנו, עו"ד ביאדסי הורשע בעבר בדין משמעתי יותר מפעם אחת. בית הדין המשמעתי המחוזי של לשכת עורכי הדין אף גזר על עו"ד ביאדסי עונש של השעיה מעיסוק במקצוע עריכת הדין למשך שנה, והוא שב לעסוק במקצוע אך לפני שנים אחדות.

"בנוסף, במספר החלטות שיפוטיות נמתחה ביקורת על התנהלותו הכלכלית-עסקית של עו"ד ביאדסי, ונקבע כי חברות שבהן היה קשור הגיעו אל עברי פי פחת. בתוך כך, נקבע לגבי עו"ד ביאדסי, כי הוא מסר מספר המחאות שבוטלו, חזרו או חוללו בהיעדר כיסוי. כן נקבע כי עו"ד ביאדסי היה קשור, בצוותא עם בת זוגו, במספר חברות, רכש באמצעותן סחורה ולא שילם את תמורתה, ולאחר מכן אף ניסה לחסות בסתרה של בת זוגו ובסתר המסך התאגידי של אותן החברות".

 

 

עוד כותבים עוה"ד צורף וחאיק: "אין חולק כי פרטים מעברו של מועמד למשרה ציבורית, לרבות הרשעות קודמות, החלטות שיפוטיות בעניינו ועבירות משמעת שביצע, הם נתון רלוונטי שאותו על הגוף הממנה לשקול במניין שיקוליו בבואו להכריע בעניין המינוי. על פניו, נראה כי נתונים אלה כלל לא הונחו בפני ראש העירייה בטרם החליטה לקדם את מועמדותו של עו"ד ביאדסי לתפקיד.

"אלא שעתה, משנתונים אלה הובאו לפתחה של ראש העירייה, אנו סבורים כי עליה לשקול מחדש החלטתה להביא לאישור ועדת המכרזים את מועמדותו של עו"ד ביאדסי. ואולם, אף אם לאחר שקילה מחודשת תחליט ראש העירייה לדבוק בבחירה בעו"ד ביאדסי, ראוי יהיה כי הפרטים שלעיל יובאו גם בפני ועדת המכרזים, כך שתיפרש בפני הוועדה תשתית עובדתית מלאה, שתאפשר לה לגבש דעה מושכלת ומבוססת בטרם תקבל החלטה בעניינו של עו"ד ביאדסי.

"נוכח האמור ולאור העובדה כי מינויו של עו"ד ביאדסי צפוי לעמוד על סדר יומה של ועדת המכרזים כבר בימים הקרובים, נבקש התייחסותכם הדחופה לטענות שנשטחו בפנייתנו זו".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "מבלי להתייחס לטענות בגוף המכתב ומידת דיוקן ואמיתותן, המועמד צירף מכתב גילוי נאות יחד עם קורות החיים והתייחס להליך שיטת הרגל שאינו מונע ממנו להתמודד. כמו כן, נעשתה בדיקה אף מול לשכת עורכי הדין בגין עבירה אתית והשעיה. כל העובדות יונחו ויובאו בשקיפות מלאה בפני ועדת המכרזים על מנת שהוועדה תקבל דעה מושכלת ומבוססת בעניין מועמדותו של הנ"ל וכשירותו".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר